چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 23 شهریور 1392 11:14 ق.ظ توسط momeni
لطفا بی دلیل " تغییر نام پایگاه اطلاعاتی " ندهید!
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Zarkesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
23 شهریور 1392 09:26 ق.ظ
    سلام

    همانطور که می دانید در سیستمهای نوسا زمانی که پایگاه اطلاعی جدیدی ایجاد می کنیم ابتدا پنجره ای مانند زیر باز می شود



    در این قسمت نام پایگاه را وارد می کنیم که طبق این نام mdf و ldf در مسیر نصب برنامه در فولدر data ساخته می شود.

    بعد از این پنجره، پنجرهء زیر باز می شود




    نامی که در این قسمت وارد می کنیم اسمی است که بالای سندها و فرمهای برنامه ثبت می شود.
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 شهریور 1392 09:36 ق.ظ
    حال فرض کنید به هر دلیلی می خواهیم نام پایگاه را عوض کنیم! لذا از مسیر زیر اقدام به تغییر نام می دهیم:
    Admin \ عملیات \ تغییر نام پایگاه اطلاعاتی
    زمانی که این اسم را تغییر می دهید در اصل فقط ظاهر امر تغییر می کند یعنی مثلا اگر در ایجاد پایگاه اطلاعاتی ( در ابتدای امر که می خواهید پایگاه ایچاد کنید ) نام پایگاه را Name1 قرار داده اید و اکنون تصمیم گرفته اید که نام را به Name2 تغییر دهید، در اصل مطلب تغییرات شما اعمال نمی شود یعنی mdf وldf تغییر نمی کند و همچنان به همان نام Name1 در مسیر برنامه وجود دارد و فقط در اگزه Admin ستون نام پایگاه اطلاعاتی به صورت AccXP_Name2 تغییر می کند.
    لذا امکان دارد زمانی که می خواهید mdf و ldf پایگاهی را بازگردانی کنید در مسیر نصب در جستجوی Name2 باشید ولی آن را پیدا نکنید!
    با توجه به اینکه معمولا در طی سالهای مختلف کاربران برنامه تغییر می کنند و ممکن است فراموش شود که نام اولیه هر پایگاهی چه بوده است بهتر است کمتر تغییر نام پایگاه انجام شود، و در مواردی که لازم است حتما تغییر کند پیشنهاد می شود از پایگاه مورد نظر بکاپی تهیه شود و پایگاه جدیدی با نام دلخواه ایجاد شود و روی آن پایگاه جدید بکاپ پایگاه قبلی بازگردانی شود.

    با تشکر
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 شهریور 1392 10:54 ق.ظ
    باسلام و احترام

    ضمن تاييد صحبتهاي خانم زرکش، جهت مشاهده نام فايلهاي ldf . mdf (نام اوليه پايگاه) مي‌توانيد از منوي عمليات، گزينه "ملاحظه مشخصات سيستم اطلاعاتي" را انتخاب نماييد.



    همانطور که مشاهده مي‌شود، هم نام فعلي(Name2) و هم نام قبلي (Name1) قابل مشاهده است.

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 شهریور 1392 11:14 ق.ظ
    سلام

    نام پایگاه و نام فایل‌های پایگاه دو مقوله کاملا متفاوت از هم هستند و لطفا با هم اشتباه نشوند.

    "فقط" در دو مورد برای سادگی کار، به صورت پیش‌فرض نام پایگاه و عبارت اختصاصی موجود در نام فایل‌های پایگاه را یکی فرض کرده‌ایم: یکی در زمان ایجاد پایگاه جدید (از ابتدا) که نام پایگاه را در نام فایل‌ها درج می‌کنیم و دیگر، در زمان معرفی مستقیم فایل‌ها که پیش‌فرض نام پایگاه را از نام فایل استخراج می‌کنیم. در سایر موارد این دو به هم "هیچ" ارتباطی ندارند و قرار بر این نبوده که یکی باشند. به خصوص از آنجا که نام پایگاه تعیین کردن ردیف پایگاه در فهرست پایگاه‌ها در Admin است، می‌توان از تغییر نام پایگاه برای درست کردن این ردیف به دلخواه استفاده کرد.

    اگر یک پایگاه را از سیستم حذف نمایید، فایل‌های آن باقی می‌مانند و نام پایگاه کاملا فراموش می‌شود. در معرفی دوباره همان فایل‌ها می‌توان نام دلخواه (یا نام پیش‌فرض استخراج شده از نام فایل‌ها) را به پایگاه نسبت داد.

    من متوجه نشدم که "در اصل مطلب تغییرات شما اعمال نمی شود یعنی mdf وldf تغییر نمی کند" چه کاربردی دارد (اگر نام پایگاه و نام فایل مستقل فرض شوند). بهتر است بگوییم که "لطفا هرگز نام فایل‌های حاوی پایگاه اطلاعات را تغییر ندهید و اگر نیاز به تغییر نام دارید، صرفا از تغییر نام پایگاه استفاده کنید. تغییر نام فایل‌ها خطرناک است و اگر بی‌دقتی شود ممکن است پایگاه قابل معرفی مجدد به سیستم نباشد. اگر واقعا نیاز به تغییر نام فایل‌ها دارید (به دلیلی که من نمی‌دانم)، "از پایگاه مورد نظر بکاپی تهیه شود و پایگاه جدیدی با نام دلخواه ایجاد شود و روی آن پایگاه جدید بکاپ پایگاه قبلی بازگردانی شود."

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.