چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 25 خرداد 1396 01:44 ب.ظ توسط رجب فردی
امکان وصول چک پرداختنی قبل از تاریخ سررسید
�42 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 3 << < 123 > >>
مولف پيغام ها
رجب فردی
کاربر
کاربر

--
03 اسفند 1395 05:58 ب.ظ
خیر قربان سند در تاریخ 10/28 صادر و سند حسابداری آن هم زده شده و امکان ابطال هم ندارد چون دفاتر ثبت گرده است
رجب فردی
کاربر
کاربر

--
03 اسفند 1395 05:59 ب.ظ
جناب مومنی لطفا راهنمایی بفرمایید
mousavi
کاربر
کاربر

--
04 اسفند 1395 08:23 ق.ظ
دوست عزیز از آنجایی که قصد شما باطل کردن چک است پس عملا گردشی از این چک در سند ها نباید وجود داشته باشد. لازم نیست سند را پاک کنید، کافی است سطرهایی از سند که مدرک به آن لینک شده را فاقد مدرک کنید تا وضعیت مدرک جدید شود و بتوان آن را باطل کرد.
رجب فردی
کاربر
کاربر

--
04 اسفند 1395 09:00 ق.ظ
هنگام صدور چک سند اسناد پرداختنی و بستانکاران صادر شده است چطور می شود گردشی نداشته باشد وقتی چک صادر میکنیم . ممنون از توجه شما
mousavi
کاربر
کاربر

--
04 اسفند 1395 12:19 ب.ظ

مدرکی که گزارشگیری از آن معنا می‌دهد دارای 3 وضعیت اصلی "جدید، موجود، یا خارج شده" می باشد. وضعیت چهارم یا باطل شده برای مدرک بی گردش در سیستم ما تهیه شده تا در صورت نیاز به جایگزینی مدرکی ما بتوانیم یک شماره مدرک از دسته چک کم کنیم و بدانیم که این مدرک در گردش های مالی استفاده نشده است. 

حال شما مدرکی دارید که در گردش‌های مالی استفاده شده و همانگونه که فاکتور برگشت از فروa مورد نیاز در دفاتر شما می‌باشد، این مدرک نیز کنار آن برگشت بایگانی شده. اگر این مدرک ارزش بایگانی دارد پس باطل نشده بلکه خارج شده و گردش خروج آن در سیستم قابل پیگیریست. مهم نیست که گردش آن و خروجش خرج نشدن باشد.

ولی اگر از دید شما این مدرک باطل شده که بایگانی یا کنترل گردش آن بی‌معنیست. پس پاک کردن آن از ضمیمه اسناد الزامیست.

هر دو حالت اینجا پشتیبانی شده، بسته به نیاز، شما میتوانید از این ابزار استفاده کنید. 

رجب فردی
کاربر
کاربر

--
04 اسفند 1395 01:00 ب.ظ
عرض کردم بنده روی صدور چک سند اسناد پرداختنی و بستانکاران صادر نموده ام و بقول شما ارزش گزارش گیری آن در حسابداری امکان دارد . و در بانک وضعیت موجود میباشد و بی گردش هم نیست . در این وضعیت در گردش های مالی استفاده شده است . بقول شما فاکتور برگشت خورده و حساب طلب صفر شده است .
حساب بدهی بابت پرداخت چک به فروشنده با بایگانی چک کنار برگشتی صفر می شود و نوع مدرک در بانک ابطال میگردد . به رغم فرمایش شما چک ابطال ولی جهت سوابق باید در بایگانی باشد و صد در صد ارزش بایگانی دارد (هر چند باطله ). راهنمایی فرمایید چگونه در بانک سند ابطال چک صادر تا هم چک در وضعیت ابطال باشد هم در حسابداری حساب بدهی صفر شود . با تشکر
sajjadi
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
04 اسفند 1395 02:44 ب.ظ

با سلام و احترام
در ادامه راهنمايي هاي انجام شده:
به طور کلي درخصوص ابطال مدرک پرداختني در سيستم دريافت و پرداخت، دو رويه با توجه به نوع و مرحله اي که مدرک ابطال مي ‌شود، وجود دارد:
اول اينکه چک به محض صدور و قبل از ثبت در سند، ابطال گردد که اعلام ابطال، به کمک تيک موجود در صفحه "تدوين مدرک"، امکان پذير است.

 دوم پس از صدور و ثبت سند که در اين مرحله، پس از تنظيم سند برگشت در سيستم دريافت و پرداخت، بايد در ظهر نويس مدرک مذکور عبارت "باطل شده" درج گردد.

 

 

 
حال جهت تهيه ليست چکهاي باطل شده، علاوه برانتخاب گزينه‌ "باطل شده" براي مدارک رويه اول، گزينه خارج شده را نيز تيک زده، سپس در قسمت شرايط، شرايط زير را اضافه نماييد (امکان ذخيره اين شرط براي استفاده‌هاي بعدي نيز وجود دارد).

 

 

به اين ترتيب ليست چکهاي باطل شده را خواهيد داشت. 

 

لازم به ذکر است اعلام ابطال چک در هر دو رويه بايد از سيستم دريافت و پرداخت انجام گيرد که در مدل دوم، طبيعتا پس از ارسال به حسابداري در حساب مربوطه نيز اعمال خواهد گرديد.

 

با سپاس

پيوست ها
رجب فردی
کاربر
کاربر

--
05 اسفند 1395 03:39 ب.ظ
با سلام و ارادت
ببخشید من قسمتی را که برگشتی بدون پرداختی باشد را پیدا نکردم لطفا راهنمایی کنید
sajjadi
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
07 اسفند 1395 08:27 ق.ظ

با سلام و احترام

 

جسارتا اگر منظورتان روالی برای برگشت چک پس از صدور سند است، با توجه به حسابی که برای برگشت چک در سیستم دارید (آیا حساب جداگانه ای برای چک های برگشتی دارید؟) روال مذکور قابل تعریف می باشد. ولی بدون روال نیز به کمک Drag نمودن سطرها در سند جدید با مبالغ معکوس نیز امکان پذیر است.

 

با سپاس

رجب فردی
کاربر
کاربر

--
07 اسفند 1395 12:06 ب.ظ
با سلام و تشکر از توجه جنابعالی

در قسمت روال (آیا حساب جداگانه ای برای چک های برگشتی دارید؟) را پیدا نکردم آیا باید بچه های پشتیبانی این قسمت را تعریف کنند و در مورد معکوس کردن سند مالی وقتی از قسمت روال در بانک انجام نشود باز هم می شود چک را در بانک باطل کرد . در صورت امکان اگه تلفنی بتونیم صحبت کنیم ممنوم میشوم شماره تونو بدین یا من شماره بدم صحبت کنیم با تشکر
azizi
کاربر
کاربر

--
07 اسفند 1395 03:17 ب.ظ

با سلام و احترام

در رابطه با چک مرجوعی 2راهکار دارین:

1- چنانچه قصد باطل و از حساب خارج کردن مدرک را دارید خب طبیعتا مدرک نباید دارای گردش باشد پس یک گزارش از گردش مدرک مورد نظر گرفته و در سطرهای سند مورد نظر، سطر اسناد پرداختنی را فاقد مدرک میکنین،به این ترتیب مدرک فاقد گردش شده و آزاد با وضعیت جدید میگردد که میتوانین آن را ویرایش و باطل کنین.

2.حالت دوم زمانی هست که اسناد مربوط به گردش مدرک مورد نظر را تایید و به حسابداری منتقل نموده و حال تمایل دارید با حفظ سابقه عملیات،مدرک را مرجوع نموده و بتوانید آن را پشت نویسی کرده و مجدد آن را خرج نمایید.برای این عملیات یک سند خالی باز کرده و از کنار آیکون + گزینه فراخوانی سند دیگر را زده و سند مورد نظر را انتخاب و با گذاشتن تیک سطرهای سند معکوس شوند سند مدرک پرداختی را بصورت معکوس فراخوانی و ذخیره کنید.بدین ترتیب وضعیت مدرک خارج شده خواهد شد اما با این قابلیت که قادر خواهید بود از منوی مدارک روی آن دابل کلیک و مشخصات آن را جهت استفاده مجدد تغییر داده و خرج نمایید(در حالت عادی مدارک موجود و خارج شده قابل اصلاح نخواهند بود) اما چنین عملیاتی باعث ایجاد مغایرت در گزارش مربوط به بررسی درستی عملیات مدارک از منوی سند بر روی این مدرک خواهد شد چون در واقع شما یک مدرک را با دو مشخصات متفاوت تعریف و بر روی اسناد پرداختنی مورد استفاده قرار داده اید که سیستم طی این گزارش خطا را به شما خواهد داد.

تا درودی دیگر بدرود...

sajjadi
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
08 اسفند 1395 08:34 ق.ظ

با سلام و احترام

 

شماره تماس واحدهای پشتیبانی، در قسمت تماس با ما ذکر شده است. درصورت نیاز می توانید با هر یک از واحدها تماس حاصل فرمایید.

 

با سپاس

رجب فردی
کاربر
کاربر

--
08 اسفند 1395 09:12 ق.ظ
با سلام خدمت استاد عزیزی
بنده در حسابداری سند معکوس را صادر کردم اما وضعیت در خزانه همچنان موجود است .
azizi
کاربر
کاربر

--
08 اسفند 1395 03:34 ب.ظ

درود بر شما

برای مشاهده تغییرات و عملیات بر روی مدارک لازم هست که سند دریافت و پرداخت(خزانه) را به صورت معکوس در سند خزانه خالی فراخوانی کنید و بدین ترتیب وضعیت مدرک خارج شده خواهد شد و عملیات را بر روی این مدرک میتوانید ادامه دهید...

رجب فردی
کاربر
کاربر

--
18 اسفند 1395 04:07 ب.ظ
با سلام در سیستم بانک برگه پرداخت تنخواه کدومه لطفا راهنمایی کنید ممنون
رجب فردی
کاربر
کاربر

--
21 اسفند 1395 01:37 ب.ظ
با سلام لطفا کسی اگه استفاده کرده برگه تنخواه گردان بابت ثبت هزینه ها در کدام قسمت است لطفا راهنمایی بفرمایید
رجب فردی
کاربر
کاربر

--
22 اسفند 1395 08:55 ق.ظ
با سلام

کاربران با تجربه عزیز یعنی هیچکس تا حالا به تنخواه برخورد نکرده یعنی تنخواه که جزو موارد نقد می باشد در خزانه کدام برگه جهت ثبت وقایع آن استفاده میکنید .اساتید و پشتیبانی نوسا لطفا راهنمایی بفرمایید .
sajjadi
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
22 اسفند 1395 09:41 ق.ظ

با سلام و احترام

 

لطفا موضوعات متفاوت را به صورت پست‌های جداگانه مطرح نمایید تا بهتر قابل پیگیری و استفاده باشد. 

درخصوص سوال مطرح شده، نحوه ثبت صورت تنخواه مانند سایر سندها بوده، برای بررسی و رسیدگی آنها می‌توان از کاربرگ تسویه سیستم استفاده نمود. به منظور آموزش نحوه استفاده از این کاربرگ، می‌توانید با واحدهای پشتیبانی تماس گرفته و هماهنگ فرمایید.

 

با سپاس

azizi
کاربر
کاربر

--
22 اسفند 1395 02:15 ب.ظ

با سلام

بابت پرداخت وجه به تنخواه گردان از روال های دریافت و پرداخت قسمت پرداخت های نقدی گزینه پرداخت وجه نقد توسط صندوق انتخاب و در مسیر اجرای روال،طرف حساب تنخواه گردان انتخاب میکنیم و کار را ادامه میدهیم. البته میتوان یک روال اختصاصی بابت شارژ تنخواه گردان نیز تعریف و از آن استفاده نمود.

اما چنانچه قصد تنظیم سند مربوط به لیست مخارج پرداخت و ارائه شده توسط تنخواه گردان را دارید این سند بصورت دستی در حسابداری یا نرم افزار دریافت و پرداخت ثبت میگردد .برای ردیابی و رسیدگی هزینه های صورت گرفته توسط تنخواه گردان نسبت به لیست تایید شده در زمان شارژ تنخواه و اطلاع از مانده لیست مربوطه میتوان از منوی تصفیه قسمت کاربرگ تسویه به این هدف دست یافت. لازم به ذکر است جهت ردیابی روی حساب تنخواه گردان در زمان شارژ و تنظیم لیست مخارج صورت گرفته شماره لیست را در فیلدهای شماره عطف یا شماره ارجاع وارد میکنیم و در کاربرگ تسویه شماره موکد را بر روی شماره عطف یا ارجاع استفاده شده قرار میدهیم:



رجب فردی
کاربر
کاربر

--
22 خرداد 1396 08:22 ق.ظ
با سلام خدمت اساتید گرامی
در نرم افزار بانک در مورد چکی مدت دار صادر و از حساب پاس شده است . چراسیستم اجازه خذف پرداختی را بدون اینکه کنترلی روی پاس شدن چک داشته باشد به کاربر میدهد. نباید ابتدا گردش مربوط به پاس شدن چک خذف گردد و سپس خود صدور چک .چون در صورتی که صدور چک حذف شود پاس شدن چک به چه کسی ثبت شده است . با تشکر
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 3 << < 123 > >>