چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 02 مرداد 1390 08:01 ق.ظ توسط j-esfahani
هشدار رسیدن موجودی به نقطه سفارش
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
01 مرداد 1390 12:39 ب.ظ
    با عرض سلام

    یک مشکل تقریبا جدی در کنترل موجودی برای ما پیش آمده که به شرح زیر عرض میکنم :

    تعداد 2 انبار در سیستم تعریف شده 2سرپرست مسئولیت آن را بعده دارند.یکی از انبار ها بعنوان انبار اصلی است و وظیفه ی تامین کالای انبار دوم را بعهده دارد.
    کالاهای موجود در انبار ما به دو دسته با نقطه سفارش و بدون نقطه سفارش دسته بندی شدند که تقریبا اکثر مواد مصرفی با گردش بالا دارای نقطه سفارش هستند.
    مثال:
    صفحه سنگ برش کوچک دارای نقطه سفارش 30 است.وقتی موجودی کارت کالا به 30 رسید به اندازه ی مقدار بهینه انبار اصلی درخواست خرید صادر میکند.
    موردی که عرض میکنم به کررات اتفاق افتاده است : (راه حل هایی هم به عنوان مسکن به سیستم زدم ولی ...)

    موجودی کارت کالا 35 عدد است
    موجودی انبار اصلی 0 است
    موجودی انبار دوم 35 عدد است

    اتفاقی که میافتد انبار اصلی دچار کمبود میشود و کالا باید از انبار دوم سریعا به انبار اصلی انتقال یابد.( با صرف هزینه های مربوط به خودش)

    سوال من اینه که
     1-شاید ما در اصل نباید کالا های دارای تقطه سفارش را به 2 انبار تقسیم میکردیم و کار ما اشتباه بوده ؟
     2 -اگر درست بوده چطور میشود جلوی این مشکل را گرفت و با کمک این امکان نقطه سفارش دچار کمبود نشویم؟

    راه حل بعنوان مسکن:

    1-به سرپرست انبار دوم اعلام کنیم سقف درخواست شما برای جابجایی باید زیر نقطه سفارش باشد.
    2-چون نقطه هشدار موجودی در موجودی کارت کالا است نه به تفکیک موجودی انبار - موجودی انبار دوم را هزینه کنیم  تا موجودی کارت کالا مطابق با موجودی انبار اصلی شود(با طرح توجیحی برای مالی)

    لطفا جهت کنترل بهتر و بدون دردسر منو راهنمایی بفرمایید.

    با تشکــــــــــــــــــــــر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 مرداد 1390 04:45 ب.ظ
    سلام

    اتفاقا در نسخه 304 امکانی به سیستم اضافه کردیم که شاید به این موقعیت کمک نماید. در فرایند تنظیم خودکار درخواست‌های خرید، چنانچه انبار خاصی را برای پردازش معلوم نمایید، گزینه‌ای در اختیار خواهید داشت با عنوان "پردازش فقط با توجه به موجودی‌ها و درخواست‌های انبار انچام شود". در این شرایط می‌توانید به تفکیک انبار پردازش مزبور را انجام دهید.

    از طرف دیگر در گزارش گردش و موجودی کالاها، امکان کنترل حدهای بحرانی (برای نقطه سفارش) را در اختیار قرار دارد. این گزارش هم به صورت سرجمع و هم به تفکیک انبار قابل دریافت است و قاعدتا باید رافع مشکل باشد.

    تنها جایی که موجودی کالاها به صورت سرجمع و بدون تفکیک انبار با نقطه سفارش و سایر حدها مقایسه می‌شوند در زمان ذخیره برگه‌های انبار است. برای بیشتر کاربران ما، نقطه سفارش برای موجودی در تمام انبارها معنی دارد. این کاربران در گزارش کنترلی پیش‌گفته از حالت موجودی در تمام انبارها استفاده می‌کنند و در زمان ذخیره برگه (که گزینه‌ای برای تعیین انبار در عملیات کنترلی وجود ندارد) موجودی کالاها در تمام انبارها را می‌سنجند و وضعیت سیستم برای این گروه مطلوب است.

    اگر قرار باشد که حدهای کنترلی را به تفکیک موجودی انبار لحاظ کنیم قاعدتا نیاز به یک Option سراسری در کل سیستم داریم (که مثلا در نرم‌افزار Admin تعیین شود) - وجود این Option برای کاربرانی که موجودی در تمام انبارها برای آنها ملاک است ضروری است. دیگر اینکه به تصور حقیر، وجود این Option حتی برای تمام کالاهای سیستم شما هم مطلوب نیست و ممکن است کالاها یا انبارهایی داشته باشید که نخواهید موجودی آنها به تفکیک انبار (یا تفکیک آن انبارهای خاص) با حدهای کنترلی مقایسه شوند. این داستانی بوده که در نهایت به وضعیت کنونی سیستم انجامیده است.

    به هر حال چون همیشه، از راه‌حل‌های پیشنهادی استقبال می‌کنیم - اگرچه در این مورد خاص حجم کاری که باید انجام شود بسیار زیاد است و احتمالا به نسخه‌های خیلی بعدتر خواهد رسید. فعلا راه حل پیشنهادی ما همان استفاده از گزارش گردش کالا است.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    02 مرداد 1390 08:01 ق.ظ
    با عرض سلام

    خیلی ممنون بسیار کامل و جامع فرمودین.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.