چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 شهریور 1402 02:42 ب.ظ توسط momeni
واحد فرعی کالا
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mpj22
کاربر جدید
کاربر جدید

--
05 شهریور 1402 12:10 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید

    ما برای کالاها واحد فرعی بر اساس پک تعریف کردیم به این صورت که مقدار اصلی ما 11 عدد هست واحد فرعی آن 1عدد . یعنی یک پک یازده تایی. به نظر یک باگی وجود داره هنگام گزارشگیری بر اساس واحد فرعی مون، به این صورت که هنگام خروج کالا از انبار 11 عدد از موجودی اصلی کالا کم میشه اما از واحد فرعی (پک) کم نمیشه و تعداد واحد فرعی هارو باهم به صورت سرجمع نمایش میده. ممنون میشم اگر سریعا پاسخگو باشین و این مشکل رو برای ما حل کنید، چون گزارشگیری بر اساس پک برای ما اهمیت بالایی داره. ممنون

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 شهریور 1402 03:42 ب.ظ
    سلام

    با بررسی دوباره، اشکال واضحی مشاهده نکردم.
    همکاران من در بخش پشتیبانی لطفا این سناریو را بررسی کنید و با ذکر مثال در همینجا عنوان فرمایید تا بیشتر بررسی کنیم.
    ممنون
    mpj22
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    05 شهریور 1402 04:21 ب.ظ

    با سلام و عرض خسته نباشید.

    توضیح بیشتر اینکه:کالایی داریم با واحد اصلی «ثوب» و چندین واحد فرعی (از جمله «پک یازده تایی» و....)،برای این کالا تحت رخدادهای مختلف ورود و خروج هایی صورت گرفته است.با اخذ گزارش زیر در تراز محوری جامع انبار به مغایرتی برخورد کردیم به این صورت که در محاسبه ی مانده بر اساس واحد فرعی،سیستم با رخدادهای خروج مانند رخدادهای ورود برخورد می کند.

     

     

    با سپاس.

    پيوست ها
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 شهریور 1402 04:38 ب.ظ
    سلام

    ممنون از توضیحات تکمیلی - زحمت همکاران بنده را هم کم کردید.

    به نظر می‌رسد در تعریف فرم گزارش، فیلد "تغییر در مقدار موجودی (افزایش مثبت)" را به عنوان مقدار اصلی و خود "مقدار فرعی" را با عنوان خودش در گزارش لحاظ کرده‌اید. مقدار فرعی با فیلدهایی چون مقدار رخداد قابل مقایسه است و همیشه یک عدد مثبت است. آنچه در این گزارش (و موارد مشابه آن)، طبق تعریف، وجود ندارد فیلدی مثل "تغییر در مقدار موجودی برحسب واحد فرعی (افزایش / کاهش مثبت)" است. چون بلافاصله این پرسش مطرح می‌شود که کدام واحد فرعی - و موجودی بدون اشاره به یک واحد به خصوص قابل ارائه نیست. گزارش‌های انبار به موجودی به نام واحد خاص مجهز هستند که می‌توان گزارش را برحسب "یک واحد فرعی" اخذ کرد ولی برای واحد‌های فرعی متفاوت "موجودی" قابل تعریف نیست.
    البته با توجه به گزارش محوری که تهیه فرموده‌اید کاملا مشخص است که اگر فیلدی مثل "مقدار فرعی (با علامت)" می‌داشتیم می‌توانستید این گزارش به خصوص را تهیه کنید - شرط مهم این است که خود واحد فرعی رخداد را نیز در سطوح سرجمع بیاورید که چنین هم کرده‌اید و گزارش صحیح می‌شد.
    باید بیشتر روی فیلدی با تعریف فوق کار کنیم - اگر میسر بود حتما آنرا در ویرایش بعدی سیستم (برای استفاده در گزارش محوری جامع انبار) اضافه خواهیم کرد.

    ارادت
    almas sabz
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    11 شهریور 1402 11:51 ق.ظ

    سلام و خسته نباشید خدمت گروه نرم افزار نویسی شرکت نوسا

    با توجه به قابلیت تعریف واحد فرعی برای کالاها در سیستم و استفاده از این قابلیت در مجموعه شرکت چاپ و بسته بندی الماس کویر یزد خواهشمندم اینجانب را جهت گرفتن لیستی از کالاهایی که فاقد واحد فرعی هستنددر یک گزارش راهنمایی بفرمایید.لازم به ذکر است که تعداد کالاهای ساخته شده در این مجموعه بسیار زیاد است و واحد اصلی کالا عدد و واحد فرعی متر و کیلوگرم  تعریف شده اند.و چنانچه مقدور هست بتوان از کالاهایی که دارای گردش هستند و واحد فرعی برایشان تعریف نشده است این گزارش را گرفت.

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 شهریور 1402 02:42 ب.ظ
    سلام

    تعریف واحد فرعی فقط مجوز استفاده از واحد فرعی در رخدادهای انبار است و بدون رخدادهای انبار (یا فروش) اثر دیگری در سیستم ندارد. اگر منظور کاربرد واحدهای فرعی در رخدادهای انبار یا فروش است، می‌توانید از فهرست رخدادهای انبار یا فروش با شرط روی واحد فرعی یا مقدار برحسب واحد خاص استفاده نمایید. اما اگر منظور کشف کالاهایی است که واحد فرعی برای آنها مجاز شناخته نشده ولی در رخدادها بکار رفته‌اند - این به سادگی میسر نیست. توجه کنید که اگر کالا واحد فرعی مورد نظر شما را داشته باشند ولی آن واحد فرعی در رخداد بکار نرفته باشد آن کالا در گزارش موردنظر شما نیست!
    اگر به گردش داشتن کالا توجه نداشتیم - یعنی فهرستی از همه‌ی کالاهایی که واحد فرعی نداشته باشند مورد نظر باشد - با تمهیداتی از مسیر چاپ واحدهای فرعی کالاها برای همه‌ی کالاهای عملیاتی با فرم چاپی خاص و صدور اطلاعات به Excel شاید به نتایجی می‌رسیدیم که متاسفانه این هم در مسئله‌ی جاری کارایی ندارد.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.