چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 اسفند 1391 10:53 ق.ظ توسط molaei
تاریخ در فرمت XML
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
reza_samani
کاربر جدید
کاربر جدید

--
17 اسفند 1391 10:25 ق.ظ
    سلام خدمت دوستان گرامی

    یک سوالی داشتم در خصوص فایلهای XML  و فرمت آنها ،
    همانطور که حتما میدانید اکثر بانکها صورت حساب خود را به فرمت excel ارائه مینمایند و فراخوانی فایل excel  هم به صورت مستقیم در نوسا میسر نیست ( از نظر بنده هم منطقی است که نباشد )
    بنده دیدم در سیستم نوسا در بخش تصفیه امکان فراخوانی آنها به فرمت XML وجود دارد ، برای همین خروجی گرفتم از یک صورتحساب موجود و آن را در excel باز کردم تا ببینم چگونه است ، و آیا میتوانم از آن استفاده کنم تا فایلهای اکسل خود را تبدیل به این فرمت کنم و در نوسا بخوانم یا نه ، حالا یه مشکل دارم اونم اینه که ظاهرا در هنگام ایجاد فایل XML یک بلای غریبی سر فیلدهای تاریخی می آید !! آنها از حالت تاریخی تبدیل به اعداد میشوند که بنده ارتباط آن اعداد با آن تاریخ را متوجه نمیشوم ، مثلا 1391/1/15 میشود 41002 و به همین ترتیب مثلا 1391/1/17 میشود 41004 و الی آخر .
    جالب آنکه اگر اینها را اصلاح کنیم به شکل تاریخ درآوریم ،  سیستم دیگر همان فایل xml را که خودش ساخته است نمی خواند ( شاید زیاد هم جالب نباشد و طبیعی باشد )
    اما خوب با آن اعداد مشکلی ندارد و همه چیز درست کار میکند .
    می خواستم از دوستان بپرسم جریان چیه و من برای فراخوانی صورتحسابهایم به این روش چیکار باید بکنم ؟ و به چه صورت تاریخهای موجود در فایل excel خود را به آن اعداد تبدیل کنم ؟ فرمولی ؟ دستوری ؟ خلاصه چیزی که بشود توی excel نوشت و این مشکل را حل کرد .

    راستی سعی هم کردم از فرمت TXT استفاده کنم اما از آنجایی که فایل توضیح دارد فایل TXT ایجاد شده چیز تمیزی از آب درنیامد که بشود از آن طریق رفت و قبل از آن باید کلی اصلاحان روی آن انجام شود که خلاصه فکر کنم صرف نمیکند

    ممنون
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    17 اسفند 1391 10:53 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی.

    عددی که به عنوان تاریخ ملاحظه می فرمایید از این فرمول به دست می آید:
    تاریخ میلادی معادل تاریخ شمسی شما منهای تاریخ 1900/01/01

    می توانید از یک تابع آماده که در پست زیر وجود دارد برای تبدیل فوق استفاده نمایید:
    http://accsupport.nosa.co...v/topic/Default.aspx

    اگر موردی بود در خدمتیم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.