چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 05 شهریور 1397 12:02 ب.ظ توسط l.norouzi
حذف تفصیلی از تمام سطرها
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
l.norouzi
کاربر
کاربر

--
05 شهریور 1397 11:45 ق.ظ

    با سلام

    در این پست فرض کنید می خواهیم کد تفصیلی مندرج در یکی از تفصیلی های 1 تا 5 در سطرهای سند حسابداری را حذف نماییم، از این گزینه استفاده می نماییم.





    توجه: پیش از انجام اصلاح یکباره اسناد حتما از وضعیت فعلی سیستم، پشتیبان تهیه گردد.

    دقت شود این اصلاحات برای سطرهای سندهای پیش نویس و عملیاتی نرم افزارهای حسابداری و خزانه می باشد و برای اسناد تایید شده و برای اسناد سایر نرم افزارها شامل نمی باشد

     

    حالت اول:

    بدون درج الگوی کد حساب و الگوی کد تفصیلی و انتخاب حذف یکی از تفصیلی 1 تا 5

    به عنوان مثال: اگر تمامی تفصیلی ها را اشتباه وارد کرده باشیم و یا اینکه بخواهیم تمامی حساب ها بدون تفصیلی باشند، هیچ کد حساب و کد تفصیلی را وارد نمی نماییم.



    در این حالت تمامی تفصیلی موجود در تفصیلی 1 بدون در نظر گرفتن کد حساب و کد تفصیلی حذف می گردد.

     

    پيوست ها
    l.norouzi
    کاربر
    کاربر

    --
    05 شهریور 1397 11:48 ق.ظ

    حالت دوم:

    بدون درج الگوی کد حساب و فقط درج الگوی کد تفصیلی

    به عنوان مثال: اگر بخواهیم تفصیلی های مربوط به اشخاص (*01/00) در تفصیل یک برای تمامی حسابها وجود نداشته باشد، در این حالت الگوی تفصیلی اشخاص را وارد می نماییم و در تفصیلی 1 بدون در نظر گرفتن کد حساب حذف می گردد.

    نکته:هنگام وارد نمودن الگو می توان از * یا ؟ استفاده نمود. (اگر کد تفصیلی از  01/0001 تا 01/0099داشته باشیم می توان به صورت الگوی */01 یا *01/00 وارد نمود.) * به این معنا می باشد که می توان به هر تعداد رقم که متفاوت می باشد را لحاظ کند و همچنین با ؟ فقط یک رقم متفاوت می باشد که از 0 تا 9 را شامل می شود.



    حالت سوم:

    درج الگوی کد حساب بدون درج الگوی کد تفصیلی

    به عنوان مثال یک حساب در جریان وصول با کد  2/113/01/02 که در تفصیل 1 یا 2 تفصیلی (اشخاص و شرکت ها) در ارتباط می باشد داریم. می خواهیم تفصیلی 1 آن را حذف نماییم.



    در این حالت تمامی تفصیلی های 1 حساب در جریان وصول حذف می گردد. (بدون در نظر گرفتن کد تفصیل، تمامی تفصیلی های موجود در تفصیل 1 کد حساب مشخص شده حذف می گردد.)

     

    پيوست ها
    l.norouzi
    کاربر
    کاربر

    --
    05 شهریور 1397 11:54 ق.ظ

    حالت چهارم:

    درج الگوی کد حساب و الگوی کد تفصیلی


      

    در این حالت حساب در جریان وصول 2/113/01/02 به همراه الگوی تفصیلی (شرکت ها) *02/00 را وارد می نماییم. در این حالت فقط تفصیلی مشخص شده موجود در تفصیل 1 حذف می گردد و تفصیلی اشخاص نیز که با تفصیل یک حساب در جریان وصول در ارتباط می باشد باقی می ماند.

    قبل از اجرای عملیات اصلاح یکباره یک گزارش از حساب در جریان وصول به تفکیک تفصیلی یک دریافت می نماییم تا بدانیم که حساب در جریان وصول برای تفصیلی شرکت ها در چند سطر به کار رفته است که با انجام اصلاح یکباره تعداد سطرهایی که اصلاح می شوند مطابقت داشته باشد.
     

     

     

    حساب در جریان وصول در تفصیلی شرکت ها در 3 سطر به کار رفته است که باید با تعداد سطرهای اصلاح شده یکسان باشد.

     

     

    پيوست ها
    l.norouzi
    کاربر
    کاربر

    --
    05 شهریور 1397 12:00 ب.ظ

    پس از انتخاب یکی از حالت های فوق، برروی تکمه اجرای عملیات کلیک کرده پیغام ذیل ظاهر میگردد.


     


    پیش از انجام اصلاح یکباره اسناد، حتما از وضعیت موجود سیستم باید پشتیبان تهیه گردد. در صورت تهیه پشتیبان تکمه خیر را کلیک می نماییم.

    حال پنجره پیغامی ظاهر می گردد که تعداد سطرهایی را که تحت تاثیر این تغییر قرار می گیرند، اطلاع می دهد، آن را تصویب کنید تا تغییرات اعمال شوند.



     

     

    پيوست ها
    l.norouzi
    کاربر
    کاربر

    --
    05 شهریور 1397 12:02 ب.ظ

     

    در آخر با پیغامی پایان عملیات اصلاح، اطلاع داده می شود

     

     

    با تشکر


    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.