چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 تیر 1392 12:06 ب.ظ توسط saffarzadeh
تفکیک گردش حساب ها به بخش ها با استفاده از گزارش چاپی تراز گروه بندی شده کلان
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
faezeh.khosrojerdi
کاربر جدید
کاربر جدید

--
22 تیر 1392 04:47 ب.ظ

    تفکیک گردش حساب ها به بخش ها با استفاده از گزارش چاپی تراز گروه بندی شده کلان

    در این پست برآنیم که گزارش تفکیک گردش حساب ها به بخش ها را در فرم چاپی تراز گروه بندی شده کلان پیاده ساز ی کنیم.

    مراحل ساخت گزارش
    سیستم / تنظیمات سیستم برای تمام کاربران / پیش فرض فرم های چاپی / تراز / تراز گروه بندی شده کلان شکل (1)

     

     


    شکل (1)
    در مسیر بالا و بعد از انتخاب گزینه تعریف مجموعه ستون ها، پنجره تعریف مجموعه ستون های چاپی – تراز گره بندی شده کلان، نمایش داده خواهد شد. در این پنجره با ایجاد یک کپی از فرم پیش فرض نوسا مطابق شکل (2)، فرم جدیدی به مجموعه فرم های این مجموعه اضافه خواهد شد که با دبل کلیک کردن روی فرم ایجاد شده مطابق شکل (3)، پنجره تعریف یک مجموعه ستون چاپی مربوط به این فرم نمایش داده می شود شکل (4).
     


    شکل (2)



    شکل (3)




    شکل (4)

     
    در شکل (4) و انتخاب سلولی از ردیف سرنویس سطرهای گزارش و افزودن سطر فرزند مطابق شکل (5)، سطر جدیدی به فرم اضافه می شود، شکل (6).  اضافه کردن این سطر الزامی نیست اما در صورت وجود، گزارش نما و تفکیک زیباتری خواهد داشت. در ادامه برای انجام این تفکیک مطابق رویه زیر پیش رویم.



     
    شکل (5)





    شکل (6)
     
    با دبل کلیک کردن روی سلول موجود در ردیف فرزند – سرنویس سطرهای گزارش و ستون ردیف، پنجره تدوین یک مولفه – سلول مربوطه باز می شود، در این پنجره و در tab جانمایی مقدار 5 ستون را  برای مولفه گستره افقی تنظیم می کنیم، شکل (7).





    شکل (7)

     
    در ردیف سرنویس سطرهای گزارش روی سلول گردش بدهکار دبل کلیک کرده و مطابق شکل (8)، در tab محتوی نام بخش را جایگزین عبارت گردش بدهکار می کنیم ( به عنوان مثال بخش مالی). همچنین در tab جانمایی گستره افقی این سلول را 2 تنظیم می کنیم.  این کار را برای تمامی بخش هایی مورد نظرمان انجام می دهیم.





    شکل (8)

     
    اکنون در ردیف سطرهای گزارش، مطابق شکل (9) روی سلول های مربوط به بخش ها (گردش بدهکار، گردش بستانکار) دبل کلیک کرده تا پنجره تدوین یک مولفه- فیلد مربوطه نمایش داده شود.  Tab  محتوی این سلول ها را مطابق شکل (9) و (10) تنظیم می کنیم. همچنین محتوی سلول های  موجود در ردیف فرزند- سرنویس سطرهای گزارش را مطابق شکل های (11) و (12) تنظیم می کنیم.


     
     
    شکل (9)



     
     شکل ( 10)





    شکل (11)




    شکل (12)


     
    در tab شرایط مربوط به  سلول های ردیف سطرهای گزارش و ستون گردش بدهکار و گردش بستانکار، می توان تفکیک عملیات به بخش ها را انجام داد، برای این منظور بخش مربوط را مطابق شکل (13) با انتخاب گزینه فقط بخش معین می کنیم.

     

    شکل (13)

     
    نکته قابل توجه سایر امکات موجود در tab شرایط می باشد که در شکل (13) قابل مشاهده می باشد. با استفاده از این امکانات می توان وضعیت اسناد مورد نظر در گزارش ( پیش نویس- عملیاتی- تایید شده- نهایی شده) ، انواع اسناد ( عادی – افتتاحیه – اختتامیه – سود و زیان) و نرم افزار های مورد  نظر ( حسابداری – انبار – دریافت و پرداخت – فروش ) را تعیین نمود.

     

     

    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 تیر 1392 12:06 ب.ظ
    با عرض احترام

    گزارش جالبی بود،ممنونم.
    پ.ن:در ضمن می توان اسامی فرمهای گزارشات را هم با توجه به محتوای گزارش تغییر داد.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.