چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 23 شهریور 1390 10:49 ق.ظ توسط molaei
برگشت ورود دوره جاری
�15 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
21 شهریور 1390 02:29 ب.ظ
    سلام

    لطفا دوستان به مثال ساده زیر توجه فرمایند (رخدادهای زیر برای یک کالا تنظیم شده است):

    ورود امانی  1 عدد 1000 ریال

    تحویل به تولید 1 عدد 1000 ریال

    خرید داخلی 1 عدد 1200 ریال

    حال قصد داریم همان ورود امانی را برگشت دهیم. به نظر شما آیا می‌توان از برگشت دوره جاری استفاده کرد؟ خروج کالا به هر دلیل (و با هر روش تعیین بهای خروج قابل تصور) در این شرایط باید با چه بهایی انجام شود؟

    شدیدا در انتظار نظرات "همه" دوستان هستیم.

    ارادت

    پ.ن. 1) اگر ارتباطی بین این بحث و بولدوزر تشخیص دادید، ممنون می‌شوم ذکر فرمایید - 2) بزرگی آرزو می‌کرد در دنیایی زندگی کند که دو ضربدر دو در آن مساوی 4 شود - ما به پنج و نیم هم قانعیم و عملا با هفت زندگی می‌کنیم (ولی با حاصل "دو رادیکال پی سوم مشکل داریم). 3) [...]

    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    22 شهریور 1390 07:51 ق.ظ
    کاش میشد اینجا هم مطلبی رو لایک زد
    kayalha
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    22 شهریور 1390 08:12 ق.ظ

    سلام
    نمی توانیم کالای امانی را که مصرف نموده ایم و موجودی ان صفر شده است را از خرید داخلی بعدی برگشت دهیم. می توانیم از برگشت دوره قبل استفاده نماییم.
    در مورد بحث بولدوزر این مثالی است که برای این زده می شود که مشتری متوجه امانی بودن کالا باشد . امانی به کالایی گفته می شود که به صورت امانت گرفته می شود و همان کالا هم پس داده می شود. متاسفانه بیشترمشتریان می خواهند کالای را که امانی گرفته اند و مصرف کرده اند و حالا جایگزین ان کالا را دارند از موجودی کالای جایگزین ، کالای امانی را پس دهند.

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 شهریور 1390 08:21 ق.ظ
    سلام

    بسیار از توضیح شما ممنونم - در بین یک مکالمه چند بار اشاره شده بود ولی متوجه نشده بودم.

    ممنون
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    22 شهریور 1390 08:22 ق.ظ
    سلام

    امان از انتظارات و خواسته های تمام نشدنی و گاهی اوقات غیر منطقی
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    22 شهریور 1390 08:57 ق.ظ

    سلام

    فکر کنم در اصل ما خیانت در امانت کرده ایم و کالای امانی را مصرف کرده ایم و کفاره این گناه 200 ریال زیان و هزینه است 

    منظور جناب آقای کیالها  اینست که با برگشت دوره قبل میتوان 1000 ریال را برگشت دهیم ولی دوره جاری 1200 را برگشت میدهد؟

    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    22 شهریور 1390 09:22 ق.ظ
    با سلام .
    نرم افزار انبار با موجودی کالاها سروکار دارد ، و موجودی یعنی واقعیت فیزیکی ، یعنی هرگاه اراده نماییم باید به عینه ادعای وجود یک کالا در انبار را اثبات نماییم، با این تفاسیر پر واضح است که کالا ها با ماهیت متفاوت را نمیتوان به جای هم برگشت داد. کالای امانی نیز از این قاعده مستثنی نیست ، کالای امانی با توجه به ماهیت خود دارای الگوی عملیات متفاوت طرف حساب متفاوت می باشد. قطعا اگر این کالا به خط تولید تحویل شود دیگر موجود نیست. منتطقی است که با پیغام موجودی کالا منفی میشود مواجه شویم
    .....
    پ.ن: دو گیلاس+ دو سیب مساوی 4تا گلابی نمی شود! هر چند در جامعه ما گلابی را جای سیب جا می زنند.
    در نهایت هم بولدوزر تمام گلابی ها را له می نماید
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    22 شهریور 1390 10:30 ق.ظ

    با سلام و احترام
    من به شخصه برخي جملات عنوان شده در صحبت‌هاي آقاي مومني را متوجه نشدم به نظر مي‌رسد، موضوع مفصلي‌تر از اين چند خط است . ولي درخصوص آنچه از سوال برداشت کردم: من هم فکر مي‌کنم اگر قرار است کالايي که وارد مجموعه شده، عينا برگشت داده شود (مثلا به اصرار مشتري!). چون به خط توليد تحويل شده، ابتدا بايد از خط توليد برگردانده شود. در اين صورت همان کالا را مي‌توان با برگشت (دوره جاري)، و البته همان قيمت ورود اول، برگرداند. در غير اين صورت، همانطور که آقاي کيالها گفتند، با برگشت دوره قبل، برگشت داده مي‌شود که قيمت آن هم به قيمت ورود دوم است.
    يک سوال: چرا رخداد اول، اماني مثال زده شده( با رخداد خريد هم همين اتفاق مي‌افتد)؟

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 شهریور 1390 10:40 ق.ظ
    سلام

    در مثال سرکار، به جای خرید داخلی برگشت تحویل به تولید می‌داشتیم و خود به خود همه چیز درست بود - ولی تولید، کالا را در اختیار ندارد تا بتواند آنرا برگشت دهد.

    در مورد نوع رخداد اولیه نیز کاملا حق با شما است، برای هر نوع ورودی این داستان صادق است (مثلا با رخداد خرید). مهم این است که موجودی مربوط به آن رخداد در کارت کالا مصرف شده است.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    22 شهریور 1390 01:47 ب.ظ
    سلام

    در تاریخ 16 خرداد 1390 11:28 ق.ظ جناب آقای دادرس مطالبی راجع به کالای امانی توضیح دادند که اساتید مفصل نظرات خودشان را ارائه کردند

    جناب آقای مولایی پیشنهاد انبار دوم برای کالای امانی را دادن با روش میانگین به تفکیک انبار

    در یک شرکت تولید لوله پلی اتیلن ، مواد اولیه را خود مشتری تحویل شرکت میداد و شرکت با مواد خود مشتری لوله سفارش داده شده اش را تولید میکرد.
    در این حین اتفاقات زیادی پیش می آمد و ممکن بود مواد در سفارشات تولیدی دست به دست شود (برای اینکه خط تولید نخوابد و ...)

    پیشنهادی که به شرکت مذکور داده شد جهت کنترل تعدادی و ریالی در "حساب مشتری و مواد انبار و سفارش تولیدی" این بود که :

    1-مواد امانی که تحویل شرکت داده میشود همگی 1 ریالی در انبار امانی شرکت رسید شود (طبیعتا مشتری جهت تحویل مواد اولیه خودش فاکتور به حسابداری نمیدهد تا قیمت مواد امانی ثبت شود پس 1 ریالی منطقی به نظر میرسد با کنترل حساب انتظامی)

    2-سپس از انبار امانی 1 ریالی (تحویل به تولید) "حساب کار در جریان" میشود.

    3-سپس دریافت از تولید در انبار محصول امانی

    4-در نهایت فاکتور انجام خدمت صادر میشود(+ احیانا حواله فروش و فاکتور موادی که مربوط به اقلام امانی ایشان نبوده)

    حال اگر مواد امانی ایشان در سفارش تولیدی (غیر از محصول مشتری مذکور) مصرف شود ، مراحل زیر را انجام میدهیم:

    1-تحویل به تولید از انبار امانی به کار درجریان (مشتری دیگر)
    2-دریافت محصول در انبار اصلی
    3-حواله فروش و فاکتور

    حال جهت جایگزین کالای امانی (خرید داخلی) میشود با فاکتور  و در انبار مواد اولیه اصلی رسید میشود.سپس با نقل و انتقال با تغییر بها به 1 ریالی در انبار امانی جابجا میشود.
    طبیعتا حسابداران مابه التفاوت ریال را به حساب کار در جریان انتقال میدهند.

    در حال حاضر هم ، شرکت تا جایی که من در جریان هستم با همین روالی که عرض کردم مشغول است.

    امیدوارم مراحل فوق تایید اساتید محترم را داشته باشد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 شهریور 1390 03:22 ب.ظ
    سلام

    این نمونه بسیار جالبی از رفتار صحیح و سیستماتیک در برخورد با روال‌های (گاهی) غیرمتعارف در سیستم می‌باشد

    ممنون
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 شهریور 1390 10:01 ق.ظ

    سلام

    مطلبی که عرض شد نتیجه بررسی یک تیم مشاور بود شامل مدیر مالی و مسئول حسابداری و مسئول انبار با کمک گرفتن از پرسنل های خود نوسا.

    البته جهت جلوگیری از پیچیدگی داستان امانی کار کردن مخصوصا در جایی که تعداد گردش امانی بالا دارد ، با استفاده از "الگو های عملیات مالی" کل پیچیدگی روند کار شکل خودش را به ساده ترین روال تغییر داد.

    با تشکر

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 شهریور 1390 10:05 ق.ظ
    ارسال توسط sajjadi در 22 شهريور 1390 10:30 ق.ظ

    با سلام و احترام
    من به شخصه برخي جملات عنوان شده در صحبت‌هاي آقاي مومني را متوجه نشدم به نظر مي‌رسد، موضوع مفصلي‌تر از اين چند خط است . ولي درخصوص آنچه از سوال برداشت کردم: من هم فکر مي‌کنم اگر قرار است کالايي که وارد مجموعه شده، عينا برگشت داده شود (مثلا به اصرار مشتري!). چون به خط توليد تحويل شده، ابتدا بايد از خط توليد برگردانده شود. در اين صورت همان کالا را مي‌توان با برگشت (دوره جاري)، و البته همان قيمت ورود اول، برگرداند. در غير اين صورت، همانطور که آقاي کيالها گفتند، با برگشت دوره قبل، برگشت داده مي‌شود که قيمت آن هم به قيمت ورود دوم است.

    با تشکر


    با سلام و عرض ادب.
    به نظرم پاسخ خانم سجادی کامل و بی نقص است. بنده هم همان را کپی کردم.

    بنده داستان را بسیار ساده می بینم:
    دو ورود داریم، یکی 1000 و دیگری 1200. جمع موجودی ریالی انبار می شود 2200.
    یک خروج داریم، 1000. در این شرایط مانده ریالی انبار ما می شود 1200. پس با هر روش تعیین بها و ترفندی برگه خروج تنظیم کنیم، بهای آن می شود 1200 (که همان بهای ورود دوم است).
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 شهریور 1390 10:07 ق.ظ
    سلام

    کاملا موافقم؛ البته 1200 می‌شود

    ممنون
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 شهریور 1390 10:49 ق.ظ

    سلام

    به نظر بنده سادگی موضوع با عنوان این موضوع اصلی( یرگشت ورود دوره جاری) کمی پیچیده تر شد.

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 شهریور 1390 10:49 ق.ظ
    کاملا صحیح است.
    اصلاح شد. ممنون از دقت نظر شما.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.