چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 خرداد 1393 01:43 ب.ظ توسط dadras
قطع ارتباط کاربران از server
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
dadras
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
07 خرداد 1393 12:16 ب.ظ
    ضمن عرض سلام و ارادت فراوان خدمت کلیه دوستان

    اخیرا ، یک مشکلی پیدا کرده ایم که البته متداول نیست و هر از چند گاهی مثلا 2 یا 3 هفته یکبار در هنگام کار ، سرور ارتباط تمام کاربران یا بخش اعظمی از آنها را قطع میکند و کاربران خطای " کاربر به سرور متصل نیست " را دریافت میکنند ، و دوباره اقدام به ورود به سیستم میکنند و برای بار دوم که وارد میشوند مشکلی هم نیست و کار میکنند .

    بنده اقدام به مشاهده log  مربوط به سرور در آن زمان خاص کردم که دیدم خطای زیر بازگردانده شده است :

    Faulting application name: dllhost.exe, version: 6.1.7600.16385, time stamp: 0x4a5bc6b7
    Faulting module name: AccXPSrv.dll, version: 3.0.5.0, time stamp: 0x4f4a6043
    Exception code: 0xc0000005
    Fault offset: 0x0004a12d
    Faulting process id: 0x9ac
    Faulting application start time: 0x01cf74d04d5df6cd
    Faulting application path: C:\Windows\SysWOW64\dllhost.exe
    Faulting module path: D:\PROGRA~1\Nosa\AccXP\Server\AccXPSrv.dll
    Report Id: dddd0660-e633-11e3-aa2e-001560a99e29


    از سیستم عامل win2008 R2 64bit و Sql server2008 R2 64 bit استفاده میشود و کلیه کاربران از طریق soap متصل میشوند .
    server مالی در یک V lan قرار دارد و در حال سرویس دهی در 6 range از ip های متفاوت می باشد . کاربرانی که قطع میشوند هر بار متفاوت هستند و مربوط به range ip های متفاوت هستند و تفاوتی ندارد از بستر lan و یا بستر اینترنت و یا mpls به سرور مرتبت شده باشند ( برای هر کدام ممکن است این اتفاق بیفتد ) حتی خود بنده که از طریق remote روی سرور هستم هم خطای فوق را میگیرم .

    با تشکر فراوان
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 خرداد 1393 01:20 ب.ظ
    سلام

    ممنون از اینکه مطالب را دقیق و با ذکر Log و شرایط خطا ذکر کردید. امیدوارم الگوی خوبی باشد برای سایرین. البته نسخه سیستم را نگفته‌اید که البته در متن خطا معلوم است که نسخه 305 دارید - آخر چرا؟ بسیاری از خطاها را در نسخه‌های بعدی رفع کرده‌ایم که البته ممکن است این خطا هم از آن دسته باشد (و البته این امکان هم هست که خطا ربطی به نسخه نداشته باشد) ولی به هر حال لازم است تا نسخه را بروز نمایید.

    آنچه اتفاق می‌افتد این است سرور با خطا متوقف می‌شود . پس از آن نخستین کسی که با سیستم کار داشته باشد منجر به راه افتادن مجدد سرور خواهد شد. در این شرایط برای کاربرانی که از قبل به سرور متصل بوده‌اند، شبیه این است که اتصال آنها با سرور قطع شده باشد - آنها در سرور قبلی Login بوده‌اند و وقتی سرور دوباره راه‌اندازی می‌شود دیگر آن کاربر را نمی‌شناسد. پس مشکل توقف سرور است - بسیار بعدی است که مشکل ارتباطی داشته باشیم.

    برای اینکه این وضعیت را آزمایش کنیم کافی است در زمانی که مشغول کار با سیستم هستید سرور را در Admin یا Component Services قطع و وصل نمایید - باید همین پدیده را مشاهده کنید.

    اما خطای معروف Exception code: 0xc0000005 همان خطایی است که یک توضیح نامفهوم در مستندات و سایت MS برای آن داده شده است: یک چیزی کار نمی‌کند!

    همین خطا است که بسته به اینکه کجا گرفته شود گاهی منجر به Catastrophic Failure می‌شود!

    یک تغییر رفتار در مورد محافظ سخت‌افزاری USB داشته‌ایم که در نسخه 403 انجام شده است. اگر سرور شما شلوغ است و به خصوص کاربران به صورت همزمان با اصلاح سند اقدام به درج تعداد زیادی سطر جدید در اسناد می‌کنند بسیار ممکن است که همین موضوع منشاء این خطا باشد. اگر چنین است کافی است نسخه را اصلاح فرمایید. اصولا لازم است تا در صورت برخورد با هر خطایی ابتدا نسخه نرم‌افزار را بروز نمایید...

    خطاهای دیگری هم در سرورهای Virtual و USBهای Remote داشته‌ایم که آنها هم در 403 مقدار زیادی بهتر شده‌اند...

    یک بحث قدیمی هم داشته‌ایم در مورد userی که سرور با آن کار می‌کند. این user باید حتما local و عضو administrators باشد. با فرض اینکه این شرایط برقرار است، دیده شده که در برخی موارد و تحت شرایط خاصی اطلاعات امنیتی این کاربر در Windows server خراب شده است (مثلا در سرورهایی که Windows آنها Upgrade شده است). بهتر است برای اطمینان لطفا آن کاربر را حذف کنید و دوباره تعریف کنید و در نصب نسخه 403 از این کاربر جدید تعریف شده برای سرور نوسا استفاده کنید.

    امیدوارم مشکل یکی از این موارد بوده باشد و با این تمهیدات رفع شود.

    ارادت

    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    07 خرداد 1393 01:43 ب.ظ
    با تشکر فراوان از پاسخ سریع و کامل شما

    عرض شود سرور ما physical است و همانطور که فرمودید نسبتا شلوغ هم هست ( در حدود 40 نفر و همه ورود اطلاعات ) .
    خطای Catastrophic failure هم گاهی اوقات چند روزی یکبار ظاهر میشود که خیلی آزار دهنده هم نیست ، ok میکنیم مشکل حل میشود آن هم روی بعضی کلاینتها .

    به هر صورت نسبت به تغییر نسخه اقدام خواهم کرد و این دیرکرد را هم به حساب تنبلی بنده بگذارید ، به هر صورت پس از تغییر نسخه در صورت بروز مجدد مشکل با شما درمیان خواهم گذاشت .

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.