چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 تیر 1392 12:00 ب.ظ توسط saffarzadeh
کاربرد گزینه ی ((بازسازی ردیف سطرهای سند))چیست؟
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
rouhani
کاربر
کاربر

--
22 تیر 1392 03:07 ب.ظ
    با سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز
    سوال من در رابطه با کاربرد گزینه ی بازسازی ردیف سطرهای سند می باشد.اگر دوستان کاربرد این گزینه را میدانند بنده را نیز راهنمایی کنند





    با تشکر
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    22 تیر 1392 03:39 ب.ظ
    با عرض سلام ،
    طبق داشته های بنده "البته که خیلی ناچیر" کاربرد این آیتم در مورد مرتب سازی شماره ردیف سطرهای سند در SQL است ، فرض کنیم سندی با تعداد زیادی آرتیکل ثبت کرده ایم ، بعداز ذخیره سازی سند آرتیکلی را حذف و یا آرتیکل های موجود را جابجا می کنیم ، با زدن این تکمه شماره ردیف سطرها مرتب می شود ، حال کاربرد آن کجاست ؟ فکر می کنم براسا مثال ، زمانی که سندی با تعداد سطرهای زیاد داشته باشیم و همچنین به کرات اقدام به اصلاح آن کرده باشیم به جهت سرعت بخشیدن به اخذ گزارش می توانیم از این ایتم استفاده کنیم .
    با تشکر
    rouhani
    کاربر
    کاربر

    --
    22 تیر 1392 03:50 ب.ظ
    با تشکر از آقای صدری
    و ممنون از وقتی که برای پاسخگویی به سوال بنده گذاشتید.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 تیر 1392 05:08 ب.ظ
    سلام

    در سندها، برگه‌ها و مجموعه‌ها این درخواست وجود دارد که سطرها به ترتیب دلخواه کاربر باشند و کاربر بتواند در بین هر دو سطر دلخواه اقدام به درج سطر جدید نماید. این گونه عملیات در سیستم‌های مبتنی بر SQL Server متداول نیست. روش متداول (که در اکثر سیستم‌های بعدی از آن استفاده شده است) این است که یا سطرها برحسب یک قانون مشخص مرتب شوند (مثلا برحسب کد) یا اگر قرار است کاربر تاثیر مستقیم در ترتیب سطرها داشته باشد، سطرهای جدید همیشه در انتها درج شوند و بعد از آن با کلیدهای فلش بالا و پایین کاربر بتواند سطر جدید را در محل مورد نظر خود قرار دهد.

    اما کاربران عزیز میل دارند که سطر را در هر محل دلخواه درج کنند - بدون اینکه قانونی وجود داشته باشد - بدون اینکه نیاز به جابجایی سطر داشته باشند. به این منظور با دردسر زیاد یک فیلد برای حفظ این ردیف درنظر گرفته‌ایم (که مخفی است). این فیلد در شروع کار با فواصل 1024 عددی (2 به توان 10) مقدار دهی می‌شود. یعنی در سطرهایی که به روال عادی در سند یا برگه یا مجموعه درج می‌شوند اعداد 1024، 2048، 3072 و مانند آنها بدون اینکه کاربر متوجه شود در سطرها قرار داده می‌شوند. به این شیوه می‌توانیم ترتیبی دهیم که سطر درج شده در بین دو سطر قبلی شماره مناسبی اختیار کند - تا همیشه در محل دلخواه کاربر باقی بماند. برای بدست آوردن آن شماره، ردیف دو سطر قبل و بعد را جمع می‌کنیم و به دو تقسیم می‌کنیم. مثلا قبل از سطر اول می‌توانیم سطری با ردیف 512 داشته باشیم و قبل از آن 256 و مانند آنها. با توجه به 2 به توان 10 بودن مقادیر ابتدایی این عمل تا 10 بار قابل انجام است. پس از 10 بار سطرها دارای شماره 1، 2، 4 و مانند آنها خواهند شد و درج سطر جدید قبل از ردیف 1 میسر نخواهد بود. در این وضعیت سیستم تلاش می‌کند تا با شماره‌گذاری مجدد سطرها تا اندازه‌ای مشکل را حل کند یعنی سعی می‌کند تعدادی از سطرهای بعدی را دوباره شماره‌گذاری نماید تا بتواند سطر جدید را در محل مورد نظر کاربر عزیز قرار دهد. این عمل همیشه موفقیت‌آمیز نیست و به صورت تئوری این امکان وجود دارد که درج سطر جدید در محل موردنظر میسر نباشد. در این وضعیت یک پیغام به کاربر ارائه می‌شود با این مضمون که "لطفا از گزینه مورد نظر جناب روحانی" استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که همه سطرها مجددا با فاصله 1024 شماره‌گذاری شوند.

    این مسائل عموما بدون اطلاع کاربر مدیریت می‌شوند - اما در شرایط بسیار خاص به هر حال باید راه حلی برای خروچ از بن بست می‌داشتیم که عرض شد.

    ارادت
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 تیر 1392 08:11 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    بسیار ممنون از توضیحات کامل و همیشه جامع جناب مومنی .
    با تشکر
    rouhani
    کاربر
    کاربر

    --
    23 تیر 1392 11:58 ق.ظ
    باسلام
    تشکر فراوان از توضیحات کامل جناب آقای مومنی و ممنون بابت وقنی که برای پاسخگویی به سوال بنده گذاشتید.
    melika
    کاربر
    کاربر

    --
    23 تیر 1392 12:18 ب.ظ

    سلام

    یک مسئله به ظاهر ساده (البته از دید ما کاربران) و این همه تدبیر و اندیشه و پیچیدگی پنهان !

    ممنون جناب مومنی

    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 تیر 1392 12:00 ب.ظ
    با عرض احترام

    اطلاعات بسیار جالبی مطرح شد.متشکرم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.