چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 26 شهریور 1392 02:35 ب.ظ توسط r_hatami
نام مرکز سطر ورود در برگه خروج (در روش شناسایی ویژه)
�10 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
07 اردیبهشت 1392 09:58 ق.ظ
    با عرض سلام

    درخواستی داشتم  که در صورت امکان نام(کد) مرکز سطر برگه ورود ، در زمان انتخاب "مرجع" در( برگه خروج) ،  نمایش یا چاپ شود.

    دلیل عنوان :
    بچه های انبار در انتخاب مرجع ورود در برگه خروج کمی بی دقتی کرده اند ، اگر نام مرکز را در برگه خروج می دیدند (شاید) اشتباه رخ نمیداد.

    ممنون

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 اردیبهشت 1392 10:57 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام خدمت جناب اصفهانی عزیز.

    نام(کد) مرکز سطر برگه ورود ، در زمان انتخاب مرجع نمایش داده می شود. زیرا پنجره انتخاب مرجع، در واقع فهرستی از رخدادهای انبار است - که طبیعتا در آن فهرست به نام و کد مرکز دسترسی دارید.
    احتمالا منظور شما نمایش مرکز رخداد مرجع در سطر برگه خروج است. در آن مورد منتظر نظر جناب آقای مومنی می مانیم.
     
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 اردیبهشت 1392 11:27 ق.ظ
    بنده هم سلام و عرض ادب دارم خدمت شما جناب آقای مولایی.

    در زمان انتخاب مرجع همان "فهرست رخدادهای انبار" دوست داشتنی است که تمام جزییات هر سطر را میتوان گزارش گرفت.
    همانطور که فرمودین و عرض شد درخواست بنده در سطر (برگه خروج) است.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 اردیبهشت 1392 11:30 ق.ظ
    سلام

    مرکز مندرج در سطر برگه ورود یک کالای شناسایی ویژه قاعدتا مرکز تامین کالا است. از طرف دیگر اطلاعات رخداد مرجع در سطرهای برگه‌های انبار بین خروج شناسایی ویژه، رخدادهای تعدیل، اصلاح بها، تبدیل بهای برآوردی به واقعی و رخدادهای برگشت دوره جاری مشترک است. اگر از این روش استفاده نمی‌کردیم، فهرست فیلدها از وضعیت موجود هم پیچیده‌تر می‌شد. به جز خروج شناسایی ویژه، در سایر موارد مرکز رخداد مرجع باید با مرکز رخداد جاری یکسان باشد. یعنی بازنمایی اطلاعات مرکز مرجع در این موارد هم بی‌مورد و هم کاملا گیج‌کننده خواهد بود.

    علاوه بر نکات فوق، تصور بنده چنین بود که مرکز "تامین" کالای مرجع شناسایی ویژه قاعدتا دخلی به رخداد خروج مربوط (در برگه خروج یا فهرست رخدادهای انبار) ندارد. حداکثر اینکه همان‌طور که جناب مولایی فرمودند در انتخاب مرجع ممکن است مفید باشد. به همین دلیل اگر از (شاید) مورد اشاره جناب اصفهانی بتوانیم صرف‌نظر کنیم، به نظر می‌رسد که عدم وجود مرکز مرجع (که بین همه حالت‌ها مشترک است) در نگاه کلی بهتر باشد.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 اردیبهشت 1392 12:09 ب.ظ
    با عرض سلام خدمت جناب آقای مومنی

    همانطور که فرمودین و بنده هم استفاده کردم ، مرجع تامین در تمامی (رخداد های تعدیل و اصلاح بها و ...) باید مشترک باشد با این تفاوت مرکز تامین خروجی شناسایی ویژه میتواند یکی نباشد و از این مطلب ما بعنوان یکی از امکانات "روش شناسایی ویژه" درحال حاضر داریم استفاده میکنیم.

    ** فرض بفرمایید کالای A  را از تامین کننده b , c خریداری کرده ایم . در زمان حواله از انبار درخواست شده  مقداری از کالا A که تامین کننده آن b باشد.
    انبار هم با مرجع گرفتن از رسید b کالای خود را حواله میکند.(با اطلاعات فهرست رخداد های انبار)
    تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد.
    ولی بعضی مواقع بدلیل اینکه فهرست رخداد های انبار ، دارای سطرهای زیادی است در زمان اتنخاب ممکن است انباردار محترم سطر پایینی یا بالایی را انتخاب کند.زمانی که Enter زد تنها چیزی که از آن انتخاب در برگه خروج ملاحظه میکند یک شماره (تاریخ) از آن سطر ورودی است.

    1 سوال کلی:
    با نوع درخواستی که به انبار شده موافق هستید؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 اردیبهشت 1392 01:50 ب.ظ
    سلام

    در مورد این درخواستی که به عنوان نمونه فرمودید نمی‌توان یک حکم کلی داشت. در بیشتر موارد قاعدتا تامین‌کننده ابتدایی نباید نقشی در این ماجرا داشته باشد. اما از طرف دیگر اگر چنین نبود، نادرست و اشتباه بودن مرجع موضوعیت نداشت. در واقع به این دلیل که منظور نظر درخواست کننده دقیقا کالایی بوده که از مرجع به خصوصی تامین شده است لازم است تا انباردار هم همان کالا را تحویل دهد. بگذریم از اینکه اگر کالاهای موجود در انبار هیچ تفاوتی به جز تامین‌کننده با یکدیگر نداشته باشند (یعنی به جز ذکر تامین کننده نتوان آنها را از هم تشخیص داد، اصرار بر اینکه حتما کالای فلان تامین کننده تحویل شود اندکی مشکوک است.

    به هر حال درخواست و سناریویی که فرمودید اصلا قابل نفی نیست - اما اگر کاملا مورد تایید هم باشد، متاسفانه به دلایلی که عرض شد، دردسری که برای سیستم و کاربران (و مقداری هم برای ما) درست می‌کند به اندازه‌ای است که از شما بخواهیم آن "شاید" (احتمال اینکه اشتباه کم شود) را به ما ببخشید.

    ارادت

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 اردیبهشت 1392 02:35 ب.ظ
    درخواست بنده ایجاد فیلد نمایشی و چاپی است.این فیلد ممکن است مثل خیلی از فیلدها در سیستم برای هر کاربر استفاده خاص داشته باشد و در حالت پیش فرض وجود نداشته باشد. به هر حال هرگز  قصد ایجاد دردسر برای کاربران و طراحان ندارم.

    مثالی که عرض شد اگه به این شکل دیده شود :

    تامین کننده b  بها کالا 100 ریالی
    تامین کننده c  بها کالا 1000 ریالی
    بهرحال نقش تامین کننده را از لحاظ مشخصات(کیفی و ریالی) هر کالا نمیتوان جدا کرد. و خود این امر باعث میشود ایجاد کد کالا(اضافی) اتفاق نیافتد.

    در حال حاضر شاید 90% ازکالاهای ما از روش شناسایی ویژه استفاده میکنند.وجه شناسایی این کالا ها هم تا 80% تامین کننده های آنها هستند.(نه فیلد دیگری)
    ممنون میشم اگه تجدید نظر بفرمایید.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 اردیبهشت 1392 02:40 ب.ظ
    سلام

    اطاعت - بیشتر بررسی می‌کنیم و اگر میسر باشد اضافه می‌کنیم - ولی واقعا ممکن است به سادگی امکان‌پذیر نباشد. در ضمن استدعا و تمنا می‌کنم سایر دوستان در آینده مطلبی در زمینه احضار اطلاعات دفتر تلفن و نشانی مربوط به مرکز تامین کالای مرجع ارائه نفرمایند...
    r_hatami
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    26 شهریور 1392 12:27 ب.ظ
    سلام خدمت دوستان

    موردی مشابه رو چندجایی برخورد کردم البته برای گزارشگیری.
    1- شرکت پیمانکاری : روش قیمت گذاری انبار شناسایی ویژه است و مقداری کالای X مثلا UPVC از مراکز تامین مختلف (مرکز 1 ، مرکز 2 و.. )خریداری می کنیم، بعد این کالا در پروژه های A ، B و C و... استفاده می شود. حال میخواهیم گزارش بگیریم که این کالا که از مرکز 1 خریداری کردیم، در کدام پروژه ها مصرف است.
    2- شرکت بازرگانی خارجی: یک کالا رو از شرکتهای خارجی مختلف خریداری می کنیم و می فروشیم. حال میخواهیم بدانیم کالای X ای که فروختیم از محصولات کدام شرکتها بوده و چقدر بوده است. بیشتر برای اینکه بدانیم محصول کدام شرکت خارجی فروش بیشتری داشته است.
    البته در مورد دوم راهکارهایی چون تفاوت مرکز اول برگه و سطر انبار و مشتری فاکتور ارائه شد و در گزارشات از فیلد مرکز تحویل گیرنده کالا استفاده شد. و راهکار دیگری چون بچ ارائه شد. منتها کاربرد بیشتر کابرد این گزارش در سیستم انبار است. در واقع از شناسایی ویژه بخاطر این استفاده شده که مرجع خرید مشخص باشد، ارتباط مرجع خرید و مصرف در سیستم ما چگونه مشخص میشود؟ در تدوین شرایط گزارشاتی چون کارت کالا فقط بر فیلد شماره و تاریخ مرجع می توان شرط گذاشت که باید یادم باشد چه تاریخی از یک مرکز خاص خرید داشته ایم؛ حال اگر از ان مرکز در تاریخهای مختلف خرید داشته باشیم، چه؟!

    اگر دوستان راه حلی دارند ممنون میشوم.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    26 شهریور 1392 02:07 ب.ظ
    سلام

    شناسایی ویژه در اصل برای تعیین مرجع خرید نبوده است - این یک روش برای تعیین بهای کالای صادره از انبار است. برای ره‌گیری فیزیکی کالاها یا باید از شماره سریال استفاده کرد (در مورد کالاهایی که تک به تک قابل شناسایی هستند) و یا باید از بچ استفاده کرد. من متوجه نمی‌شوم که برای پاسخ به پرسش‌های فوق صرفا با دانستن مرجع شناسایی ویژه چه کمکی از ما برمی‌آید. آیا صرف دانستن مرکز مرجع شناسایی ویژه کافی است؟

    در مورد پرسش نخست که اصلا با یک مسئله "تولیدی" مواجه هستیم. ریز مصرف مواد باید توسط سیستم تولید مشخص شود.
    در پرسش دوم، کالاهای خریداری شده از شرکت‌های خارجی مختلف حتما باید به عنوان کالاهای جداگانه تعریف شوند.

    در هر دو مورد بچ می‌تواند خیلی کمک نماید، ضمن اینکه ربط این دو داستان به تعیین بهای کالای صادره با روش شناسایی ویژه را هم متوجه نمی‌شوم.
    r_hatami
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    26 شهریور 1392 02:35 ب.ظ

    ممنون از راهنمایی تان.
    همانطور که فرمودین ؛ در شرکت بازرگانی تمام گزارشات مورد نظر را در انبار و فروش با استفاده از شماره سریال میگیریم. بچ هم امتحان کردیم اما مشتری ترجیح داد از شماره سریال استفاده نماید.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.