چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 اسفند 1397 02:47 ب.ظ توسط r.eshghinejad
تعیین بهای سطر فاکتور فروش
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
r.eshghinejad
کاربر
کاربر

--
21 اسفند 1397 12:31 ب.ظ

    با سلام

    در این پست میخواهیم در مورد نحوه تعیین بهای  سطر های فاکتور فروش توضیحاتی بدهیم.

    در صورتی که در فاکتور فروش در قسمت سطر های اصلی رخداد فروش کالا یا خدمتی درج شود نیاز است تا مبلغی برای سطر در نظر گرفته شود در قسمت مبدا تعیین بها مشخص میکنیم که این مبلغ به چه صورت محاسبه شود.


     

    همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید روش های محاسبه بها شامل سه روش زیر است :

    الف ) تعیین به صورت دستی

    ب ) تعیین با تعرفه

    ج ) هم بها با سطر مرجع

    که در  ستون مبدا تعیین بها یا در محاوره هر سطر باید مشخص شوند.


    انواع روش های محاسبه بها: 

     

    الف ) تعیین به صورت دستی :
    مبلغ به صورت دستی وارد می‌شود به این صورت که ابتدا همانند شکل زیر روی سطر مورد نظر از فاکتور دبل کلیک کرده در تب "بها" روش تعیین بها را "تعیین بها به صورت دستی" انتخاب کرده سپس به کمک بهای واحد یا بهای کل مبلغ را وارد میکنیم.

    همانطور که مشاهده می‌کنید محاسبه بهای دستی به کمک بهای واحد یا بهای کل نیز در قسمت روش تعیین بها توسط کاربر مشخص میگردد.



     

    نکته : در صورتی که با روش دستی بهای سطر را محاسبه کنید مواردی از قبلی تخفیف ، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده و .... نیز باید به صورت دستی محاسبه شود.

    درصورتی که بخواهیم مبلغ فاکتور را دستی وارد کنیم و مثلا عوارض و مالیات توسط سیستم محاسبه شود می توانیم از روش های زیر استفاده کرد.

    a)   در ستون مبدا تعیین بها،  تعیین با تعرفه را انتخاب کنید سپس در قسمت تعرفه به کمک  وارد پنجره انتخاب تعرفه شوید. در این پنجره با انتخاب   میتوانید مبلغ دستی مورد نظرتان را وارد کنید.


     

    پيوست ها
    r.eshghinejad
    کاربر
    کاربر

    --
    21 اسفند 1397 02:47 ب.ظ

    اگر برای عوارض و مالیات قوانین تغییر تعرفه از قبل در سیستم تنظیم شده باشد این مبالغ به صورت خودکار بعد از درج دستی مبلغ اصلی توسط کاربر، محاسبه می‌شود و یا قابل انتخاب است.

     

    توجه داشته باشید اگر قوانین تغییر تعرفه عوارض و مالیات، اجباری و یا عادی نباشند باید در پنجره انتخاب قوانین تغییر تعرفه در قسمت پایین که توسط کادر قرمز رنگ در تصویر مشخص شده است ، قوانین انتخاب شوند.

     

    a)   روش دیگر برای محاسبه سیستمی عوارض و مالیات استفاده از امکان اصلاح یکباره بهای سطرها است.

    در فرم ویرایش برگه فروش  با باز کردن مثلث کنار این تکمه  ، امکان اصلاح یکباره سطر(های) علامت گذاری را مشاهده می‌کنید. بعد از انتخاب همه سطرها این گزینه را انتخاب کنید.

    در این پنجره به دو طریق میتوان مبالغ مالیات و عوارض را محاسبه کرد:

     

    1.     با انتخاب گزینه محاسبه تخفیف عوارض و مالیات با استفاده از قوانین تغییر تعرفه  مبالغ مذکور محاسبه می‌شود.




     

    2.    یا همانند شکل زیر اصلاح یکباره بها را انتخاب کرد و مالیات و عوارض را محاسبه کرد.



     

     ب ) تعیین با تعرفه :

     تعرفه‌ها لیست قیمت کالاها میباشد که توسط آن‌ها می‌توان قیمت یک کالا برای فروش را شناسایی کرد.این تعرفه ها در منوی قوانین  تعرفه ها تعریف می‌شوند.

     



     در صورتی که رخداد فروش از تعرفه های تعریف شده پیروی کند میتوان تعرفه مذکور را در قسمت تعرفه به کمک  انتخاب کرد. برای محاسبه سیستمی عوارض و مالیات نیاز است قوانین لازم در منوی قوانین تغییر تعرفه تنظیم شود تا هنگام انتخاب تعرفه درج شوند.



     

     

    3.    هم بها با سطر مرجع : در صورت انتخاب این مورد بهای سطر، مشابه بهای سطر پیش فاکتور یا قرارداد که به عنوان مرجع در رخداد استفاده شده، می‌شود.

     

     

    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.