چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 16 تیر 1395 01:19 ب.ظ توسط tari
جستجوی پیشرفته در انجمنها
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
tari
کاربر جدید
کاربر جدید

--
15 تیر 1395 02:16 ب.ظ

    با سلام 

    در جستجوی پیشرفته انجمنها در نسخه جدید، دو امکان بسیار مفید وجود دارد که بهتر است با آن آشنا شویم:

    1- جستجوی دقیق

     در جستجوی عبارتهای چندواژه ای در انجمنها، سیستم بطور پیش فرض عملگر "یا" را برای ترکیب واژه ها در نظر می گیرد. برای نمونه اگر به دنبال عبارت "کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی" باشیم، سیستم در واقع عبارت  "کتابخانه یا دانشگاه یا آزاد یا اسلامی" را جستجو می کند.  به همین خاطر علاوه کندشدن محسوس در جستجو، در مواردی با خطای time out نیز روبرو می شویم. بهرحال برای رفع این مشکل می توانیم از امکان جستجو ی دقیق استفاده کنیم. برای این کار کافی است روی لینک جستجوی پیشرفته کلیک کنید (شکل زیر):

    در ادامه محاوره جستجوی پیشرفته به شکل زیر باز می شود:

    همانطور که ملاحظه می کنید، سه گزینه برای جستجوی عبارتهای مرکب وجود دارد:

    - هرکلمه: این حالت که پیش فرض  است به معنی ترکیب واژه ها با عملگر "یا" است.

    - تمام کلمات: این حالت به معنی ترکیب عطفی واژه ها یا به عبارت دیگر استفاده از عملگر "و" می باشد که جستجو را دقیق تر کرده و از timeout جلوگیری خواهد کرد.

    - مطابقت دقیق: این حالت مشابه عملگر "=" در سیمرغ است و عین عبارت را بطور دقیق و بدون عملگر جستجو می کند که دقیق ترین حالت می باشد.

    بهرحال در جستجوهای ترکیبی و چندواژه ای بهتر است از گزینه های 2 و 3 استفاده شود تا مواجه با خطا و timeout نشویم.

     

    2) جستجوی پستهای یک کاربر خاص

    احتمالا در مواردی خواسته اید تاپیکها و پستهای یک کاربر خاص را در انجمن جستجو کنید. در نسخه قبل این امکان وجود نداشت اما در نسخه جدید از طریق جستجوی پیشرفته می توانید جستجو را به یک ارسال کننده خاص محدود کنید (شکل زیر):

    به نمونه نتایج بازیابی شده توجه کنید:

    دو نکته مهم در این مورد وجود دارد:

    1- در فیلد "کاربر ارسال کننده" نام نمایشی (Display Name) جستجو می شود. بنابراین دقت کنید بجای آن به اشتباه  از نام کاربری (User Name) استفاده نکنید.

    2- این عبارت حتما باید انگلیسی باشد و نامهای فارسی جستجو نمی شود. این مورد اگر قابل اصلاح باشد، رفع خواهد شد اما در غیر این صورت، باید در پروفایل نام کاربران، فیلد "نام نمایشی" را به شکل لاتین انتخاب و ذخیره کنیم.

    موفق باشید


     



     

     

    پيوست ها
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 تیر 1395 03:30 ب.ظ
    با سلام خدمت دوست و استاد محترم جناب آقای تاریوردی عزیز؛
    جسارتا با توجه به این‌که، پورتال پیش روی شما بصورت اختصاصی به موضوعات حسابداری مرتبط با سیستم مالی نوسا می‌پردازد، درج مباحث مذکور، بیشتر منجر به سردرگمی مخاطب و عدم پیگیری مباحث این پورتال غنی آموزشی را خواهد داشت، پیشنهاد بنده این است که موارد مفید گفته شده بصورت اختصاصی در پورتال نوسا نوشته شود و اگر جنبه اطلاع رسانی دارد صرفا لینک آن گذاشته شود.
    با تشکر از شما
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    tari
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    16 تیر 1395 01:19 ب.ظ

    با تشکر از جناب آقای سعادت

    مباجث فوق سعی بر توانمند کردن کاربران برای استفاده بهینه از انجمنها دارد. من نمی دانم شما به عنوان کارشناس تا به حال چندبار در انجمنها جستجو کرده اید. در این صورت احتمالا با دشواریهای جستجو برخورد کرده اید. به محض این که جستجوی شما از یک کلمه بیشتر شود انبوهی از جوابهای غیرمرتبط بازیابی می شود که اتفاقا باعث سردرگمی کاربر می شود. آیا تابحال این نیاز برای شما پیش نیامده که بخواهید پستهای یک کارشناس یا کاربر دیگر را اختصاصا بازیابی کنید؟ آیا هدف از انجمنها فقط انباشتن مطالب غنی و آموزشی است و نباید راهی برای جستجو وبازیابی این مطالب با ارزش وجود داشته باشد؟ جواب شما مثل این است که یک دایره المعارف 30 جلدی را به کاربر بدهیم و هرگونه ایندکس، و راهنما را موجب سردرگمی او بدانیم و توقع داشته باشیم کاربر بتواند مطلب مورد نظر خود را به راحتی بازیابی کند.

     

    اساسا در هر سیستم آموزشی و اطلاعاتی، بخشی به آموزش چگونگی استفاده از سیستم اختصاص پیدا می کند با این هدف که این اطلاعات به سریعترین و بهینه ترین شکل به کاربر نیازمند و خواستار آن اطلاعات؛شده و انجمنها را با وجود تمام مطالب مفید آن به کنار خواهند گذاشت. مگر این که شما هدف از انجمنها را فقط و فقط تعامل میان کارشنان نوسا و احتمالا چند مشتری خاص بدانید که حتی در این مورد هم باز نیاز به جستجوی دقیق وجود خواهد داشت.

    جناب سعادت، خواننده یک کتاب اگر نیازی به پیشگفتار، فهرست مطالب و نمایه (ایندکس) ندارد می تواند به راحتی از این بخشها بگذرد و متن کتاب را مطالعه کند. یا کاربر یک سایت اگر نیازی به راهنما ندارد می تواند هرگز لینک راهنما را کلیک نکند اما این به این معنی نیست که راهنما، ایندکس، و .... بیهوده است و باعث سردرگمی و رویگردانی می شود .

    موفق باشید.

     

     
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.