چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 30 خرداد 1403 02:28 ب.ظ توسط namipaydar
فراخوانی از اکسل به لیست تعرفه فروش
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
namipaydar
کاربر جدید
کاربر جدید

--
29 خرداد 1403 11:02 ق.ظ

    با سلام احترامأ به استحضار می رساند درخصوص تغییر تعرفه فروش در نرم افزار نوسا با توجه به تعدد زیاد کالاها و تغییرات قیمت به صورت مکرر از سوی تامین کنندگان خواهشمند است اقدامات لازم در خصوص امکان فراخوانی از اکسل به لیست تعرفه فروش نرم افزار نوسا میسرگردد. پیشاپیش از همکاری شما کمال تشکر را دارم .

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    29 خرداد 1403 02:54 ب.ظ

    با سلام،

     

    درخواست شما در نگاه اول درخواستی بسیار ساده و معقول است، شما احتمالا تعدادی کالا و خدمات دارید و بجای ورود دستی قیمت هر یک، ترجیح می‌دهید که اطلاعات را فراخوانی کنید، مشکل از اینجا شروع می شود که تعرفه فروش موضوعی به مراتب پیچیده تر از سناریو بالا می‌باشد... در زمان تعریف تعرفه فروش، بنا به نیاز صنایع و شرکت‌ها، شما در عمل می‌توانید با توجه به دنیایی از اطلاعات قیمت های متفاوتی را برای یک کالا و یا خدمت لحاض کنید، این اطلاعات و شروط شامل موارد زیر می‌گردد:

    • واحد مقدار فروش
    • تعداد مقدار فروش
      • بهای ثابت بدون توجه به تعداد
      • بهای واحد با توجه به تعداد
      • بهای واحد مازاد ابتدای محدوده
      • بهای بسته با توجه به تعداد
      • بهای بسته مازاد ابتدای محدوده
    • واحد پول
    • نوع رخداد فروش
    • نوع فروش طی جدول مربوطه
    • مرکز فروش طی جدول مربوطه
    • نحوه پرداخت طی جدول مربوطه
    • نقدی - اعتباری
    • شرط روی مشتریان
    • شرط روی گروه محاسباتی مشتریان
    • شرط روی نماینده فروش
    • شرط روی گروه محاسباتی نمایندگان فروش
    • شرط روی بازاریاب فروش
    • شرط روی گروه محاسباتی بازاریاب فروش
    • شرط روی طرف بدهکار
    • شرط روی گروه محاسباتی طرف بدهکار
    • شرط روی شرایط تحویل طی جدول مربوطه
    • شرط روی کالاهای مرکب
    • شرط روی محل جغرافیایی
    • شرط روی مقایسه محل جغرافیایی مشتری و مرکز فروش

     

    این لیست نسبتا طولانی صرفا بخشی از شرایط قابل استفاده جهت قیمت گذاری یک کالا و یا خدمت را در یک سطر تعرفه نمایان می کند، حال مشتری ممکن است برای یک کالا و یا خدمت بارها سطر تعرفه تعریف کند و برای مثال قیمت فروش درب کارخانه و نمایندگی متفاوت داشته باشد یا قیمت محل و بازاریاب و ..... این داستان ادامه دارد... برای فراخوانی یک قیمت از اکسل به تعرفه شما باید تک تک این اطلاعات را در اکسل پر کرده و سوال مطرح می‌گردد چگونه یک فیلد یونیک بین اطلاعات موجود در نرم افزار و اکسل پیدا کنیم که قیمت را بروز کنیم؟ پس هر چند درخواست شما در تئوری با دید ساده از قیمت کالا امکان پذیر است، در عمل به دلیل پیچیدگی های طبیعی و قابلیت‌های تعرفه فروش با دید کامل به عمق موضوع، همچنین با توجه به عدم وجود یک شناسه یونیک مانند کد کالا یا خدمت (از آنجا که یک کالا و یا خدمت می تواند بارها در یک تعرفه با شرایط گوناگون استفاده گردد) و دنیای گسترده عملکرد تعرفه های فروش، درخواست شما در حال حاضر قابل پیاده سازی نیست. 

     

    با ارادت

    namipaydar
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    29 خرداد 1403 03:51 ب.ظ

    ممنون بابت پاسخ شما ولی سوالی که برای خودم پیش میاد اینه که نرم افزار هلو با وجود محدود بودنش چگونه با داشتن فقط یک کد کالا براحتی از اکسل اون کد رو فراخوانی میکنه و تمام مشخصات اون کالا و حتی قیمت رو تغییر میده ولی در نوسا امکانش نیست !!!!!!!!!

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 خرداد 1403 09:08 ق.ظ

    فکر کنم پاسخ در متن بالا مشخص بود، تمام توضیحات تفاوت بین قیمت کالا و ساختار تعرفه را بیان می کرد. در یک نرم افزار ساده فروشگاهی ممکن است یک کالا صرفا یک قیمت داشته باشد. در این شرایط برای هر کالا شما می توانید یک قیمت فراخوانی کنید... زمانی که بجای قیمت ما به تعرفه و شرایط فروش گوناگون و پیچیدگی های آن در یک نرم افزار جامع نیاز داریم، قیمت گذاری دیگر یک مفهوم ساده ندارد و اکسل توانایی قیمت دهی در ماتریسی از شرایط را نخواهد داشت.

    namipaydar
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    30 خرداد 1403 12:34 ب.ظ

    توضیحات شما کلی  بودند اما متاسفانه قانع کننده نبود. بهرحال راه حلی باید برای رفع این مشکل وجود داشته باشد. چون مدیریت محترم مجموعه نامی پایدار این درخواست رو از ما دارند و به طبع ما از شما داریم. وقتی هر برندی بالغ بر هزار ردیف کالا داشته باشد. منطقی نیستکه بصورت سنتی کاربر دستی ورود بزند.اونم با توجه به شرایط فعلی دائما تغییر قیمت فروش از سوی تامین کنندگان داریم.  اگر قرار بر سنتی گرایی و بازگشت به عقب باشد پس الزام استفاده از نرم افزار جامع نوسا زیر سوال میرود. با توجه به اینکه در بدو فروش نرم افزار نوسا این دغدغه ها مطرح شده بود و به گفته کارشناسان فروش نوسا تمام این موارد قابل رفع بود انتظار ما از مجموعه بزرگ نوسا رفع این مشکل اساسی که است نه تنها مشکل مجموعه ما بلکه دغدغه هزاران مجموعه دیگر میتواند باشد. در نهایت اگر توانایی رفع این ایراد رو ندارید بفرمایید تا به مدیریت انتقال دهیم. تشکر از شما

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 خرداد 1403 01:15 ب.ظ

    پاسخ به پرسش شما به صورت کامل در پست اول در دسترس است. اگر واقعاً نیاز شما در حد هلو است، راه کار مشخص است. نرم افزارها مانند هر چیز دیگری ابعاد و استفاده های گوناگون دارند، موتور ممکن است تک چرخ بزند و شما را از کوچه پس کوچه به مقصد برساند ولی هواپیما نیاز به فرودگاه دارد و مقایسه این دو همان قدر سطحی و غلط است که مقایسه دو نرم افزار کاملا متفاوت با پیچیدگی های غیر قابل گذشت با یکدیگر مشکل ساز خواهد بود. 

     

    بر خلاف اعلام شما، درخواست شما درخواست عامی نمی‌باشد، دلیل اصلی این واقعیت در وجود ابزار گوناگون اصلاح یکباره قیمت کالا و محصولات درون نرم افزار است که کاری به مراتب با دقت تر از فراخوانی از اکسل است، یک نمونه از آن به پیوست در دسترس است

     



    با ارادت.

    namipaydar
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    30 خرداد 1403 02:27 ب.ظ

    هواپیما رو برادران اسکات اختراع کردند اگر اون زمان هم میگفتن بین دو قاره رو طی کنید میگفتند امکانش نیس. ولی با گذشت زمان و نیازسنجی که صورت گرفت و با وجود اشخاص دیگر که توانمندتر بودند روز به روز آپدید صورت گرفت و بروز شدند همین مثال در نرم افزارها هم صادقه. اوکی من پاسخ شما را دریافت کردم و به مدیریت انتقال میدهم تا خودشان در این خصوص تصمیم بگیرند... یا حق

    namipaydar
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    30 خرداد 1403 02:28 ب.ظ

    هواپیما رو برادران رایت اختراع کردند اگر اون زمان هم میگفتن بین دو قاره رو طی کنید میگفتند امکانش نیس. ولی با گذشت زمان و نیازسنجی که صورت گرفت و با وجود اشخاص دیگر که توانمندتر بودند روز به روز آپدید صورت گرفت و بروز شدند ، همین مثال در نرم افزارها هم صادقه. اوکی من پاسخ شما را دریافت کردم و به مدیریت انتقال میدهم تا خودشان در این خصوص تصمیم بگیرند... یا حق

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.