چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 آذر 1402 10:59 ق.ظ توسط روزبه
ارز دیجیتال
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
الهام
کاربر جدید
کاربر جدید

--
17 آبان 1399 02:43 ب.ظ

    سلام و خسته نباشید به جناب آقای مومنی عزیز

    برای ثبت مبلغ ارز دیجیتال (بیت کوین) سیستم تا دو رقم اعشار اجازه ثبت می دهد در صورتی که این ارز نیاز به اعشار بیشتری دارد تا بتوانیم به صورت دقیق مبلغ ریالی را در سیستم ثبت کنیم. آیا امکان دارد در نسخه جدید اعشار مبلغ ارز را بیشتر کنید؟

    سپاسگزارم از حسن توجه شما 

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    17 آبان 1399 03:09 ب.ظ

    با سلام، 

     

    ارز کشور‌ها با ساختار از پیش تعریف شده و استاندارد رند اعلام شده و از آنجا که بالغ بر 98% آن‌ها از 2 رقم اعشار طی استاندارد کشور مربوطه استفاده می‌کنند و از آنجا که تعداد ارقام قابل استفاده در هر فیلد محدود است و ما هر چه تعداد اعشار را بیشتر کنیم به ناچار ظرفیت خود عدد را باید کمتر ببینیم، سیستم نوسا هم با تابعیت از استانداردهای جهانی 2 عدد اعشار را پشتیبانی می‌کند. 

     

    ولیکن ارز‌های دیجیتال از استاندارد رند مشخص و خوبی برخوردار نبوده و تعداد اعشار آن‌ها قابل اتکا نیست. برای مثال در 2010 بیت کین اعشار نداشت و هر بیت کین 5 سنت ارزش داشت، امروز millibitcoin به ارزش ​1⁄1000 یک بیت کوین و satoshi به ارزش 1⁄100000000 یک بین کوین مقادیر قابل استفاده می‌باشند. در آینده اگر ارزش بیت کین  به ارزهای رایج بالا تر رود ممکن است مبالغ دیگری با نام‌های جدید هم به این ساختار اضافه شود. امکان ثبت این تعداد اعشار در نرم‌افزارهای مالی موجود نیست و برای همین است که بیت کین نیز برای مبالغ کمتر از 1 بیت کین از این گونه نام‌ها استفاده می‌کند. 

     

     

    پس بسته به حساسیت شما (از آنجا که استاندارد رندی وجود ندارد)، درست این است که شما بجای بیت کین از یکی از ارزهای millibitcoin، satoshi و ... استفاده کرده و برای مثال، بجای اعشار، ارزی به نام میلی بیت کین تعریف کرده و هر بیت کین را به عنوان 1000 میلی بیت کین در سیستم مالی نگهداری کنید. 

     

    با ارادت

    الهام
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    17 آبان 1399 05:34 ب.ظ

    سپاس از راهنماییتون. موفق باشید

    kasra
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 آذر 1402 10:22 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام
    شرکت ما در کشور عمان مشغول به فعالیت می باشد و برای ثبت رخدادهای مالی بانک، نیاز به 3 رقم اعشار در واحد ارزی ( ریال عمان ) داریم. در حال حاضر تعداد ارقام اعشار دو رقم می باشد. در صورت امکان این مورد را بررسی بفرمایید/

    با تشکر
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    07 آذر 1402 10:59 ق.ظ

    با سلام، 

     

    با توجه به اطلاعات موجود (لینک) در حال حاضر 268 واحد ارز در حال استفاده می باشد که از این تعداد 259 ارز در نرم‌افزار نوسا بصورت کامل قابل پشتیبانی می‌باشد، ارز‌های زیر خارج از استاندارد بوده و توسط نرم‌افزار نوسا بدون استفاده از رندینگ قابل استفاده نمی باشند:

     

    دو ارز Malagasy ariary و Mauritanian ouguiya از اعشار با ضریب 5 استفاده می‌کنند (هر پنج واحد کوچک مساوی با 1 واحد بزرگ)

    شش ارز Bahraini dinar، Tunisian dinar، Iraqi dinar، Kuwaiti dinar، Libyan dinar و Omani rial از اعشار با ضریب 1000 استفاده می‌کنند (3 رقم اعشار) 

    همچنین کشور El Salvador واحد پول خود را به Bitcoin تغییر داده، در این کشور از ضریب 100000000 استفاده می شود (8 رقم اعشار)

     

    از آنجا که ریال ایران نیز یکی از ارز‌های خارج از نرم بوده (0 رقم اعشار، نرم جهانی 2 رقم است) و از آنجا که وضعیت تورم این کشور استفاده از مبالغ چند هزار میلیاردی را برای شرکت‌های بزرگ و سهامی عام عادی سازی نموده است، همچنین از آنجا که فیلد مبلغ و داده عددی توسط پایگاه داده از دید ظرفیتی محدود است، تغییر در این فیلد با توجه به استفاده فعلی امکان پذیر نمی‌باشد. دقت بفرمایید نوع فیلد مربوطه تا 18 (19 بصورت ناکامل) رقم اطلاعات قبول می‌کند، در هر سطح از رخداد نرم‌افزار شما می‌توانید تا 14 رقم واحد پول اطلاعات وارد کنید (حداکثر 99 هزار میلیارد واحد) و چهار رقم آخر جهت محاسبات و جمع مبالغ موجود در سطرها استفاده می گردد (تا 92 میلیون میلیارد واحد). 

    با این توضیحات، بنا به استفاده فعلی محدود مشتریان از این ظرفیت و پیش بینی تورم مازاد طی سالیان آتی، حداقل تا اطلاع ثانوی قابلیت تغییر تعداد اعشار ارز‌ها وجود ندارد و ارزهای اعلامی خارج از استاندارد بدون رندینگ بصورت کامل در نرم‌افزار قابلیت نگهداری نخواهند داشت. این واقعیت به دلیل تورم بسیار شدید کشور و نیاز به نگهداری اطلاعات مازاد بر میزان پیش‌بینی شده در پایگاه‌های داده از جمله SQL در حال حاضر قابل تغییر نیست، اگر در آینده واحد پول در ایران اصلاح گردد و فضای خالی فیلد مربوطه بهبود یابد، درخواست اعلامی مجدد بررسی خواهد شد. 

     

    در حال حاضر تنها پیشنهاد منطقی استفاده از واحد بیسه (واحد کوچک ریال عمان) به جای ریال عمان می باشد... شما می توانید با استفاده از این واحد و 0 رقم اعشار تمامی اطلاعات را بدون رندینگ ذخیره نمایید.

     

    با ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.