چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 31 خرداد 1396 10:02 ق.ظ توسط momeni
اشکال در زمان ثبت حواله‌های فروش به صورت خودکار
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
h-esfahani
کاربر جدید
کاربر جدید

--
29 خرداد 1396 11:21 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب

    بنده به مشکلی برخوردم که در شرکت ما به دلیل مسائل کنترلی امکان ثبت رخداد فروش کالا بدون فراخوانی از برگه درخواست از کاربران گرفته شده ولی در زمانی که ما از امکان ثبت خودکار حواله فروش توسط سیستم فروش استفاده می‌کنیم یعنی امکانی که بعد از ثبت فاکتور خود سیستم حواله خروج از انبار بزند از قانون فوق تبعیت نمی‌کند و اصلا توجهی به ارتباط فاکتور با درخواست یا ارتباط نداشتنش ندارد و مستقیم حواله را ثبت می‌کند.

    لطفا در مورد این مسئله بذل توجه فرمائید.

    با تشکر

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 خرداد 1396 08:39 ق.ظ
    با سلام،

    من متوجه نشدم، شما میخواهید کنترل کنید که ثبت فاکتور بدون زدن درخواست امکان پذیر نباشد ولی انتظار دارید که سیستم به صورت اتوماتیک برای شما از روی فاکتور درخواست و حواله صادر کند. این 2 درخواست با هم مغایرت دارند و استفاده از امکان صدور درخواست و حواله اتوماتیک برای مشتریانی است که نیازی به کنترل درخواست ها و حواله های خود ندارند. پیشنهاد می گردد که برای کنترل این که فاکتورهای شما بدون درخواست امکان پذیر نباشند، ثبت فاکتور به صورت خودکار را با غیرمجاز کردن امکان "تنظیم خودکار برگه های درخواست و تحویل کالاها و خدمات" از کاربران خود بگیرید.

    با تشکر
    h-esfahani
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    30 خرداد 1396 06:10 ب.ظ

    سلام مجدد خدمت جناب محمدزاده

    بنده انتظار دارم که کاربر فروش ما امکان فاکتور زدن بدون درخواست را نداشته باشد و سیستم در هنگام فاکتور زدن از موجودی انبار کم کند امکانی که به آن اشاره کردید با وجودیکه اسمش هست

    "تنظیم خودکار برگه های درخواست و تحویل کالاها و خدمات"

    صرفا برگه حواله انبار را می‌زند با جود اینکه در تنظیمات سیستم برای تمام کربران منوی تنظیمات فروش گزینه تنظیم خودکار برگه‌های تحویل (و درخواست) برگه درخواست مربوطه مشخص شده.

    و به این ترتیب برگه درخواستی ثبت نمی‌کند و  انتظار می‌رود از امکان مربوطه "تنظیم رخدادهای فروش کالا مستقل از درخواست" که از کاربر فروش گرفته شده تبعیت کند و جلوی ثبت فاکتوری که حواله خودکار ثبت می‌کند هنگامی که از برگه درخواستی فراخوانی نشده باشد گرفته شود.

    ارادت

     

    h-esfahani
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    31 خرداد 1396 01:03 ق.ظ
    البته لازم است این توضیح را اصلاح نمایم که امکان "تنظیم خودکار برگه های درخواست و تحویل کالاها و خدمات" فقط در صورتی منجر به ثبت خودکار برگه درخواست توسط فاکتور می‌شود که فاکتور از پیش‌فاکتور فراخوانی شود. اما در سیستم‌های فروشگاهی دارای انبار در محل فروشگاه چون فاکتور هم‌زمان نقش حواله فروش را هم ایفا می‌کند، نیاز به امکان جلوگیری از خروج کالا بدون درخواست را داریم، بدون اینکه کاربر را مجبور به ثبت مکرر حواله و فاکتور در دو مرحله بنماییم.
    خواهشمند است در این زمینه راهنمائی بفرمائید.
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 خرداد 1396 10:02 ق.ظ
    سلام

    قربان خودتان به پیچیدگی موضوع اشاره فرمودید. در روش‌های کاری مختلف رفتارهای گوناگون از سیستم طلب می‌شود. آن هم برای یک موضوع کاملا فرعی. پس از سی سال فعالیت در تولید نرم‌افزارهای مالی آرزوی قلبی من این است که اساتید و کاربران این‌قدر درگیر محدود کردن کاربران نباشند و به جای آن اشخاصی مسئول بررسی صحت داده‌ها و "تایید" آنها باشند. داده‌های مالی به هر حال نیاز به بازبینی و کنترل صحت دارند. این کنترل صحت می‌تواند شامل بررسی عملکرد صحیح کاربران نیز باشد. سیستم ما مملو شده از مکانیزم‌های کنترل فعالیت کاربران - که هم زمان و انرژی سیستم‌ها را مصرف می‌کنند و هم زمان و انرژی ما را.

    به هر حال این مورد که می‌فرمایید هم قابل اجرا است اما اولا بی‌جهت سیستم را پیچیده می‌کند و ثانیا ممکن است عملکرد صحیحی نباشد و ثالثا برای همه سناریوها قابل اجرا نیست.

    سیستم ما در حال حاضر 1295 اختیار قابل نسبت دادن به کاربران دارد!!! آیا واقعا به همه آنها نیاز است؟ آیا به پیچیدگی‌های پیاده‌سازی و اجرای آنها و از طرف دیگر زمانی که در حین کار با سیستم صرف اعمال آنها می‌شود توجه شده است؟ (پیاده‌سازی یکی از این اختیارات که با پیگیری عجیب و دشمن‌شکن کاربران به ما تحمیل شد، 15 روز کاری طول کشید و یک مستند 8 صفحه‌ای برای کاربران و یک مستند 20 صفحه‌ای برای همکاران ایجاد شد - برای یادآوری، RemCtrl).

    اگر امکان دارد، این مورد جدید را به ما ببخشید (و به جای محدود کردن کاربران در این زمینه فعالیت آنها را کنترل کنید).

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.