چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 آذر 1390 01:36 ب.ظ توسط alamdari
جلوگیری از ثبت دوباره و تکراری چکها
�10 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
basehat
کاربر جدید
کاربر جدید

--
21 آبان 1390 11:50 ق.ظ
    با سلام
    چگونه می توان از ثبت تکراری چکها مطلع شد ؟  اطلاع دارم که این امکان در سیستم وجود داشته ولی بدلیل وجود شماره های تکراری بین بانکهای مختلف برداشته شده است ولی موضوع اینجاست که این یک کنترل ضروری است و برای حل مشکل، سیستم باید دستکم  تکراری بودن شماره چک را اعلام کند بدون اینکه از ثبت آن جلوگیری نماید یا حداقل به عنوان یک آپشن وجود یا عدم وجود آن در اختیار کاربر باشد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 آبان 1390 12:25 ب.ظ
    سلام

    بنده هم کاملا با شما هم عقیده هستم و درج مدرک دریافتنی با شماره تکراری را اصولا "نادرست" می‌دانم - همانطور که اشاره فرمودید در نسخه نخست سیستم از این وضعیت ناخوشایند ممانعت می‌شد. اما اصل احترام به نظرات سایر همکاران و مشتریان اهمیت بیشتری از این ناخوشایندی دارد و به همین دلیل سیستم به این روز درآمده است.

    در مورد کنترل تکراری نبودن موارد اینچنینی، با توجه به امکان ورود اطلاعات همزمان توسط کاربران و نیز امکان درج اطلاعات از مداخلی به جز ورود اطلاعات عادی (مثلا فراخوانی فایل XML) هرگونه کنترل اینچنینی باید در سرور انجام شود و امکان پیاده‌سازی "تایید کاربر" یا لحاظ کردن اختیارات کاربران در این موارد میسر نیست. حداقل قابل اطمینان نخواهد بود - نتیجه این خواهد شد که با درنظر گرفتن تمام موارد توسط مسئول سیستم، باز هم ممکن است مدرک با شماره تکراری در اطلاعات دیده شود. به وجود آمدن این وضعیت در سیستم متاسفانه قابل قبول نیست (اولویت آن از احترام به نظرات سایرین هم بالاتر است).

    در نتیجه اجرای درخواست شما متاسفانه میسر نیست. شرمنده.

    ارادت
    basehat
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    21 آبان 1390 02:06 ب.ظ
    از پاسخ شما قانع نشدم !
    فکر میکنم بهرحال راهی وجود دارد - مثلا چنانچه کنترل تکراری بودن شماره مدارک در قسمت بررسی درستی عملیات مدارک بعنوان یک گزینه دیده شود.
    در مورد احترام به "نظر دیگر مشتریان" باید عرض کنم که احترام حتما باید باشد، ولی برای نظراتی که در یک چارچوب علمی و تحقیقی صحیح جمع آوری شده باشند. امیدوارم که نظرسنجی شما هم اینگونه باشد.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 آبان 1390 02:20 ب.ظ
    سلام

    قانع نشدن از شرمندگی ما دیگر از آن نوع قانع نشدن‌ها است.

    به هر حال می‌توانیم از همین پست به عنوان نظرسنجی استفاده نماییم.چهارچوب علمی و تحقیقی نیز در این مورد متاسفانه صدق نمی‌کند چرا که جامعه آماری ما فقط شامل کاربران سیستم دریافت و پرداخت است و به علت تعداد محدود آنها اصولا تنها کافی است نظر همگان را دریافت کنیم. به هر حال همین پست محل مناسبی برای نظر دادن است.

    ممنون
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    21 آبان 1390 02:26 ب.ظ
    سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی

    هیچکدام از کاربرانی که بنده با آنها در مورد نرم افزار دریافت و پرداخت در ارتباط بوده ام با این مورد که آقای باصحت فرموده اند مشکلی نداشته اند .
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 آبان 1390 02:36 ب.ظ
    سلام

    دوستان، با اینکه معلوم نیست نتیجه این بحث چه خواهد شد، اما پیشاپیش عرض می‌کنم که امکان بازگشت به وضعیت مطلوب ابتدایی (ممانعت از درج شماره تکراری) وجود ندارد - در بسیاری از پایگاه‌های اطلاعاتی که در حال حاضر ایجاد شده و توسط کاربران استفاده می‌شود، شماره مدرک تکراری درج شده است.

    در مورد اضافه کردن Option به بررسی درستی مدارک دریافت و پرداخت، با اجازه شما بررسی خواهیم کرد و اگر میسر بود برای نسخه‌های بعدی لحاظ خواهد شد.

    ارادت
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    21 آبان 1390 04:29 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    آنچه مسلم است، در عالم واقعیت وجود شماره چک های تکراری اجتناب ناپذیر است. پس شرایط فعلی سیستم (پذیرش شماره های تکراری) به نظر ایده آل می آید.
    در مورد اخذ تاییدیه از کاربر هم، فرمایش جناب آقای مومنی، کاملا منطقی است.

    فقط می ماند همان امکان اخذ گزارش از لیست شماره چک های تکراری، که اگر میسر شود، عالی است.
    basehat
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    22 آبان 1390 12:49 ب.ظ
    آقای مومنی عزیز
    بهرحال از پیگیری و دقت نظر شما متشکرم.
    همچنین بسیار تحت تاثیر سرعت و دقت نظرسنجی انجام شده توسط دوست عزیز :آقای اعتمادی" قرار گرفتم (حدود 6 دقیقه، فاصله زمانی با کامنت قبلی)
    ارادتمند
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    22 آبان 1390 01:42 ب.ظ
    سلام

    کاربر گرامی این موضوع که جنابعالی مطرح فرمودید برای شخص شما تازگی دارد و از این قبیل سوالات و درخواستها را ما چند سالی است که می شنویم و با توضیحاتی که می دهیم یا کاربران را متقاعد می کنیم و یا اگر موضوع مورد تائید و قابل بررسی بود به بخش برنامه نویسی بازتاب می شود و دوستان این بخش هم تصمیم می گیرند که چه کار کنند .

    در مورد تقاضای شما هم پاسخ به صراحت داده شده بود و بنده هم در پاسخ جناب آقای مومنی که آیا این موضوع توسط کاربران دیگر هم خواسته شده یا نه ، بنا به تکلیف نظر خود را در خصوص کاربرانی که خود مستقیما با آنها کار کرده ام اعلام کردم و فکر هم نمی کنم پاسخ به این سوال زمان زیادی نیاز داشته باشد .

    در آخر هم تقاضا دارم جنابعالی هر خواسته و سوالی که دارید حتما در همین سامانه اعلام بفرمائید ، به هر حال خیلی از امکاناتی که الان در نرم افزار ما وجود دارد همان درخواستهای مفید و بجای کاربران نوسا بوده است .
    با تشکر
    موسوی
    کاربر
    کاربر

    --
    21 آذر 1390 11:27 ق.ظ
    با سلام یکی از کاربران در هنگام ثبت سند واگذاری اسناد نزد صندوق به بانک به اشتباه دو مرتبه یک چک را ثبت کرده و سیستم هم هیچ خطایی نگرفته و بعد از ایجاد مغایرت بین موجودی اسناد نزد صندوق و گزارش سیستم تازه متوجه این موضوع شده اند که به نظر این کاربر هم حداقل وجود این گزارش ضروری است
    alamdari
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 آذر 1390 01:36 ب.ظ
    با سلام خدمت همکاران و خانم موسوی
    در مورد موضوعی که شما مطرح نمودید حتی اگر چک تکراری نداشته باشیم امکان به وجود اومدن این مسئله وجود دارد .در واقع این مشکل هنگامی به وجود می آید که در سند روال مربوط به واگذاری چک را اجرا کرده و چک مورد نظر را انتخاب کرده و سند را میزنیم ،حال اگر بدون اینکه سند را ذخیره کنیم روال مربوطه را مجدد اجرا کنیم چکی را که قبلا انتخاب کردیم در لیست چکهای موجود نشان می دهد و می توان مجددا چک را انتخاب کرده و ثبت قبلی را بزنیم بدون اینکه سیستم پیغامی بدهد .
    در این حالت به کمک گزارش بررسی درستی مدارک دریافت و پرداخت می توان مشکل را ردیابی کرد.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.