چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 23 اسفند 1399 02:52 ب.ظ توسط f.rabiezadeh
سند اختتامیه ارزی
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
S.gholami
کاربر
کاربر

--
13 دی 1397 12:07 ب.ظ

    با سلام

    در این شرکت حسابهای ارزی با تفصیلی های زیادی درگیر هستند در زمان تنظیم سند اختتامیه ارزی به مشکل زیر برخوردیم لطفا راهنمایی فرمائید

    به عنوان مثال 

    هزینه          100

               حساب پرداختنی - احمدی          100     10 دلار  (نرخ 10)

     

    حساب پرداختنی - احمدی        150       10دلار     (نرخ 15)

                   صندوق                                  150

     

    سود و زیان ناشی از تسعیر ارز              50

                    حساب پرداختنی -احمدی                       50

     

    در زمان تنظیم سند اختتامیه اگر تیک به تفکیک ارز را بزنیم بصورت زیر ثبت زده می شود

    حساب پرداختنی - احمدی    50

                      حساب پرداختنی -احمدی          50

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 دی 1397 09:41 ق.ظ
    سلام

    در مکانیزم‌های تشکیل خودکار سندها، اگر تفکیک ارز خواسته شده باشد، رخدادها به تفکیک ارز سرجمع می‌شوند - در این فرآیند همزمان مانده ریالی و مانده ارزی محاسبه می‌شود. در وضعیتی که در بالا ذکر شده است بخش ارزی دارای مانده‌ی 50 ریالی و مانده‌ی صفر ارزی است. پس سطری با مبلغ 50 ریال و واحد ارزی دلار در سند ایچاد می‌شود - از آنجا که مبلغ ارز در نهایت صفر است، واحد ارز نیز از سطر حذف می‌شود و صرفا همان 50 ریال باقی می‌ماند. یک سطر 50 بستانکار نیز ناشی از مانده‌ی سطرهایی که فاقد ارز بوده‌اند به صورت جداگانه در سند درج می‌شود. از آنجا که محاسبه‌ی این دو سطر به صورت مستقل انجام گرفته است، در نهایت دو سطر در سند طاهر شده‌اند که بهای آنها یکدیگر را خنثی می‌کند. وضعیت نهایی ایده‌آل و مطلوب نیست اما به صورتی که گفته شد از محاسبات سرجمع ناشی شده است. از آنجا که سطرهای بدهکار و بستانکار در این عملیات ممکن است فاصله‌ی بسیار زیادی با هم داشته باشند (حتی در صورت محدود کردن تعداد سطرهای سندهای حاصله ممکن است در سندهای متفاوتی قرار بگیرند) پاس کردن آنها با یکدیگر (برای رسیدن به سند ایده‌آل) کار بسیار بسیار دشواری است. بیشتر روی این موضوع کار خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا به روشی سطرهای سرجمع حاوی واحد ارز ولی فاقد مانده‌ی ارزی را از ابتدا به عنوان سطرهای فاقد واحد ارز شناسایی کنیم؛ اما احتمال موفقیت را خیلی کم پیش‌بینی می‌کنیم. فعلا این وضعیتِ تا حدی نامطلوب را به عنوان رفتار سیستم (غیر ایده‌آل) شناسایی می‌کنیم و تا نسخه‌ی بعدی بیشتر روی این مکانیزم کار خواهیم کرد.
    S.gholami
    کاربر
    کاربر

    --
    17 دی 1397 10:59 ق.ظ

    ممنون از پیگیری شما

    وخسته نباسید بابت تمام تلاشی که شما و همکارنتان انجام می دهید

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 دی 1397 11:22 ق.ظ
    از لطف شما ممنونیم
    f.rabiezadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 اسفند 1399 02:52 ب.ظ

    با عرض سلام و ادب

    کاربر محترم، تغییرات ساختاری ارزی ارائه شده در نسخه 802 در نرم افزار، مسِئله مورد اشاره شما را حل کرده است. همچنین در این نسخه امکاناتی برای ثبت سند تسعیر به صورت سیستمی قرار داده شده است. توجه داشته باشید از این نسخه به بعد سیستم در سطرهای ارزی بین مبلغ ارز صفر و خالی تفاوت قائل می شود. همچنین لازم است در هنگام ثبت سند تسعیر در سطرهای ارزی در قسمت مبلغ ارز، صفر را وارد نمایید.

    برای مطالعه امکانات نسخه 802 از امکانات جدید در نسخه 8.02 (802) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا  و مطالعه امکانات ارزی، از تغییرات ساختاری در امکانات ارزی نرم‌افزار مالی نوسا استفاده نمایید .

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.