چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 دی 1278 12:00 ق.ظ توسط Anonymous
گزارش تفکیک گردش حساب ها به بخش ها
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
faezeh.khosrojerdi
کاربر جدید
کاربر جدید

--
17 تیر 1392 10:58 ق.ظ
    گزارش تفکيک گردش حساب ها به بخش ها

    در صورتي که در سيستم اطلاعاتي، چند بخش تعريف شده باشد و اسناد در بخش هاي مختلف تدوين شده باشند، مي توان گزارشي به تفکيک بخش ها تهيه نمود. همچنين امکان تفکيک اين گزارش به محدوده اي از حساب ها و تفصيلي ها وجود خواهد داشت.

    مراحل ساخت گزارش

    منوي سيستم/ تنظيمات سيستم براي تمام کاربران/ پيش فرض فرم هاي چاپي/گزارش/ تفکيک اسناد به اجزا  (شکل 1 ).



    شکل (1)
    در اين مسير با انتخاب گزينه تعريف مجموعه ستون ها و ايجاد يک کپي از فرم پيش فرض نوسا، فرم جديدي به فرم هاي اين مجموعه اضافه خواهد شد که با دبل کليک کردن روي آن، پنجره تعريف يک مجموعه ستون چاپي مربوط به اين فرم نمايش داده مي شود ( شکل 2 ).



    شکل (2)

    همانطور که در شکل مشخص است، پیش فرض در نظر گرفته شده در این فرم، تفکیک بر حسب نرم افزار ها بوده که قابل تغییر به بخش ها می باشد، برای این منظور عنوان سلول های موجود در ردیف سرنویس سطرهای گزارش را تغییر داده و نام بخش ها را تنظیم می کنیم (شکل 3)،  قابل ذکر است که در حالت پیش فرض امکان تفکیک به دو بخش در نظر گرفته شده که البته می توان تعداد آن را با توجه به تعداد بخش های مورد نظر افزایش داد.



    شکل (3)

    اکنون در هر یک از بخش های ایجاد شده، دو ستون با عناوین گردش بدهکار و گردش بستانکار خواهیم داشت که می بایست محتوی آن ها شامل اطلاعات بخش مربوط باشد. برای این منظور در هر یک از این ستون ها، روی سلول موجود در ردیف سطرهای گزارش ( سلول سفید رنگ) دبل کلیک کرده تا پنجره تدوین یک مولفه- سلول مربوطه نمایش داده شود ( شکل 4).



    شکل (4)

    با انتخاب گزینه شرایط دراین پنجره ، می توان بخش مربوط را با انتخاب گزینه فقط بخش در قسمت شامل اسناد، مشخص کرد (شکل 5).




    شکل (5)


    با انجام این کار برای تمام ستون های بدهکار و بستانکار در تمام بخش ها و ذخیره تعاریف و در نهایت استفاده از فرم ایجاد شده به عنوان فرم چاپی گزارش تفکیک اسناد به اجزا ( شکل 6)، تفکیک گردش حساب ها به بخش ها قابل ارائه خواهد بود.


    شکل (6)

    نکته قابل توجه سایر امکانات موجود در گزینه شرایط می باشد (شکل 7). به صورت پیش فرض محدوده تاریخ اسناد ابتدا تا انتهای سال مالی را شامل می شود که قابل تغییر می باشد. همچنین محدوده حساب و تفصیلی ها نیز از ابتدا تا انتها بوده که قابل تغییر است، به این ترتیب امکان تفکیک گردش بدهکار و بستانکار حساب های یک محدوده و تفصیلی های یک محدوده در بخش های مختلف امکان پذیر خواهد بود. همچنین می توان تعداد ستون های مربوط به هر بخش را بر حسب نیاز افزایش داد و برای هر یک از آن ها محدوده ای از حساب و تفصیلی ها را در نظر گرفت. ساخت این گزارشات در پست های بعدی قابل بسط می باشد.


    شکل (7)



    از توجه شما سپاسگزارم

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    17 تیر 1392 12:08 ب.ظ
    با سلام.

    بسیار عالی و کامل بود.

    گزارش تراز کلان هم بسیار گزارش پر کاربردی است که از لحاظ امکان تفکیک بر اساس شرایط بسیار شبیه گزارش تفکیک اسناد به اجزا می باشد. در صورت امکان آن گزارش را هم معرفی کنید.

    با سپاس فراوان.
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    17 تیر 1392 12:10 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    تشکر از سرکار خانم خسروجردی و امید اینکه این فعالیت در پورتال همیشه در حال پویاتر شدن باشد .

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.