چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 29 شهریور 1390 09:43 ق.ظ توسط momeni
پیشنهاد جهت افزایش سرعت ورود اطلاعات در سند
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
basehat
کاربر جدید
کاربر جدید

--
29 شهریور 1390 08:41 ق.ظ
    سلام !
    تقریبا مهمترین درگاه ورود اطلاعات قسمت صدور سند می باشد و با توجه به اینکه نوع و تنوع اطلاعاتی که از این درگاه وارد نوسا می شود نسبت به سیستمهای دیگر بیشتر است لذا این مزیت به نوعی تبدیل به محدودیت می شود مانند اینکه بخواهید یک سالن چند هزار نفره را با یک در ورودی کوچک پر کنید. مواردی جهت بهبود به نظرم می رسد به شرح ذیل :
    1- امکان کپی سطر بالا علاوه بر ردیف کامل به صورت ستونی هم با کلید میانبر میسر باشد ؛ یعنی مثلا شما در ستون بدهکار می خواهید مبلغی را وارد کنید و این مبلغ در ردیف قبل موجود است، چه بهتر اینکه بجای تایپ مجدد بتوانید صرفا همان عدد را به ردیف مورد نظر بیاورید.
    2-تعبیه کلیدی جهت ثبت سه صفر بجای  تایپ  سه باره عدد صفر !
    3-امکان ورود اتوماتیک عدد اختلاف موازنه سند در ستون بدهکار یا بستانکار سند؛ در زمان ورود آرتیکل زمانی که یکطرف حساب دقیقا برابر با اختلاف ردیف بدهکار و بستانکار سند در ذیل آن می باشد بسیار آسان خواهد شد چنانچه با یک کلید مبلغ اختلاف به ردیف مورد نظر منتقل شود.
    4- امکان ثبت و ذخیره نوار محاسبات (ریز اعداد و اقلامی که منجر به ورود یک عدد خاص در ستون بدهکار یا بستانکار شده) هنگامیکه از ماشین حساب نوسا استفاده می شود.
    5- چنانچه با انتخاب یک حساب قسمتهای ضروری مربوط به آن حساب که باید پر شود (تفضیلیهای شناور 1 تا 5 - اطلاعات ارزی - مقدار و تعداد) رنگی شود، دیگر خطای کمتری موقع ذخیره سند پیش می آید. در این رابطه یک فلسفه کنترل عملیات بنام پوکا یوکه وجود دارد که بر اساس آن می توان کنترلهای موثر دیگری در حین انجام کار وضع نمود.
    6-چنانچه بتوان با امکان درگ و دراپ نمودن از هر قسمت سند هر نوع اطلاعاتی را به قسمت مورد نظر انتقال داد ، واقعا فوق العاده می شود !
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    29 شهریور 1390 09:43 ق.ظ
    سلام


    ممنون از نظرات شما - مورد 5 اگرچه بسیار جالب است ولی رفتاری است که با مدل کلی سیستم‌های ما مطابقت ندارد. با این همه با کمال احترام به پوکا یوکه و جنابعالی، حتما در زمان مناسب روی آن کار خواهیم کرد. برای موارد 4 و 6 متاسفانه با محدودیت سیستمی مواجه هستیم. برای سایر موارد هم با محدودیت کلیدهای میانبر مواجه هستیم؛ اگر لطف کنید و برای هر مورد یک ترکیب کلید میانبر که در سیستم استفاده نشده باشد را به عنوان پیشنهاد بفرمایید ممنون خواهیم شد. البته در مورد کپی بخشی از اطلاعات و یا درج خودکار موازنه سند، حتی طبق فلسفه پوکا، قبول می‌فرمایید که احتمال بروز خطا در تنظیم داده‌ها را افزایش داده و تعداد موارد خطا را به توان 2 خواهد رساند. در مورد صفرها هم انشاءلله با حذف تعدادی صفر از پول ملی مشکل ما و شما رفع خواهد شد. با این هم پیشنهادهای شما در حد توان لحاظ خواهند شد.

    ممنون

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.