چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 دی 1394 10:01 ق.ظ توسط leila
تراز تلفیقی از کل بخشها
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
leila
کاربر
کاربر

--
27 دی 1394 07:23 ق.ظ
    با سلام وقتی تراز تلفیقی از کل بخشهای موجود در یک پایگاه گرفته می شود با وجودی که تراز جمع بلوک را انتخاب می کنیم وقتی از تراز حسابها به تراز تفصیلی می رویم نمی توانیم از شیفت و فلش استفاده کنیم برای جمع کردن مثلا چند سطر این کار در ترازی که از یک بخش گرفته می شود قابل انجام می باشد با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 دی 1394 09:38 ق.ظ
    سلام

    متاسفانه من مشکل را مشاهده نکردم - شاید هم درست متوجه نشده باشم. من فرضیات را طرح می‌کنم؛ اگر لازم است، لطفا جهت روشن شدن مطلب، بیشتر توضیح دهید.

    فرض: تراز 4 ستونی یا 8 ستونی از حسابها تهیه می‌شود / از اطلاعات همه بخش‌ها / فرم گزارش "جمع بلوک"

    تا زمانی که در حال بررسی انواع تراز از حساب‌ها باشید (کل، یک سطح خاص، عملیاتی، هم گروه...) از همان فرم گزارش استفاده خواهد شد. اگر منظور شما از "رفتن به تراز تفصیلی" استفاده از گزینه‌های تفکیک حساب به تفصیلی 1 تا 5 است، در این کار دیگر از فرم تراز استفاده نمی‌شود. گزارش‌های تفکیک، نوعی از گزارش‌های تحلیلی (سرجمع یا گروه‌بندی شده)اند.

    فرم این گزارش‌ها به صورت مستقل تعریف و انتخاب می‌شود. وقتی گزارش‌های تحلیل از منو احضار می‌شوند، در محاوره ابتدایی گزارش، دریچه‌ای برای انتخاب فرم در اختیار دارید؛ اما وقتی همین گزارش‌ها به صورت خودکار و بدون محاوره ابتدایی احضار می‌شوند (یعنی شبیه کاری که در تراز قابل انجام است) چون محاوره ابتدایی بازنمایی نمی‌شود فرم گزارش هم هر بار قابل انتخاب نیست. به همین دلیل از فرم پیش‌فرض استفاده می‌شود. فرم پیش‌فرض در تنظیمات سیستم (برای کاربر فعلی) قابل تعیین است. در آنجا هم برای گزارش تحلیلی مزبور، یک فرم "جمع بلوک" وجود دارد.

    پس نتیجه می‌گیریم که اگر فرم پیش‌فرض گزارش تحلیلی تفکیک حساب به یک شماره تفصیلی (سرجمع)، "جمع بلوک" نباشد، در احضار این گزارش از تراز حساب‌ها نمی‌توانید از "شیفت و فلش" استفاده کنید. حدس می‌زنم منظور شما از رفتن به تراز تفصیلی و اینکه در آنجا نمی‌توانید از جمع بلوک استفاده نمایید همین باشد.

    اما نکته اینجا است که این وضعیت هیچ ارتباطی به این ندارد که گزارش از یک بخش اخذ می‌شود یا از همه بخش‌ها!

    مگر اینکه ذکر نکته‌ای در توضیحات فراموش شده باشد (مثلا اینکه تراز از یک بخش توسط کاربر الف و تراز از همه بخش‌ها توسط کاربر ب گرفته می‌شوند و از آنجا که تنظیمات سیستم و فرم پیش‌فرض برای این دو کاربر متفاوت است برای کاربر الف فرم گزارش با جمع بلوک لحاظ می‌شود و برای کاربر ب فرم گزارش ساده).

    به هر حال در وضعیت موجود با فرضیات فوق توضیح بیشتری قابل ارائه نیست. اگر مشکل برقرار است لطفا بیشتر شرح دهید.
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    27 دی 1394 10:01 ق.ظ
    با راهنمایی شما مشکل حل شد متشکرم
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.