چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 02 مرداد 1392 03:24 ب.ظ توسط molaei
سوال : لزوم استفاده از بچ در شرکتهایی با تنوع کالای کم
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
z.sajedi
کاربر
کاربر

--
31 تیر 1392 03:08 ب.ظ
    با سلام مجدد حضور کارشناسان محترم نوسا

    در مورد استفاده از بچ کالا سوالی داشتم که اگر راهنمائی بفرمائین ممنون میشوم. در شرکتهایی که انبارهای کالا و محصولاتشان به تفکیک قراردادهای خرید میباشد یعنی بابت هر قراردادی یک انبار تعریف میشود آیا لزومی به استفاده از بچ وجود دارد یا خیر؟

    با توجه به اینکه وقتی انبارها به اینصورت از هم تفکیک شده باشند چه در زمان خرید و چه در زمان فروش از انبار مربوطه استفاده می نمایند؛ لزوم استفاده از بچ بدلیل امر فوق کمرنگ خواهد شد. لطفا" راهنمائی و ارائه طریق فرمائید.

    درضمن این شرکت بدلیل عدم تنوع محصولات به شکل زیاد که استفاده از بچ را ملغی می نماید و استفاده از بچ بیشتر باعث شلوغ شدن و تکرار بچ در نام انبار و خود بچ می گردد.
    با سپاس فراوان
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    31 تیر 1392 03:20 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،

    استفاده از بچ این امکان را برای کاربران فراهم میکند تا بتوانند به عنوان مثال رد گیری کنند که محصول تولید شده از چه مواد اولیه ای است . در مورد فوق بنظرم همان استفاده از انبار شیوه خوبی برای آن شرکت باشد .
    با تشکر
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    31 تیر 1392 03:45 ب.ظ
    با سلام متقابل. بسیار از راهنمائیتان سپاسگزارم جناب صدری عزیز
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    01 مرداد 1392 11:33 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب و احترام.

    ضمن تشکر از آقای صدری عزیز، نکاتی هم به ذهن بنده رسید که برای پربارتر شده این پست عرض می کنم:
    برای ارائه بهترین راه حل، نیازمد اطلاعات تکمیلی دیگری هستیم که در اینجا موجود نیست. اما با همین صورت مساله، چند چالش متوجه شما خواهد بود:
    به صورت فیزیکی چند انبار در مجموعه وجود دارد؟
    آیا کالای مشابهی که برای دو قرارداد مختلف خریداری می شود، قابل تفکیک است؟
    آیا کالاها در این انبار های فرضی شما باقی می مانند؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا توانایی انبارگردانی و سپس ثبت موجودی انتهای دوره و ابتدای دوره انبارها را به تفکیک خواهید داشت؟
    در مورد بحث تعدد بچ ها و به قول شما شلوغ شده بچ ها، در روش فعلی با تعدد و شلوغی انبارها مواجه خواهید شد. رشد بدون وقفه تعداد انبارها، برایتان قابل توجیه است؟

    با این تفاسیر ممکن است استفاده از بچ - در کنار استفاده صحیح از انبار - برای شما مشکل گشا باشد. هر چند همانگونه که عرض شد برای تشحیص بهترین راه حل، نیازمند دانستن سناریوی کامل هستیم.

    البته اگر این کالاها در انبار باقی می مانند و قابلیت تفکیک فیزیکی کالاهای مشابه را هم ندارید، در هر دو روش به مشکل بر خواهید خورد.
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    01 مرداد 1392 01:19 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب متقابل خدمت جناب مولائی عزیز

    بابت حسن توجهتان بسیار ممنون و سپاسگزارم

    1- بصورت فیزیکی انباری که متعلق به شرکت باشد؛ متاسفانه یا خوشبختانه در کار نیست کلیه اجناس خریداری شده از سایت فروشنده برای خریداران با ارسال ردیف انبار به فروشنده ارسال خواهد شد. پس تمام این کارها برای ایجاد انبارهای مجازی در سیستم تعریف میشود که بتوانیم کنترلی روی میزان وارده و صادره و در نهایت رسیدن به قیمت تمام شده و محاسبات سود وزیان داشته باشیم. ( البته این برای فروشندگانی است که با عقد قرارداد و حجم بالا خرید انجام میشود.)

    2- بله صددرصد. چون ممکن است کالاهایی مشابه طی قراردادهایی مختلف از اشخاص گوناگون خریداری شود. برای همین هم جهت سهولت ؛ کنترل و صحت عملیات تصمیم به ایجاد انبارهایی به تعداد قراردادها و با نام قراردادهای خرید کردیم. مثلا" اگر از شرکت x - بیست قرارداد خرید داریم هرکدام از قراردادها به نام آن شرکت و شماره قرارداد ایجاد کردیم و تبعا" کالاهای مشابه را هم به هرکدام از انبارها جداگانه ارتباط دادیم.

    3- ممکن است طی چند ماه کالاها به نسبت اوضاع اقتصادی مملکت فروخته شود ویا ترجیحا" بابت کسادی بازار در انبار فروشنده نگهداری شود تا زمان فروش آن.و قاعدتا" بایستی در صورت وجود موجودی در انبارها عمل انبارگردانی نیز انجام شود پس الزاما" موجودی اول دوره و پایان دوره هم خواهیم داشت. در مورد انبارگردانی هم با کنترل ورودی و خروجی کالا در سیستم عملا" بایستی مقدار مانده سیستم با موجودی انبار فروشنده یکی باشد.

    4- در مورد ایجاد بچ ها درابتدای ورودم به سیستم چون لزوم استفاده از بچ برای من نامفهوم بود ولی بعد از بررسی و راهنمائیهای دیگر دوستان نوسائی و بخصوص سرکارخانم اسدی عزیز به این نتیجه رسیدیم چون بدلیل وجود ایجاد تعدد انبارها به شماره قراردادهای خرید؛ استفاده از بچ فقط شلوغ کردن سیستم است و از طریق انبارهایی به تفکیک قراردادها مشکل کنترل و ... حل خواهد شد.

    امیدوارم سناریویی که برایتان تعریف کردم مفید فایده بوده باشد و سرتان را درد نیاورده باشم. درهرصورت از لطف بی شائبه شما در حل موضوع بسیار سپاسگزارم و خوشحال خواهم شد از راهنمائی شما استفاده نمایم.

    ارادتمند- ساجدی
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    02 مرداد 1392 03:24 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب و پوزش از بابت تاخیر در پاسخگویی.

    خدا را شکر ظاهرا در شرایط فعلی مشکلی ندارید. پس ضرورتی برای تغییر روش وجود ندارد.

    آنچه بنده عرض کردم نظر شخصی بود و با توجه به سطح دانش محدود بنده غیر قابل استناد - و بر مبنای استفاده از هر چیز در جای صحیحش بود. اگر در روش فعلی به مشکلی بر خوردید، در خدمتیم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.