چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 01 مرداد 1392 12:25 ب.ظ توسط z.sajedi
راهنمائی جهت حل مشکل از سروران محترم نوسا- درمورد اصلاح بهای کالای وارده
�9 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
z.sajedi
کاربر
کاربر

--
01 مرداد 1392 11:07 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت کلیه کارشناسان محترم نوسا
    مورد قابل بررسی در سیستم انبار که من بعنوان یک حسابدار با آن برخورد نمودم این است که در زمان اصلاح بهای وارده کالا ؛ مواردی وجود دارد که بنظرم جای بحث دارد که بشرح زیر عنوان می نمایم که قبلا" بابت طولانی بودن موضوع از شما سروران طلب مغفرت دارم :

    1- زمانیکه که بخواهیم نرخ بهای وارده یا همان خرید را از طریق منوی انبار ------ برگه های انبار جدید----------- اصلاح بهای کالای وارده انجام دهیم
    در این زمان مرجعی را از شما سوال میکند که همان مورد اصلاحی رسید انبار است و سیستم به شما ردیفهای رسیدانباری که اصلاح بها نیاز دارد را در اختیار شما میگذارد و شما می توانید تغییرات افزایش بها را روی تک تک ردیفها اعمال نمائید . تا اینجا همه چیز عالی است
    ولی نکته ای که اینجا وجود دارد اینست که زمانیکه شما رسید انبار اول را ثبت کردید , 6% اعتبار مالیات برارزش افزوده آن را در سطر آزاد برگه ثبت نموده اید ولی اینجا همچین امکانی وجود ندارد ( یعنی سطر آزاد در برگه اصلاح بها وجود ندارد که بخواهیم تفاوت آن را دوباره به حساب فروشنده شارژ نمائیم ) که در اینصورت یا باید بصورت دستی در سند حسابداری اصلاح ارزش افزوده ثبت گردد!!!

    2- مورد بعدی اینست که وقتی شیت مرجع اصلاح بهای نرخ وارده را سیستم میدهد شما میتوانید حتی چندین بار یک ردیف اصلاحی رافراخوان کنید و اصلاح نرخ بها را روی آن اعمال نمائید که به نظرم این مورد بسیار مهم و حیاتی است و  بنظر این بنده حقیر بایستی سیستم فقط به تعداد ردیفهایی که در رسید انبار برای یک خرید وجوددارد این اجازه اصلاح بها را بدهد و در صورت انتخاب تکراری ردیفها حداقل خطا بدهد که قبلا" در این ردیف  جزو اصلاح بها بوده و انجام شده است.

    3- نکته ی آخر در مورد ثبت دستی شماره رسید انبار توسط کاربر است. بنظرم درصورتیکه سیستم این امکان را خودش برقرار کند بهتر است چون مواقعی پیش می آید بعضی از کاربران خودشان شماره رسید میدهند و بعضی از کاربران تنبل!!! ترجیح میدهند که سیستم اینکار را انجام دهد ولی اگر یه رویه یونیک هم در این مورد هم باشد خیلی بهتر است.

    با تشکر
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    01 مرداد 1392 11:14 ق.ظ
    ادامـــــــه بحث بالا که جا مانده است!!!!

    نکته ی حائز اهمیت که از ذهنم دور ماند و فراموش شد اینست که زمانیکه اصلاح بهای وارده کالا انجام شد چطور میتوان متوجه شد که رسید انباری اصلاح بها در آن صورت گرفته است؟؟

    1- مراجعه به منوی انبار------------ برگه های انبار موجود ------------ اصلاح بهای وارده ی کالا
    یا راه دیگری هم وجود دارد؟

    با تشکر مجدد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 مرداد 1392 11:15 ق.ظ
    سلام

    1. "سطر آزاد در برگه اصلاح بها وجود ندارد " ؟ چنین نیست. شاید منظور شما این است که از نظر مابه‌التفاوت شبیه برگه ورود کالا عمل نمی‌کند که البته من شک دارم چنین باشد. از همکاران خواهش می‌کنم روی سیستم‌های خود بررسی فرمایند و اگر مشکلی هست ذکر کنند.

    2. متوجه نشدم - یعنی هر سطر ورود بیش از یکبار اصلاح نشود؟ این که نمی‌شود. گاهی از این اصلاح برای تکمیل اطلاعات ورود استفاده می‌شود - مثلا اجزای بهای تمام شده یک "تحصیل کالا" به تدریج معلوم می‌شوند و به تدریج هم بها اصلاح می‌شود.

    3. اولا متوجه رابطه با اصلاح یهای وارده نشدم / ثانیا در هر برگه انبار اگر شماره را خالی رها کنید سیستم خود به خود یک شماره جدید به آن نسبت خواهد داد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 مرداد 1392 11:19 ق.ظ
    سلا مجدد - بحث جا مانده را در زمان پاسخ قبلی ندیدم - رسید انبار اصلاح شده خیلی مهم نیست؛ باید رخداد انبار اصلاح شده را مورد توجه قرار دهید. از درخت رخداد انبار استفاده نمایید...

    ارادت
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    01 مرداد 1392 11:26 ق.ظ
    با سلام و احترام

    همانطور که آقاي مومني گفتند، امکان استفاده از سطرهاي آزاد براي برگه‌هاي اصلاح بها هم وجود دارد. از آيکن‌هاي بالاي برگه، از سمت راست، سومي
    ( )

    با تشکر
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    01 مرداد 1392 11:42 ق.ظ
    با سلام خدمت جناب آقای مومنی عزیز

    1- در این مورد من هم موردی مشابه سطرآزاد در رسید انبار پیدا نکردم. اگر راهنمائی فرمایند دوستان عزیز که ثبت اصلاح ارزش افزوده را کجا میشود ثبت کرد ممنونتان میشوم.

    2- بله . در مورد موردی که شما عرض کردین من کاملا" موافقم چون در مورد خریدهای خارجی به تکرار اصلاح بهای وارده ممکن است صورت گیرد ولی درمورد یک اصلاح قیمت که برای همه ردیفها یکسان عمل افزایش یا کاهش صورت میگیرد خیلی باید حواسمان جمع باشد که یک کالا را دوبار مورد افزایش یا کاهش قرار ندهیم. (منظورم اینست که در هربار اصلاح همان سری از ردیفهای مربوط به رسید بازخوانی شود و ردیفهایی که عمل اصلاح انجام شده دیگر دیده نشوند) امیدوارم منظورم را درست منتقل کرده باشم

    3- با عرض پوزش این مورد بصورت کلی عنوان شد و ربطی به اصلاح بها نداشت مطلبی که عنوان شد دغدغه ی فکری بنده بود و بس!!

    4- درخت رخدادی که فرمودین در همان منوی انبار و فهرست رخدادهای انبار میباشد یا خیر؟

    با احترام مجدد
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    01 مرداد 1392 11:55 ق.ظ
    سلام

    1 - خانم سجادی جواب داده اند .
    2 - شاید نیاز باشد برای یک رخداد ورود انبار چند بار اصلاح بها انجام دهیم و سیستم بنابراین لازم است همه رخدادهای دارای شرایط لازم جهت اصلاح بها را حتی با وجود اینکه قبلا اصلاح بها شده باشند دوباره نشان دهد . در ضمن حین افزایش یا کاهش بها به شما میزان اصلاحات قبلی را نشان می دهد .



    3 - فکر می کنم جواب گرفته باشید .

    4 -


    با تشکر
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    01 مرداد 1392 12:04 ب.ظ
    در مورد گزینه 2 نکته دیگری که باید عرض کنم این است که تا برگه را ذخیره نکنید ، سیستم اصلاحات بها را اعمال نمی کند و بنابراین امکان دارد در یک برگه شما مثلا اولین رخداد انبار را جهت اصلاح بها احضار کنید و تغییرات لازم را بدهید و به ردیف بعدی بروید و دوباره در قسمت مرجع ، لیست رخدادها جهت اصلاح بها را احضار کنید و بصورت تکراری همان رخداد ردیف اول را مجددا احضار کنید و در این حالت چون هنوز عمل ذخیره سازی برگه انجام نشده ، سیستم حین افزایش یا کاهش بها هنوز مبلغ قبلی رخداد مانند ردیف اول نشان می دهد .

    امیدوارم توانسته باشم توضیحات لازم را داده باشم .

    با تشکر
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    01 مرداد 1392 12:22 ب.ظ
    با سلام و احترام خدمت سرکار خانم سجادی عزیز

    بسیار ممنون بابت رفع مشکل سطر آزاد برگه
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    01 مرداد 1392 12:25 ب.ظ
    با سلام و احترام خدمت جناب آقای اعتمادی عزیز

    بسیار سپاسگزارم بابت توضیحات کاملتون . کاملا" مطالب فوق تفهیم شد.ممنوووون
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.