چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 25 اسفند 1400 09:24 ق.ظ توسط روزبه
اعشاری شدن بهای واحد(ریال) در پیش فاکتور و قرارداد
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
p.asadzadeh
کاربر
کاربر

--
31 اردیبهشت 1399 02:49 ب.ظ

    با سلام 

    احترامآ، در ثبت پیش فاکتور یا قرارداد زمانی که یک تعرفه را با قوانین کسر یا اضافه  به صورت درصد تغییر میدهیم بهای واحد اعشاری میشود. آیا راه حلی وجود دارد که بهای و واحد اعشار نباشد؟

    مثلا، تعرفه 12.007ریال زمانی که 2% اضافه شود بها به 12.247/14ریال تغییر میکند که میخواهیم رند شود و عدد12.247در محاسبات لحاظ گردد.

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 اردیبهشت 1399 03:27 ب.ظ
    سلام

    قوانین تغییر تعرفه که از انواع تخفیف مستقیم، عوارض یا مالیات نباشند مستقیما بها را تغییر می‌دهند. این تغییر، طبق تعریف برروی بهای کل سطر انجام می‌شود و به همین دلیل به بهای واحد توجه نمی‌کند. وضعیت سطر از بهای واحد به بهای کل تبدیل می‌شود و طبیعتا در این شرایط برای توجیه بهای سطر "باید" بهای واحد اعشار داشته باشد. در مثال شما اگر فقط یک واحد کالا داشته باشید بهای واحد روند خواهد بود. وضعیتی که شما فرمودید زمانی رخ می‌دهد که مثلا 100 واحد یا بیشتر کالا داشته باشید. بهای اولیه سطر 1.200.700 بوده است با اضافه شده 2 درصد به 1.224.714 تبدیل می‌شود که صحیح هم هست. طبیعتا بهای واحد باید اعشار داشته باشد تا این بهای کل قابل توجیه باشد. این رفتار، از قضا، برای عمده‌ی کاربران ما مهم و حتی "درخواست‌شده" است. تغییر آن میسر نیست.

    ارادت
    p.asadzadeh
    کاربر
    کاربر

    --
    24 اسفند 1400 11:00 ق.ظ

    با سلام و احترام

    باتوجه به اینکه همچنان بهای واحد اعشار مشکلاتی برای این شرکت ایجاد میکند خواهشمند است راه حلی را برای این موضوع بفرمایید.

    این شرکت تولید کننده است و بخشی از مشتریان، شرکت پخش و فروشگاه ها میباشد که سیستم حسابداری آن شرکت ها بهای واحد را با ممیز قبول نمیکند و در ثبت فاکتور ها دچار مشکل میشوند و استفاده از تخفیف در ستون مجزا در حسابرسی دارایی در سنوات قبل مشکلاتی را ایجاد کرده بنابراین تا حد امکان از ستون تخفیف در فاکتور استفاده نمیکنیم.

    با تشکر

    پيوست ها
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    25 اسفند 1400 09:24 ق.ظ

    با سلام،

     

    اجازه بدید با هم به یک مثال ریاضی نگاه کنیم، فکر کنید درخواست شما 2% کسور روی 556 کالا به قیمت 24 ریال می‌باشد.

     

    همانطور که مشاهده می گردد در این شرایط در صورتی که ما هزینه کالا را رند کنیم که سایر نرم‌افزارها قابلیت درج آن را داشته باشند شما با کسور 0% بجای 2% مواجه خواهید بود و این شرایط حتما غلط است. در زمان استفاده از این گونه تخفیف منطقی است که بهای کل همواره رند گردد به این دلیل که واحد پول در ایران ریال است و اعشار در آن معنی ندارد و رند کردن مبلغ کل هرگز خطایی در محاسبات سیستم با مرجعیت ریال بوجود نخواهد آورد ولیکن نگهداری کامل اطلاعات بهای کالا پیش نیاز کارکرد درست سیستم بوده و مغایرت ریالی اعمال این گونه تغییرات (در این مثال، 267 ریال) هرگز در تجمیع تبادلات قابل چشمپوشی نمی‌ باشد...

     

    فکر کنم بهترین راه حل برای شما استفاده از تخفیف مستقیم و تغییر در فرم‌های نمایشی و چاپی ارائه شده به حسابرس می‌باشد. راهکار ریاضی قابل اتکایی خارج از این در دسترس نیست و تغییری در عملکرد سیستم درست نخواهد بود. کسور و اضافات در جایگاه خود عملکرد کاملا درستی داشته و تغییر آن در پکیج نوسا اطلاعات شما را با مغایرت عملکرد دچار کرده و مناسب عموم مشتریان نمی‌باشد.

     

    با ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.