چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 03 شهریور 1390 09:06 ق.ظ توسط sajjadi
تهيه گزارش تجميعي انبارها
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
siroos

--
24 مرداد 1390 02:42 ب.ظ
    با سلام،
    من به گزارشي نياز دارم كه سرجمع انبارها را به تفكيك ابتداي دوره، خريد طي دوره، خروج طي دوره و مانده پايان دوره در دو بخش تعدادي و ريالي نمايش دهد نمونه اي از گزارش مذكور به شرح زير است :

    انبار   موجودي ابتداي دوره   خريد طي دوره   خروج طي دوره   مانده پايان دوره
    انبار 1            10                           5                     12                     3
    انبار 2            7                             8                     4                        11
    انبار 3             0                            6                     2                        4
    جمع               17                          19                  18                       18

    شبيه همين گزارش بصورت ريالي نيز مورد درخواست مي باشد . اين گزارشها را چگونه و از كجا مي توانم تهيه كنم .
    با تقديم احترام
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 مرداد 1390 11:10 ق.ظ
    با سلام :
    من مفهوم گزارش شما را متوجه نشدم ، این اعداد ابتدای دوره و طی دوره و ... چیست ؟
    موجودی یک کالا است ؟
    موجودی کل انبار است ؟ ( که قطعا این مورد نیست چرا که معنا ندارد ، به علت تعدد واحدهای مورد استفاده در سیستم انبار گزارش سر جمع آنها در قالب یک واحد بی معنی است )

    اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید .
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 مرداد 1390 12:15 ب.ظ
    حال اگر منظور گزارش ریالی باشد پیشنهاد بنده این است که :

    گرفتن این گزارش از سیستم حسابداری بسیار به قول معروف شسته رفته تر خواهد بود اگر :
    شما به ازاء هر انبار یک کد تفصیلی در درخت تفصیلیها داشته باشید و این کد ارتباط داشته باشد با حساب موجودی کالاهای درخت حسابها ، طبیعتا رخدادهای انبار از دید مالی پس از درج در سیستم تاثیر خود را در سیستم حسابدرای منعکس خواهند نمود( اسناد مالی انبار ) و اخذ یک تراز 8 ستونی از تفصیلیهای انبار با شرط کد حساب برابر با موجودی کالا عینا گزارش ریالی فوق را در اختیار شما قرار خواهد داد .

    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 مرداد 1390 12:20 ب.ظ
    با سلام خدمت جناب آقای منصوری
    گزارش گیری از انبارهایی که در آنها کالاهای با واحدهای مختلف وجود دارند از لحاظ سرجمع تعدادی و در یک سطر بی معنی است ، جهت اخذ گزارش ریالی پیشنهاد می شود از گزارش گردش و موجودی کالاها ( برای هر انبار به صورت جداگانه ) استفاده نموده و به اکسل ارسال نمایید . سرجمع ریالی هر انبار در پایین ترین سطر قابل مشاهده است ، جمع آوری اطلاعات این سطرها در انبارهای مختلف شما را به جواب مورد نظر می رساند.
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    01 شهریور 1390 08:36 ق.ظ

    با سلام و احترام
    علاوه بر روشي‌ که به واسطه تعاريف انجام شده در کدينگ حساب‌ها، توسط آقاي دادرس گفته شد، براي شرايطي ‌که تعاريف مذکور پيش‌بيني و انجام نشده، گزارش مورد نظر را تا حدودي مي‌توان از فهرست رخدادهاي انبار (به کمک گروه بندي بر اساس کد انبار) نيز تهيه نمود. فيلدهايي که در سيستم تعبيه شده و براي اين گزارش مي‌توان استفاده نمود، "افزايش بهاي موجودي"، "کاهش بهاي موجودي" و "تغيير در بهاي موجودي (افزايش مثبت)" است که هر کدام به ترتيب نشان دهنده "ابتداي دوره + ورود طي دوره"، "خروج طي دوره" و "انتهاي دوره" هستند. به اين ترتيب گزارش ريالي مذکور به اين شکل خواهد بود:



    البته همانطور که مشاهده مي‌کنيد ابتداي دوره در افزايش بهاي موجودي ديده شده، پس براي تفکيک آن مي‌توان 2بار اين گزارش را تهيه نمود. يکبار بدون ابتداي دوره و يکبار ابتداي دوره به تنهايي و نتايج را در اکسل کنار هم قرار داد.
     
    لازم به ذکر است براي گزارش بر اساس مقدار نيز همين نکته وجود دارد. به اين ترتيب براي گزارش مقداري (که البته به دليل تنوع واحد در هر انبار، معني درستي نخواهد داشت و در واقع براي انبارهاي با يک واحد!!! شايد معني دار باشد) به شکل زير خواهد بود:



    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 شهریور 1390 10:21 ق.ظ
    سلام

    در گزارش‌های گردش انیار (در تراز) می‌توان برای ستون‌های گزارش شرایط تعیین نمود. انبارها را می‌توان به عنوان شرایط ستون‌ها لحاظ کرد. با اخذ گزارش از سرفصل‌های اصلی کالاها می‌توان گزارشی گرفت که تقریبا همین اطلاعات را بدست می‌دهد اما سرجمع واحدهای مقدار هم در آن به صورت بهتری انجام شود با این تفاوت که اطلاعات انبارهای مختلف در ستون‌های گزارش درج خواهند شد و سطرها حاوی طبقات اصلی کالاها خواهند بود. یادم هست که در همین پست یکی از همکاران این راه حل را قبلا پیشنهاد کرده بود ولی الآن حذف شده است - یا شاید من اشتباه می‌کنم. به هر حال همانطور که دوستان به درستی اشاره کردند، جمع مقداری گردش انبارها بدون لحاظ کردن واحد مناسب نیست.

    ارادت
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    03 شهریور 1390 09:06 ق.ظ

    با سلام و احترام
    با توجه به مطالب بسيار جالبي که آقاي مومني گفتند، گزارش درخواستي، عينا (و حتي دقيقتر) قابل تهيه مي‌باشد. در اين روش حتي نياز به تهيه گزارش از سر فصل‌هاي اصلي کالاها نيست و همان گزارش گردش و موجودي بدون هيچ قيد و شرطي (البته با انتخاب فرم چاپي طراحي شده) جوابگو مي‌باشد. نمونه‌اي از گزارش مذکور:



    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.