چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 اسفند 1391 01:11 ب.ظ توسط mehr-daanesh
تعریف کدینگ در شرکتهای پیمانکاری و نحوه گزارش به مدیران
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
k2004_2013
کاربر جدید
کاربر جدید

--
07 اسفند 1391 08:40 ق.ظ
    سلام-مدیران شرکت های ساختمانی با توجه به کدینگ و زیاد بودن حساب های پیمانی و گزارش خواستن آنها با مشکلاتی روبرو شدم.مثال در قرارداد با پیمان جیرفت مدیران درخواست گزارشی دارند که 1)ما در این پیمان به چقدر سود کردیم 2)در این پیمان چقدر تنخواه دادیم 3)در این پیمان چقدر بدهکاریم
    و با توجه به 3 تفضیلی کدینگ و مغایرت گرفتن از آنها که باید از تفضیلی 1 به 2 و 1 به 3 و 2 به 1 و 2 به 3 و 1به 2 به 3 تا مغایرت گیری شود لطفا پیشنهادی بدهید
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 اسفند 1391 08:55 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما.

    بنده به درستی متوجه مشکل شما نشدم. بحث مغایرت گرفتن و تفصیلی های یک تا سه؟
    اگر طراحی کدینگ مناسبی داشته باشید، به هر سه گزارشی که فرمودید، دسترسی خواهید داشت. یقینا "پیمان"های شما، در درخت تفصیلی های شما تعریف شده اند. کافی است حساب های مورد نظرتان (بر حسب گزارشاتی که مدنظرتان است) را به تفصیلی "پیمان" ارتباط دهید. البته بحث ماهیت مالی تفصیلی ممکن است در برخی ثبت های شما زیر سوال برود (مثلا باید به دائم و موقت بودن حساب ها در زمان تعریف تفصیلی و ارتباط دادنش به حساب مربوط، دقت فرمایید و ...)
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 10:51 ق.ظ
    با سلام .
    همانطور که جناب مولایی فرمودند ، در شرکتهای پیمان کاری اگر طراحی کدینگ و استقرار سیستم اصولی باشد و خوراک حسابداری نیز درست تامین شود ، به تمام گزارشات مورد نظر خود خواهید رسید . و خواسته های مدیران شرکتهای پیمانکاری کاملا منطقی و متناسب با مزاج پیمانکاری است .
    فقط بایستی کدینگ متناسب با نوع پیمانهای شرکت ( مدیریت پیمان - متر مربع زیربنا - فهرست بها و . . . ) و نیز روش حسابداری آن شرکت ( درصد پیشرفت کار - تکمیل پیمان ) و یا بر اساس پیمانهای از نوع بساز و بفروش طراحی شود . و یا اینکه تمام موارد فوق در کدگذاریها لحاظ شود . و نیز همانطور که جناب مولایی فرمودند ، موقت و یا دائم بودن تفصیلیها حتی المقدور زیر سوال نرود .
    در مورد سختی مغایرت گیری بین تفصیلیهای 1 و 2 و 3 نیز عرض میکنم که این موضوع از مزاج تفصیلیهای شناور است و ظرافت و دقت نظر فوق العاده حسابدار را به هنگام ورود اطلاعات و نیز گزارش گیری میطلبد .
    ارادت
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 اسفند 1391 01:08 ب.ظ
    سلام

    ممنون از حضور پررنگ جنابعالی در سامانه پشتیبانی سیستم مالی یکپارچه نوسا و احساس مسئولیتی که دارید و تشکر بابت توضیحات مفید شما .

    با تشکر
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 01:11 ب.ظ
    بنده مخلص جناب اعتمادی و همه همکاران عزیز در شرکت نوسا هستم .
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.