چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 اسفند 1399 08:23 ق.ظ توسط f.rabiezadeh
گزارشات ارزی
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
25 آذر 1397 10:19 ق.ظ

    با عرض سلام و خسته نباشید

    شرکت مدیریت پایدار اخیرا پروژه جدیدی در یک شرکت با کار گسترده صادراتی دارد که تعداد زیادی مشتری خارجی و حسابهای بانکی ارزی متعدد دارند. 

    روشی که استفاده کرده‌ایم به شرح زیر است:

    چون تعداد حسابهای ارزی و تنوع ارز زیاد بود و مرتب هم در حال افزایش بودند، به پیشنهاد همکاران باتجربه‌تر تیم پشتیبانی از یک حساب ارزی (مثلا بدهکاران تجاری ارزی) با تفصیلی ارز استفاده کرده‌ایم. بدین ترتیب کلیه حسابهای ارزی شرکت دارای تفصیلی ۴ واحد ارز هستند که به صورت یکتا به ارز معادل خود متصل شده است. یعنی یک شاخه تفصیلی واحدهای پولی تعریف کرده‌ایم که زیر آن دلار، یورو، روبل و غیره تعریف شده است و در تنظیمات این تفصیلی نوع ارز مرتبط را تعیین کرده‌ایم. این راه حل باعث شده که اضافه کردن حسابهای ارزی به راحتی اضافه کردن یک تفصیلی باشد.

    اما از آنجا که نه در تراز و نه در تحلیلهای سرجمع معمول فیلدهای گردش مانده مبالغ ارزی وجود ندارند که بتوانیم مانده حسابهای ارزی را استخراج کنیم، دو راه حل از طرف همکارانتان پیشنهاد شد:

    • پیشنهاد اول استفاده از ریز عملیات تفصیلی با فرم ارزی و چاپ چند ریز عملیات در یک صفحه بود، این راهکار بد نیست اما وقتی گردش عملیات مشتری - یا حساب بانکی - بالا باشد غیر منطقی است. برای مشاهده مانده حساب مشتریان باید یک دفترچه بیست برگ چاپ شود، یا حداقل در کامپیوتر ایجاد شود و از هر صفحه یک عدد استخراج شود.
    • پیشنهاد دوم هم استفاده از تحلیلهای حساب به تفصیلی گروه‌بندی شده بود که نتیجه کمی بهتر از ریز عملیات تفصیلی است، چون در فرم چاپی می‌شود ارتفاع سطرهای اصلی گزارش را کاهش داد و فقط سطرهای سرجمع را مشاهده کرد. این روش را هم استفاده کردیم ولی به مشکلی در محاسبه سرجمع‌ها برخورد کردیم (سرجمعی که در فرم چاپی نشان می‌دهد با سطرهای نشان داده شده در فرم نمایشی همخوانی ندارد) که احتمالا ناشی از انتخاب شرایط اشتباه در محاسبات تجمعی فیلد بوده است و احتمالا با مراجعه به همکاران واحد پشتیبانی حل می‌شود.

    لطفاً اگر راهکار ساده‌تر و سریع‌تری برای ساخت این گزارشات وجود دارد راهنمایی بفرمایید.


    اما سؤال اساسی من این است که اگر سیستم امکانات ارزی دارد چرا گزارشات ارزی را مثل گزارشات ریالی ارائه نمی‌کند؟ متوجه هستم که چون هر حساب می‌تواند چند واحد ارز همزمان داشته باشد این کار پیچیدگی‌هایی دارد، اما آیا نمی‌شد مثل واحد فرعی در سیستم انبار یک گزینه مثل «واحد پول خاص» وجود داشته باشد؟ هم اکنون ما واقعا نگران نتیجه این پروژه هستیم که با وجود تمام امکانات سیستم نوسا، به خاطر پیچیدگی اخذ گزارش مانده حساب مشتریان و مانده حساب بانکها - دو گزارشی که روزانه باید اخذ شوند - مشتری رضایت لازم را نداشته باشد.

     

    با تشکر

    داود ابراهیمی

    مدیریت پایدار

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    25 آذر 1397 11:54 ق.ظ
    سلام

    مدت زیادی است که تراز از یک واحد پول (ارز) خاص در فهرست کارهایی که باید در سیستم انجام شود قرار دارد اما در صف اجرا (پشت سایر آیتم‌ها و حتی سیستم‌ها) قرار گرفته است. انشالله در نسخه‌ی بعدی حتما اجرا خواهد شد. بنا داریم که یکباره امکان مزبور را در تراز آزمایشی جامع پیاده‌سازی کنیم و به این ترتیب برای هر ترکیب و تفکیک دلخواهی از حساب و تفصیلی‌ها قابل ارائه خواهد بود.

    ارادت
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    25 آذر 1397 01:19 ب.ظ
    سلام. خیلی ممنون از اطلاع‌رسانی.
    برای حل مسأله در وضعیت فعلی شما چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید؟ همین دو راهکار فوق هستند یا راهکار بهتری پیشنهاد می‌فرمایید؟

    متشکرم
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    25 آذر 1397 01:57 ب.ظ
    سلام

    یک تکنیک قابل استفاده در این موارد این است که در گزارش‌های چاپی ترتیبی دهید که سطرهای اصلی گزارش اصلا چاپ نشوند و فقط سطرهای جمع چاپ شوند. در همان گزارش‌هایی که به فرمایش شما بسیار حجیم بودند، اگر فقط به جمع اطلاعات ناشی از ریز عملیات هر سوژه نیاز داشته باشید می‌توانید از روش پیش‌گفته کمک بگیرید. حال اگر گزارش چاپی را برای محدوده‌ای از سوژه‌ها (یا سوژه‌های منطبق با شرایط مورد نظر) تهیه کنید و از تنظیم سیستم برای "هر سوژه در صفحه جداگانه‌ای چاپ شود" استفاده نکنید، گزارشی بسیار شبیه به گزارش سرجمع حاصل خواهد شد. به نظر می‌رسد که در هر دو راه‌کار قرار بوده که از همین روش استفاده شود ولی اشاره‌ی شما به دفترچه بیست برگ باعث شد که توضیحات فوق را (شاید تکراری و بدیهی) ارائه کنم.
    در مورد جزییات مشکلی که اشاره فرمودید، متاسفانه از راه دور و با اتکای صرف به توضیحات کار زیادی از ما بر نمی‌آید. همانطور که فرمودید همکاران بنده با در اختیار داشتن داده‌ها و یا مراجعه مستقیم حتما بهتر می‌توانند کمک نمایند.
    f.rabiezadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 اسفند 1399 08:23 ق.ظ

    با عرض سلام و ادب

    کاربر محترم، تراز از یک واحد پول (ارز) خاص در نسخه 802 به نرم افزار اضافه شده است . جهت مطالعه امکانات این نسخه می توانید از امکانات جدید در نسخه 8.02 (802) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا و برای مطالعه امکانات ارزی و همچنین تراز ارزی، از تغییرات ساختاری در امکانات ارزی نرم‌افزار مالی نوسا استفاده نمایید.

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.