چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 دی 1398 06:40 ب.ظ توسط j-esfahani
گزارش موجودی انبار درخواستی
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
dolatyari
کاربر جدید
کاربر جدید

--
04 دی 1398 11:54 ق.ظ

     

    سلام ، وقت بخیر
     دولت یاری هستم از مجموعه ی گلچین ، آقای حامد رضوی ، پیام میدم خدمتتون . روزانه گزارشی رو برای انبار تهیه می کنیم که شامل نام کالا ، شماره فنی ، مقدار ، کد انبار ، کد بچ و نام بچ هستش . از قسمت دفتر ، عملیات کالا  و نهایتاً با خروجی HTML و اکسل این گزارش تهیه میشه . اما به دلیل این که زمان زیادی میبره حدود 20-30 دقیقه ، نیازمند گزارش ساده تری هستیم . در نسخه ی جدید نوسا هم این گزارش موجود نبود . خواستم ببینم این گزارش میشه اختصاصی برای مجموعه ی ما ساخته بشه یا خیر . ممنون 

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 دی 1398 12:34 ب.ظ
    سلام

    احتمالا منظور شما، گزارش از موجودی کالاها به تفکیک بچ و انبار است. همانطور که فرمودید فعلا فقط صورت چاپی این گزارش با پردازش عملیات کالا (به تفکیک بچ) قابل ارائه است.

    فرض ما این بوده که بچ‌ها عموما فقط برای یک کالا بکار می‌روند + گزارش‌های انبارهای مختلف به تفکیک انبار دریافت می‌شوند. با این فرض‌ها (که در کاربرد شما صحیح نبوده‌اند)، نتیجه گرفته‌ایم که گزارش گردش از بچ‌های کالا (به تفکیک انبار یا تجمیع آنها) نتیجه‌ی دلخواه را بدست می‌دهد و دیگر نیازی به تکرار نام و شماره فنی کالا و کد انبار در گزارش نبوده است.

    به جز این، در اکثر موارد کاربران انبار نیز مستقیما با سیستم کار می‌کنند و اطلاعات به صورت روزانه و فیزیکی برای آنها ارسال نمی‌شود. آنها می‌توانند مستقیما خلاصه اطلاعات کالا و موجودی به تفکیک انبار یا بچ یا ترکیب انبار و بچ را از سیستم دریافت کنند. این وضعیت هم در کاربرد شما برقرار نیست.

    در سیاست‌های کلی شرکت فرآیندی برای ایجاد گزارش‌های اختصاصی برای یک مجموعه وجود ندارد.

    اما پیاده‌سازی گزارش‌های سرجمع گروه‌بندی شده برحسب اقلامی که اشاره فرمودید (کالا، بچ، انبار و شاید برخی موارد مشابه دیگر) می‌تواند برای کل سیستم و سایر کاربران هم مفید باشد. حتما برای نسخه‌های بعدی روی چنین گزارشی کار خواهیم کرد.

    زمان‌بر بودن ایجاد این گزارش ممکن است بدلیل زیاد بودن حجم داده‌ها باشد که اگر چنین باشد گزارش‌های اشاره شده (برای نسخه‌های بعدی) هم زمان‌بر خواهند بود. اما همچنین ممکن است زمان صرف شده برای ایجاد گزارش ناشی از پردازش سطرهای گزارش‌های عملیات کالا برای حاصل کردن سرجمع‌های مورد نظر شما باشد که در این وضعیت گزارش سرجمع گروه‌بندی شده بسیار سریع‌تر خواهد بود.

    تقریبا همه‌ی آنچه در این پست نوشته شد مبتنی بر حدسیات من از متن فوق بوده است. از جنابعالی و نیز همکارانی که در این زمینه درگیر بوده‌اند می‌خواهم که اگر آنچه نوشته‌ام مطابق با خواسته اصلی نبوده است، بحث را ادامه دهند.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 دی 1398 06:40 ب.ظ

    با سلام

    فکر کنم حدسیات جناب آقای مومنی با مطلب ارائه شده یکی باشد. فکر کنم گزارش روزانه ایشان به این شکل باشد

      انبار 1/

               بچ1/

                         نام کالا X1/شماره فنیX1/ مقدار N1

                         نام کالا X2/شماره فنیX2/ مقدار N2

               بچ2/

                         نام کالا X1/شماره فنیX1/ مقدار N1

                         نام کالا X2/شماره فنیX2/ مقدار N2

              بچ ...

      انبار 2/

               بچ1/

                         نام کالا X1/شماره فنیX1/ مقدار N1

                         نام کالا X2/شماره فنیX2/ مقدار N2

               بچ2/

     

                         نام کالا X1/شماره فنیX1/ مقدار N1

                         نام کالا X2/شماره فنیX2/ مقدار N2

              بچ ...

     انبار ...

     

    پ.ن: همانطور که فرمودید علاوه بر کاربردی که در بچ وجود دارد (بعنوان موجودیتی که تاریخ انتقضا دارد و به یک کالا اختصاص می یابد) در بسیار از شرکت ها بعنوان یک ویژگی "ثابت" برای کالای ورودی استفاده می شود. مثلا تامین کننده کالا(بعنوان بچ نامبر کیفیتی) یا مالک کالا (در بحث کالاهای امانی) یا خط تولید (بعنوان کد رهگیری محصول تولید شده) و هر بعنوان گزارش ماتریسی و یا گروه بندی شده میتوان(یا میبایست) از آن استفاده کرد.

     سوال:

    منظور از شماره فنی در کنار نام کالا ، همان شماره فنی منحصر بفرد (شبیه کد کالا) است ؟


    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.