چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 آذر 1397 09:53 ق.ظ توسط momeni
شرکتهای اقماری در شعب
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
msh100100
کاربر
کاربر

--
06 آذر 1397 05:44 ب.ظ

    با عرض سلام و درود بر غرور آفرینان عرصه فناوری اطلاعات

    یک سوال داشتم

    اگر یک هلدینگ را از پایه بخواهیم بر اساس شعب برنامه ریزی کنیم. به نحوی که درخت جامع حسابها را تعریف کنیم

    درخت جامع تفصیلی ها(که تفصیلی های تکراری حذف شوند و یک شخص،پروژه یا... در تمام شرکتها یک تفصیلی داشته باشد) را تعریف کنیم

    درخت جامع کالا را تعریف کنیم

    و....و...و...

    آیا به مشکل خاصی برخورد میکنیم که غیر قابل حل باشد؟

    تصور شما از این حرکت انقلابی چیست؟

    آیا این روش را به یک مشتری با 40 شرکت مختلف تولید، بازرگانی و خدماتی زیرمجموعه، پیشنهاد بدهیم؟

    پاینده باشید.

     

    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    06 آذر 1397 07:05 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف همیشگی شما

    این روش نکات بسیاری دارد که باید در پیاده‌سازی رعایت شود. اصولا وظیفه‌ی بخش یا شعبه تفکیک عملیات به تعدادی سیستم خودتراز (فاند) است. این تفکیک تقریبا در همه جای سیستم میسر است، به جز مواردی که اقلام اطلاعاتی ماهیت فیزیکی غیرقابل تفکیکی داشته باشند - مثل کالاها یا مدارک دریافت و پرداخت. در مورد حساب‌ها و تفصیلی‌ها تفکیک به بخش (طبیعتا) اختیاری است اما در مورد پرسنل و دارایی‌ها (اموال) همانند سندها و برگه‌ها، تفکیک به بخش اجباری است.
    همانند هر تصمیم دیگری در این مورد هم باید ملاحظات فایده و هزینه را درنظر داشت. هزینه‌ی اصلی از دید بنده پیچیده کردن تساعدی عملیات و داده‌ها است. در مقابل دو فایده‌ی برزگ قابل تصور است: عملیات بین شرکت‌ها با حساب‌های کنترلی که به صورت مشترک در بین بخش‌ها قابل استفاده‌اند میسر است + گزارش‌های تلفیقی از بخش‌ها (شعبه‌ها - شرکت‌ها) به صورت آنی تهیه می‌شود. یکسان فرض کردن کالاها (و به نظر من حتی شاید در مواقعی اشخاص و تفصیلی‌ها) ممکن است بیش از فایده، دردسر داشته باشند اما نمی‌توانم حکم قطعی در این زمینه بدهم، بستگی زیادی به کاربردهای اختصاصی دارد.
    به هر حال نکته بسیار است و قابل بحث در یک پست نیست، به علاوه نیاز به تجربه‌ی برخورد و بررسی دقیق موارد مشابه از نزدیک دارد و من چنین تجربه‌ای ندارم. تصور من این است که تعدادی از کاربران ما این روش را بکار برده‌اند، پس همکاران ما در بخش فروش یا پشتیبانی قاعدتا تجربیات ارزش‌مندی در این زمینه دارند و در صورت تماس می‌توانند در خدمت باشند.

    ارادت
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    07 آذر 1397 07:33 ق.ظ
    با سلام و تبریک عید خدمت اساتید بزرگوار

    شرکت مدیریت پایدار تجربه مختصری (در حد دو سه شرکت هولدینگ) در این حوزه داشته است و به طور مختصر می‌توانم مسائلی که برخورد کردیم را به صورت زیر عنوان کنم:
    ۱- یکسان سازی تفصیلی‌ها عملا بسیار مشکل و غیر قابل کنترل بود، چون طبقه‌بندی مورد نیاز هر شرکت متفاوت است. منطق گروه‌بندی و‌گزارش‌دهی برای هر شرکت متفاوت است به همین دلیل زیر بار کدینگ مشترک نمی‌رفتند. این مشکل برای درخت کالا هم وجود دارد. مثلا یک شرکت تولیدی است و ساختار مواد اولیه / میانی / محصول را استفاده می‌کند و دیگری بازرگانی است و اصلا چنین ساختاری نیاز ندارد.
    ۲- به خاطر الگوهای متفاوت عملیات مالی، به ازای هر شرکت باید برگه‌های انبار جداگانه تعریف شود، بدین ترتیب تعداد برگه‌ها سر به فلک می‌کشد و چون برگه‌ها وابسته به بخش نیستند باعث شلوغ شدن زیرمنوهای انبار و بروز مشکلات کاربری می‌شود.
    ۳- هر شرکت ساختار متفاوتی برای برگه‌های فروش احتیاج دارد، بر خلاف سیستم انبار که برگه‌ها در منو تعریف می‌شوند، در سیستم فروش باید فرم نمایشی پیش فاکتور یا فاکتور را در دسترسی‌های کاربران تعیین کرد. با افزایش تعداد کاربران و شرکتها نیاز به دقت به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.
    ۴- و آخرین نکته این که از نظر ساختاری شرکتهایی که از مالکیت و ترکیب سهامداران متفاوت دارند را اگر در یک پایگاه تعریف کنیم احتمالا در استخراج و تحلیل صورتهای مالی دچار مشکلاتی می‌شویم. این فقط یک پیش‌بینی است و ما در پروژه فوق این مشکل را نداشتیم.

    با تقدیم احترام
    داود ابراهیمی
    مدیریت پایدار
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 آذر 1397 09:53 ق.ظ
    سلام جناب ابراهیمی

    از توضیحات مفید شما خیلی ممنونم

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.