چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 05 شهریور 1397 11:25 ق.ظ توسط a.shadman
تغییر تفصیلی تمام سطرها به یک تفصیلی ثابت
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
a.shadman
کاربر
کاربر

--
05 شهریور 1397 11:09 ق.ظ

    با سلام

    در این پست قصد داریم یکی از امکانات نرم افزار نوسا به نام اصلاح یکباره (تغییر تفصیلی به یک تفصیلی ثابت ) را شرح دهیم .

    اگر بخواهیم تمام رخدادهای مالی اسناد حسابداری را که دارای الگوی کد تفصیلی مشخص می باشند ، به یک کد تفصیلی دیگر انتقال دهیم از این گزینه  در اصلاح یکباره استفاده می کنیم .

    ممکن است الگوی کد تفصیلی مورد نظر مربوط به یک کد حساب مشخص باشد ، در این صورت باید کد حساب را مد نظر قرار داد و در غیر این صورت در نظر گرفتن کد حساب لزومی ندارد ( در صورتی که بخواهیم تمام رخدادهای یک کد تفصیلی را به یک کد تفصیلی ثابت انتقال دهیم الگوی کد حساب را خالی میگذارید )

    از آنجایی که اصلاح یکباره باید با دقت بسیار انجام شود بهتر است قبل از انجام اصلاح از طریق گزارشات مناسب مواردی از قبیل تعداد سطر اسناد جهت تغییر ، ردیف تفصیلی ها و ...... را مشخص نمود .

    قبل از اقدام به انجام این اصلاحات حتما پشتیبان تهیه شود زیرا راه برگشتی وجود ندارد و فقط از طریق نسخه پشتیبان می توان تغییرات را به حالت قبل برگرداند

    فرض کنید می خواهیم الگوی کد تفصیلی */ 06 مربوط به کد حساب 2/111/01  بانک ریالی را به کد تفصیلی06/0009 تغییردهید.

    در مثال فوق ابتدا یک گزارش از ریز عملیات کد تفصیلی 06 با در نظر گرفتن حساب خاص2/111/01  ایجاد مینماییم تا تعداد سطرهای اسناد که در این اصلاح تغییر می یابند را مشخص نماید(نوع گزارش با توجه به درخواست مشخص می شود ).




    همانطور که ملاحظه می شود 10 سطر در این تغییر اصلاح خواهند شد .

    جهت انجام اصلاح یکباره به صورت زیر اقدام می نماییم.




     

    پيوست ها
    a.shadman
    کاربر
    کاربر

    --
    05 شهریور 1397 11:18 ق.ظ

     


    مطابق شکل اطلاعات مورد نظررا وارد می نماییم ،"نوع عملیات را تغییر تفصیلی تمام سطر ها به یک تفصیلی ثابت " قرار می دهیم .

    در محل "درج در" ردیف تفصیلی که میخواهیم کد تفصیلی در آن درج شود را انتخاب می کنیم .

    گزینه فقط در صورت خالی بودن به این معنا است که در صورتی این جایگزینی صورت می گیرد که تفصیلی مورد نظر خالی باشد از آنجایی که ما میخواهیم جایگزینی در تفصیلی1 اتفاق افتد این گزینه را تیک نمی زنیم.(تفصیل 1 خالی نیست )

    پيغامى ظاهر مي شود كه از شما مي خواهد قبل از انجام اين كار از پايگاه اطلاعاتى يك پشتيبان تهيه نماييد تا  درصورت بروز مشكل، قادر به بازيابى فايل پشتيبان خود باشيد ، اگر قبلاً اين كار را انجام داده ايد تكمه خير را كليك كنيد .



     

     

     


    پيوست ها
    a.shadman
    کاربر
    کاربر

    --
    05 شهریور 1397 11:23 ق.ظ

    سپس پيغامى ظاهر مي گردد كه تعداد سطرهايى را كه تحت تاثير اين تغيير قرار مي گيرند ، اطلاع مي دهد ،چنانچه از تعداد سطرها اطمینان دارید آنرا تصويب نمایید تا تغييرات اعمال

    شوند.

     

    سپس با ایجاد یک گزارش از ریز عملیات تفصیلی می توانید از درستی اصلاحات اطمینان حاصل نمایید  .

    در نهایت پیغام پایان عملیات ظاهر می شود



    سپس با ایجاد یک گزارش از ریز عملیات تفصیلی می توانید از درستی اصلاحات اطمینان حاصل نمایید  .



    پيوست ها
    a.shadman
    کاربر
    کاربر

    --
    05 شهریور 1397 11:25 ق.ظ

    از آنجایی که اصلاح یکباره از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است لذا باید قبل از انجام حتما بکاپ گرفته شود ، و بهتر است که اصلاحات به صورت مرحله به مرحله انجام شود و در هر محله نیز بکاپ گرفته شود تا در صورت بروز خطا مجبور به دوباره کاری نشویم .

    برای اصلاح یکباره اسناد به سندهای تایید شده حسابداری و خزانه دقت فرمائید ، و از طرفی توجه شود که این اصلاح یکباره فقط شامل اسناد حسابداری و خزانه (عملیاتی و پیش نویس)می باشد و اسناد سایر نرم افزارها قابل اصلاح نمی باشند.

     

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.