چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 31 اردیبهشت 1402 12:15 ب.ظ توسط momeni
آیتم های کلاس تفصیلی
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
amin11ghaseminasab
کاربر
کاربر

--
27 اردیبهشت 1402 10:16 ق.ظ

    با سلام احتراما با توجه به اینکه در سیستم نوسا تفصیلی ها دارای کلاس بندی  مانند اشخاص و حساب بانکی و قرارداد و پروژه هستند . که تنها در بخش پروژه چند آیتم اضافی برای تکمیل اطلاعات دارند پیشنهاد بنده این است که باتوجه به اینکه سایر کلاس های تفصیلی نیز دارای اطلاعاتی هستند که به همراه خود می توانند انتقال دهند به عنوان مثال حسابهای بانکی نوع و شماره حساب  بانک و شعبه و یا در قرارداد ها تاریخ  شروع و انقضا قرارداد نوع قرارداد و ...می توان تعریف کرد و با توجه به عمومی بودن این مسایل می توان برای هر بخش چند آیتم ثابت و چند آیتم متغیر (از هر فرمت یک عدد مثلا آیتم عدد و تاریخ و ....به مشابه format cell) به عنوان اطلاعات تکمیلی تفصیلی داشته باشیم البته بعضی از آیتم ها در دفتر تلفن وجود دارد ولی وقتی یک تفصیلی مثلا در قالب قرارداد وجود دارد در دفتر تلفن به شخص مورد قرارداد می توان پیوند زد درحالیکه برای این قرارداد آیتم های زیادی قابلیت تعریف را دارد

    باتشکر از گروه نوسا

    amin11ghaseminasab
    کاربر
    کاربر

    --
    27 اردیبهشت 1402 01:06 ب.ظ
    همچنین در خصوص کلاس تفصیلی مورد ویرایشی برای کلاس تفصیلی وجود ندارد بدین صورت که وقتی برای یک تفصیلی کلاسی تعریف می شود امکان ویرایش را ندارد و اگر بخواهیم آنرا ویرایش کنیم باید یک تفصیلی دیگر را ایجاد کنیم و تفصیلی های زیرگروه را به آن تفصیلی جدید انتقال دهیم.
    amin11ghaseminasab
    کاربر
    کاربر

    --
    31 اردیبهشت 1402 09:49 ق.ظ

    ممنون میشم اگر در این خصوص برنامه ای داشته باشید و اطلاع رسانی کنید

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 اردیبهشت 1402 11:08 ق.ظ
    سلام

    کلاس‌های تفصیلی مربوط به طرح ابتدایی ما در سیستم بود که قرار بود موجوداتی مثل انبار، کالا، مرکز، دارایی و غیره نداشته باشیم و همه‌ی این موجودات را در تفصیلی‌ها پیاده کنیم. این طرح با مقاومت وحشتناکی از طرف کاربران مواجه شد و به دلایلی که هنوز، پس از حدود 20 سال که از داستان گذشته است، درست متوجه نشده‌ام مصرانه خواسته شد که موجودات جداگانه باشند و به تفصیلی‌ها ارتباط داده شوند - که به همین صورت هم پیاده‌سازی شد.
    کلاس‌های تفصیلی‌ها در حد یک طبقه‌بندی قابل استفاده از شرایط گزارش‌ها یا پارامترهای برخی گزارش‌های تحلیلی باقی ماندند و البته حفظ شدند. پروژه‌ها، پایلوت طرح ابتدایی هستند که برای ثبت در تاریخ به همان صورت باقی مانده‌اند - بدون اینکه کاربرد خاصی داشته باشند.

    در مورد تغییر کلاس هم چنین است که کلاس‌ها در سرشاخه‌ی اصلی تعریف می‌شوند و طبعتا کلاس هر تفصیلی باید با سرگروه آن یکی باشد - که در نتیجه همان وضعیتی که فرمودید حاکم خواهد بود.

    چون کلاس‌ها با توضیحاتی که دادم Legacy محسوب می‌شوند تصور کردم که پاسخ ندادن به این پست (و اجازه دادن به سایر کاربران برای اعلام نظر یا کاربرد احتمالی خود) بهتر باشد. به هر حال هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداریم.
    amin11ghaseminasab
    کاربر
    کاربر

    --
    31 اردیبهشت 1402 12:06 ب.ظ

    ممنون از پاسخگوییتون و پیگیری و برنامه بسیار خوبتان

    جسارتا امکان پیاده سازی خاص بصورتی که عرض کردم وجود دارد یا خیر؟؟

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 اردیبهشت 1402 12:15 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    سیاست کلی شرکت با پیاده‌سازی‌های اختصاصی شده مغایرت دارد. همه‌ی کاربران از یک ویرایش واحد استفاده می‌کنند.
    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.