چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 23 تیر 1392 05:59 ب.ظ توسط Etemadi
خطاهای بازیابی پایگاه اطلاعاتی با استفاده از فایل mdf
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
kamyab
کاربر جدید
کاربر جدید

--
20 تیر 1392 05:48 ب.ظ
    با سلام. هنگام ارتقاء رایانه، از نسخه قبلی که بر روی رایانه قبلی بوده، پشتیبان تهیه نکرده و فقط فایل mdf دیتابیس را برداشتم (از پوشه Data) بدون توجه به این مسئله که کل رایانه قرار است تعویض شود. حال اینکه تصور میکنم باید فایل ldf را هم بر می داشتم. هنگام معرفی فایل mdf با خطای طولانی منتهی به"احتمالا مربوط به پایگاه دیگریست که از قبل معرفی شده است" و "ldf file may be incorrect" مواجه میشوم. لطفا کمک کنید.
    kamyab
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    20 تیر 1392 06:51 ب.ظ
    البته باید اضافه کنم که ldf از مقاطع زمانی قدیمی تر ولی مربوط به همان سرور موجود است اما متاسفانه همه آنها از دوره هایی قبل از ارتقاء نرم افزار حسابداری از 3.02 به نسخه 3.05 ذخیره شده اند. آیا راهی برای استفاده از آنها مثلا با اعمال تغییراتی روی آنها میسر است ؟ (مسلما اگر مشکل همین باشد!
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    22 تیر 1392 08:22 ق.ظ
    سلام

    امیدوارم مشکل شما حل شود .
    لطفا بفرمائید نسخه SQL شما چیست و آیا Enterprise است ؟ فکر می کنم بتوان تنها به کمک فایل mdf و Atach کردن آن در SQL خود Database فایل ldf را هم بسازد .

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 تیر 1392 10:59 ق.ظ
    سلام

    فایل Ldf حاوی بخشی از تغییراتی است که به داد‌ه‌ها داده‌اید و هنوز به عنوان Transaction در سیستم باقی مانده‌اند (به صورت نهایی به داده‌ها اعمال نشده‌اند). یعنی بسته به مدل استفاده شما از سیستم ممکن است برخی از اطلاعات شما در آن فایل ldf-ای باشد که الآن دیگر وجود ندارد.

    اگر مدت زمانی بیش از یک ساعت (پیش از ارتقای رایانه) هیچ استفاده‌ای از این پایگاه نشده باشد می‌توان گفت که زمان کافی برای اعمال داده‌ها وجود داشته است - پس احتمال دارد اطلاعاتی را از دست نداده باشید. در این شرایط شاید بتوانید از همان ldf نسخه قبلی هم استفاده نمایید - البته مطمئن نیستیم اما آزمایش آن ضرری ندارد. اگر میسر نشد، لطفا فایل mdf را در یک محل امن کپی کنید و بعد، یک پایگاه جدید با همان نام (نام لاتین - نام فایل) درست کنید و سپس SQL Server را Stop نمایید و فایل mdf خودتان را جایگزین فایل mdfای که برای پایگاه جدید تشکیل شده است نمایید.

    با اجازه از جناب کامیاب در اینجا از فرصت استفاده می‌کنم و چند نکته را هم یادآوری می‌شوم:

    همیشه برای انتقال اطلاعات از پشتیبان استفاده نمایید.
    پایگاه‌های ما عموما Auto Shrink هستند - این همان خصیصه‌ای است که باعث می‌شود اگر مدتی از یک پایگاه استفاده نشود، ldf آن (در واقع Log File) به mdf اعمال شود.
    اندازه یک ldf که با مکانیزم فوق Shrink شده باشد 1024 کیلوبایت خواهد شد.
    عمل Shrink (بدون اینکه منتظر مدت زمان بدون استفاده ماندن پایگاه شویم) با حذف پراکندگی (در Admin) هم انجام می‌شود.
    یکی از دلایلی که منجر به بزرگ شدن اندازه فایل ldf می‌شود، تغییر Recovery model پایگاه به Full است. در این وضعیت عملا هرگز ldf به داده‌های اصلی اعمال نمی‌شود. سرعت کار با پایگاه در این وضعیت بسیار پایین می‌آید.
    دیده شده که کاربران (یا برخی از برنامه‌های آماتوری که در رایانه سرور نصب شده‌اند) اقدام به تغییر Optionهای سرور و پایگاه می‌نمایند. پیش از این با گزینه‌های Recursive triggers و Nested Triggers مواجه شده‌ایم و مشکلات ناشی از آن را می‌دانیم. در اینجا هم با گزینه‌های Auto Shrink و Recovery Model آشنا شدیم. یک گزینه دیگر که اگر تغییر کند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کار با پایگاه خواهد داشت گزینه Auto Close است. این گزینه حتما باید خاموش (False) باشد.

    ارادت
    kamyab
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    22 تیر 1392 08:57 ب.ظ
    با سلام و سپاس از دوستان عزیز

    باید عرض کنم که از سرور قبلی که البته به همین نسخه 3/05 ارتقاء داده بودم، متاسفانه به جز همین فایل mdf، ویندوز 7 مربوطه و سخت افزارهای آن چیزی باقی نمانده. یعنی نرم افزار نوسا و همچنین SQL Server2000 Desktop Engine هر دو uninstall شده اند و حتی با وجود اینکه موفق به راه اندازی همان ویندوز روی همان هارد دیسک و مادربورد شدم، ولی از طریق Restore هم نتوانستم ویندوز یا فایلهای لازم را به نسخه قدیمی تر برگردانم (بدلیل تعدد دفعات تغییر در ویندوز پس از از دست دادن دیتابیس).

    در خصوص راهنمایی جناب مومنی عزیز باید عرض کنم که در این مدت، از هیچیک از روشهایی که به ذهنم میرسید از جمله Replace کردن فایل mdf در حالات مختلف، نتیجه ای حاصل نشد.
    اکنون پشتیبان های موجود بر روی DVD ، عبارتند از:
    1- کلیه فایل های موجود در پوشه Data و همچنین فایل Backup مربوط به زمانی که از نسخه 3/02 استفاده میشده که با استفاده از فایل های mdf , ldf آن و فقط از این طریق توانستم پایگاه اطلاعاتی تا آن مقطغ را نصب کنم.
    2- چند مورد فایل .nbk Backup مربوط به زمانهای پس از ارتقاء به 3/05 که با استفاده از نزدیک ترین آنها (1392/01/31) اسناد تا این تاریخ بازیابی شدند که این مقطع، آخرین پیشرفت بنده تا کنون است!
    حتی به عنوان مثال، همین 1392/01/31 را روی رایانه سرور قبلی ( که نرم افزار نوسا و MS SQL DE 2000 آن مجدد نصب نمودم ولی Computer Name, Domain , Username...همان قبلی است)، بازیابی کردم بطوریکه حتی نیاز به تعریف Username در قسمت "کاربران و امکانات آنها" نداشت. سپس یک باز از روش "ایجاد پایگاه اطلاعاتی با معرفی مستقیم فایل" امتحان کردم. روش بعد ابتدا فایل ldf همین مقطع را از سرور که تا جدیدترین تاریخ ممکن (1392/01/31) بود برداشتم و در یک پوشه در کنار mdf اصلی (کزایی!!!) گذاشتم و پس از خذف پایگاه اطلاعاتی 1392/01/31 ، این دو فایل را معرفی کردم. حتی باری دیگر پس از خذف کامل نرم افزار نوسا و نصب مجدد آن، این دو فایل را معرفی کردم (بدلیل پیغام: "فایل mdf احتمالا مربوط به پایگاه دیگری است که از قبل به سیستم معرفی شده است" ) که خلاصه هیچ یک جواب نداد. البته همچنین روش replace کردن mdf پس از متوقف کردن sql در پوشه Data که جناب مومنی فرمودند. گرچه بصورت دستی پایگاه با همان نام و مشخصات نساخته ام که اگر صلاح میدانید ممکن است فرجی بشود، بفرمایید تا امتحان کنم و از ثبت مجدد کوهی از اسناد تبرعه شویم.
    مجددا از حسن توجه همه کارشناسان عزیز، سپاسگزارم.
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 تیر 1392 05:59 ب.ظ
    سلام

    بنده به شدت برای اتفاقی که افتاده ناراحتم و هر کمکی که بتوانم انجام می دهم . امیدوارم دوستان دیگر که این مطلب را می خوانند به اهمیت گرفتن Backup و ذخیره آن در جائی غیر از کامپیوتر سرور بیشتر اهمیت بدهند .

    به نظر بهتر است کاری را که جناب آقای مومنی گفتند نیز انجام دهید .
    امیدوارم نتیجه بگیریم .

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.