چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 مرداد 1401 04:45 ب.ظ توسط روزبه
کالای مرکب
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
04 مرداد 1400 06:15 ب.ظ

    سلام

    کالاهایی را در نظر بگیرید که در سیستم فروش براساس واحد فرعی قیمت گذاری و فاکتور میشوند و در تنظیمات فروش ، پیش فرض آن را فروش "بر حسب واحد فرعی" قرار داده ایم .

    حال اگر بخواهیم از کالاهای مرکب جهت همان کالا ها استفاده کنیم ، بدلیل اینکه در تعریف کالاهای مرکب، فیلد واحد فرعی وجود ندارد ، در زمان فراخوانی در فاکتور، سیستم (طبیعتا) ارور میدهد و سطر جدید را نمی تواند بدون مقدار واحد فرعی ثبت کند .

    در زمان قیمت گذاری در قوانین هم به مشکل خواهیم خورد ، چون تمامی قیمت آن کالاها ، روی واحد فرعی ، تنظیم شده است و اگر بخواهیم از کالاهای مرکب استفاده کنیم (طبیعتا) بدون قیمت فراخوانی میشوند .

    آیا این امکان وجود دارد (خواهد داشت) که در کالاهای مرکب ، مقدار فرعی را نیز مقدار دهی کنیم ؟

    (در مجموعه کالا هم این نیاز را دیده ام به نوعی دیگر )

     

    پ.ن : در شرکت هایی که فروش بر اساس بسته های کالا انجام میشود ، از امکان کالای مرکب میتوان استفاده کرد و در قوانین تعرفه یا تغییر تعرفه ، قیمت های جدید برای آنها در نظر گرفت . مثلا اگر سطر فاکتور، از کد کالای مرکب X استفاده شده باشد، N ریال تخفیف داشته باشد.

    با تشکر

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 مرداد 1400 06:43 ب.ظ
    سلام

    هم کالای مرکب و هم مجموعه برای تعیین مقادیر فروش برحسب واحد اصلی کالا طرح و پیاده شده‌اند. استفاده از واحد فرعی قاعدتا باید به صورت استثنا باشد (که طبق معمول چنین نیست و کاربران از هر امکان سیستم ما تا پایان‌اش بهره می‌برند). روی این مسئله کار خواهیم کرد ولی پیش‌آگهی خوبی ندارد. به خصوص کالای مرکب که در آن اصلا واحد مقدار تعبیه نشده است و در جدول مربوط در پایگاه اطلاعات پیش‌بینی نشده است.

    مشکلی در استفاده از کالای مرکب به منظوری که اشاره فرمودید نداریم. اشکال در استفاده از واحد فرعی برای فروش است. یعنی پیش‌فرض فروش برحسب واحد فرعی در مورد کالاهای مرکب را باید لحاظ نکنیم. به این ترتیب می‌توانید کالای مرکب را ابتدا بدون واحد فرعی فراخوانی نمایید و پس از آن اگر نیاز بود مقادیر را به واحد فرعی تبدیل نمایید.

    همانطور که گفتم باید بیشتر روی آن کار کنیم.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 مرداد 1400 07:12 ب.ظ
    درسته می فرمایید ، فعلا بصورت ضرب العجل (یا بهتره بگم مسکن) ، تنظیمات پیش فرض را تغییر دادم ، اما روی خوشی ندارد چون اکثر کالاها (90%) براساس واحد فرعی قیمت گذاری میشوند
    ممنون
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 مرداد 1401 04:45 ب.ظ

    با سلام،

     

    راهکارهای مناسب جهت پاسخگویی به بخشی از پیشنهادهای شما در نسخه 11.02 پیاده سازی گردیده‌اند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک امکانات نسخه 11.02 مراجعه فرمایید.

     

    با ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.