چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 08 آذر 1391 11:35 ق.ظ توسط Petrofarin
گزارش ریز عملیات و تراز به تفکیک کلیه سطوح حساب ها و تفصیلی ها
�12 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Petrofarin
کاربر جدید
کاربر جدید

--
06 آذر 1391 04:46 ب.ظ
    با سلام احتراما ،با توجه به نیاز کاربران این شرکت به گزارش ریز عملیات به تفکیک کلیه سطوح و مقایسه آن با اطلاعات نرم افزار خواهشمند است ریز عملیات دفاتر و اسنادحسابداری به تفکیک حسابها و تفصیلی ها و ترجیحا به صورت زیر در نرم افزار قابل دستیابی و گزارشگیری باشد. ردیف- تاریخ سند- شماره سند حسابداری-شرح حساب1-کدحساب1-شرح حساب 2-کد حساب 2-شرح حساب 3 -کد حساب3-شرح حساب ...-کد حساب ...-شرح تفصیلی 1-کد تفصیلی1-شرح تفصیلی2-کد تفصیلی 2-شرح تفصیلی ... -کدتفصیلی ... -مبلغ بدهکار-مبلغ بستانکار-مبلغ ارزی بدهکار-مبلغ ارزی بستانکار-نوع ارز لازم به ذکر است مبلغ گردش بدهکار و بستانکار این گزارش باید با گردش کل دفاتر روزنامه مطابقت باید داشته باشد. درضمن قابل ذکر است گزارش تراز کلان که توسط همکاران محترم پشتیبانی پیشنهاد گردید است که با توجه به اینکه به صورت تفکیکی هر حساب عملیاتی نشان میدهد امکان گزارش گیری به صورت جامع و کلیه حسابها به صورت یکجا و فایل قابل ویراش و گزارشگیری با خروجی exel امکان پذیر نبوده است. با تشکر فراوان واحدمالی -شرکت پترو فرین کیهان
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 آذر 1391 09:38 ق.ظ
    سلام

    متاسفانه ما در هر سطر از عملیات مالی فقط یک حساب پیش‌بینی کرده‌ایم. تفصیلی‌ها هم تا ... ادامه پیدا نمی‌کنند و حداکثر 5 تفصیلی داریم.

    مگر اینکه منظور شما از حساب 1 و 2 و ... اشاره به سطوح حسابها در "درخت" داشته باشد. در این صورت دو مشکل وجود دارد: یکی اینکه قاعدتا برای هر یک از تفصیلی‌های 5گانه نیاز به ارائه سطوح قبلی دارید و دوم اینکه درخت‌های سیستم ما غیر متقارن هستند - ممکن است در یک شاخه از درخت 6 سطح و در شاخه دیگر 3 سطح داشته باشیم. به همین دلیل در همه گزارش‌هایی که در آنها امکان ارائه اطلاعات مربوط به یک سطح به خصوص تعبیه شده است امکان "یا عملیاتی سطوح قبل" گنجانده شده است که اشاره به همین موضوع دارد.

    توجه بفرمایید که در کدهای حسابها و تفصیلی‌ها همواره کدهای سطوح قبلی به عنوان پیش‌وند کد حساب یا تفصیلی عملیاتی لحاظ شده‌اند. اگر از علامت / برای جداکردن سطوح استفاده شده باشد، تشخیص کد سطوح قبلی ساده‌تر هم خواهد شد.

    آنچه مورد نظر شما است، قاعدتا "ریزعملیات" است و با "تراز" قابل دسترسی نمی‌باشد.

    با همه این مقدمات، اگر منظور شما را به صورتی که در بالا ذکر کردم، درست متوجه شده باشم، عرض می‌شود که گزارش به فرمی که مورد نظر شما است متاسفانه با ساختار داده‌های ما منطبق نیست و قابل ارائه نمی‌باشد.

    ارادت
    Petrofarin
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 آذر 1391 10:29 ق.ظ
    • پاسخ پذيرفته شده
    با سلام
    ممنون از پاسخ شما
    منظور من از حسابها همان درخت حساب ها میباشد.
    سوالم رو راحت تر مطرح میکنم وقتی کاربر سند حسابداری رو وارد میکنه کلیه سطوح حساب ها و تفصیلی ها رو به صورت سطری وارد میکنه و در انتها سطر عدد بدهکار و بستانکار رو ثبت میکنه حالا با وجود این امکان که اسناد با این قابلیت در نرم افزار وارد و ثبت میگردد پس ریز کلیه اسناد رو به شکلی که ثبت میشود رو گزارشگیری نمایید.
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 آذر 1391 11:11 ق.ظ
    سلام

    خیر چنین نیست. فقط حسابها و تفصیلی‌های عملیاتی (سطح آخر) در اسناد درج می‌شوند. به همان صورتی که درج می‌شوند هم گزارش‌گیری انجام می‌شود.

    ارادت
    Petrofarin
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 آذر 1391 11:27 ق.ظ
    با احترام میتونم ادرس ایمیلتون رو داشته باشم واسه ارسال فایل؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 آذر 1391 01:39 ب.ظ
    سلام

    فایل؟ متوجه منظور جنابعالی نشدم. در صورت لزوم با همکاران عزیز بنده در بخش پشتیبانی هماهنگ فرمایید

    ارادت
    Petrofarin
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 آذر 1391 03:50 ب.ظ
    جناب مومنی با سلام
    احتراما
    با توجه به فرمایشات جنابعالی مبنی بر عدم تهیه چنین گزارشی ، BACK UP SQL اطلاعات نرم افزار توسط کاربران این شرکت مورد تحلیل قرار گرفته و گزارش مورد نظر را از اطلاعات نرم افزار استخراج نموده اند و بصورت فایل خروجی EXEL تهیه شده است که در صورت صلاحدید فایل موردنظر جهت ملاحظه جنابعالی و استفاده و اضافه نمودن به گزارشات نرم افزار ارسال میگردد.در ضمن گزارش مورد درخواست تنها بخش کوچکی از قابلیت های نرم افزار نوسا میباشد. از تلاش شما و همکاران محترم نهایت تشکر را دارم
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 آذر 1391 04:38 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    گزارشی که مورد نظر شما است را بنده به صورت دقیق می‌توانم تصور نمایم (لذا نیازی به فایل نمونه نمی‌باشد). اینکه شما توانسته‌اید از اطلاعات خود به گزارش مورد نظر دستیابی حاصل نمایید هم برای بنده باعث خوشحالی است. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که گزارش مزبور حتما با توجه به ساختار حسابها و تفصیلی‌های شما تهیه شده است (با توجه به اینکه حسابها را در چند سطح تعریف فرموده‌‌اید؛ از چند تفصیلی در سطرهای اسناد استفاده می‌نمایید؛ تفصیلی‌ها را در چند سطح تعریف نموده‌اید). حتما آنچه مورد نظر بوده است لزوما برای سیستم ما و سایر کاربران ما به صورت عمومی قابل پیاده‌سازی نمی‌باشد. به همین دلیل هم مطالب قبلی را در این پست عرض کردم.

    به هر حال از مرحمت شما ممنونم

    ارادت
    Petrofarin
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 آذر 1391 05:09 ب.ظ
    گزارشی که کاربران شرکت تهیه کردن کاملا مقطعی هستش و در صورت نیاز دوباره به گزارش میباست دوباره فرایند تحلیل فایل پشتیبان نرم افزار انجام گیرد در فایل تهیه شده از پشتیبان نرم افزار تعداد سطح حساب ها و تفصیلی ها اهمیت نداشته و سیستم صرفا کلیه اطلاعات وارد شده در اسناد حسابداری ر ا استخراج نموده است بطور کلی اخرین سطح عملیاتی حسابها به همراه کلیه سطوح تفصیلی به کار رفته در اسناد حسابداری ، با توجه به دسترسی نامحدود کاربران محترم برنامه نویسی شرکت نرم افزاری به کلیه اطلاعات و برنامه نویسی ، دور از ذهن به نظر نمیرسد با کمی تامل درخصوص گزارش درخواستی مشکل کاربران این شرکت و احتمالا شرکتهای مشابه مرتفع گردد لازم به ذکراست گزارش تهیه شده توسط این شرکت از اطلاعات پشتیبانی نرم افزار تهیه گردیده است خواهشمند است موضوع و مشکل مطرح شده به صورت خاص یا عمومی بررسی مجدد گردد در ضمن گزارش مذکور پیش قراول تهیه گزارشات بسیار مطلوب مورد نیاز مدیران واحدهای تجاری می باشد
    با تشکر فراوان
    آژده

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 آذر 1391 05:57 ب.ظ
    سلام

    به شما اطمینان می‌دهم که اگر گزارش مورد بحث قابل دریافت از سیستم بود حتما خود سیستم (به نیابت از ما و همکارانمان) آنرا تقدیم می‌کرد. متاسفانه و با عرض شرمندگی ارائه این گزارش میسر نمی‌باشد.

    ارادت
    Petrofarin
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    08 آذر 1391 10:31 ق.ظ
    ممنون از لطف شما و همکاران محترم
    واحد مالی شرکت ما با تحقیق و بررسی کامل اقدام به خرید نرم افزار نوسا نموده است و قابل اقرار که نرم افزار بسیار خوبی هستش و آینده بهتری هم میشه براش پیش بینی کرد اما با همه این تفاسیر بنده اعتقاد دارم نرم افزاری (نوسا) که از بین متعدد نرم افزار های بازار انتخاب کردم چنین قابلیتی رو داره و حتی خیلی وسیعتر، امیدوارم مدیران محترم نوسا به هر دلیلی جهت محدود کردن کاربران چنین امکاناتی رو از سیستم نگرفته باشند در نهایت کمال تشکر را از شما و همکاران مجرب پشتیبانی دارم .فقط یک سوال که شاید گاهی مدیران واحدهای تجاری رو ممکنه به فکر ببره مسئله امنیت نرم افزارهای مورد استفاده میباشد، نوسا در قسمت امنیت اطلاعات و دسترسی های غیر اخلاقی سیستم چقدر میتونه اطمینان خاطر به کاربراش بده.
    با تشکر
    آژده
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 آذر 1391 11:23 ق.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    اولا این بحث، یک بحث کاملا فنی بوده است - یعنی بدون توجه به سیاست‌های کلان (مدیریتی و فروش) شرکت و صرفا با توجه به ویژگی‌ها و نکات فنی مطالبی را عرض کردم که گویا مفید فایده هم نبوده است.

    ثانیا، در مورد "اخلاقی" بودن دسترسی به اطلاعات احتمالا کمکی از ما بر نمی‌آید اما اگر منظور شما دسترسی غیرمجاز کاربران به داده‌ها باشد چند نکته را ذکر می‌کنم:

    امکانات امنیتی این سیستم مبتنی بر بستر امنیتی Windows است. نرم‌افزار کاربران و کلمه عبور آنها را در پایگاه داده خود ذخیره نمی‌کند بلکه همواره از کاربری که به Windows معرفی شده است (یعنی به آن Login کرده است) برای شناسایی و تنظیم اختیارات استفاده می‌کند. به این ترتیب اگر کاربران را به صورت مناسب تعریف کرده باشید، می‌توانید مطمئن باشید که هر کاربر فقط به پایگاه‌هایی که برایش مجاز کرده‌اید دسترسی خواهد داشت و در آن پایگاه‌ها هم فقط امکاناتی که مجاز دانسته‌اید را در اختیار خواهد داشت.

    امنیت پایگاه‌های داده‌ها به این صورت برقرار شده است که در این سیستم "هیچ نیازی" به دسترسی کاربران به پایگاه داده وجود ندارد. بهترین حالت این است که فقط اعضای گروه Administrators به پایگاه داده دسترسی داشته باشند و یک کاربر عضو این گروه هم برای اجرای سرور اختیار شود. سایر کاربران اصولا اطلاعات را به صورت Database نخواهند دید.

    همه این موارد فقط در صورتی قابل اطمینان است که دسترسی فیزیکی اشخاص به رایانه سرور ناممکن، محدود یا کنترل شده باشد. در صورتی که کاربری به رایانه سرور دسترسی فیزیکی داشته باشد می‌تواند (تقریبا به سادگی) کلمه عبور admin را برای سرور تغییر دهد و به تبع آن به عنوان administrator به سرور Login کند و هر داده‌ای که میل دارد را از آن کپی نماید.
    Petrofarin
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    08 آذر 1391 11:35 ق.ظ
    خیلی ممنون تشکر بسیار
    فرمایشات شما کاملا مفید بود و حتما مورد استفاده کاربران این شرکت واقع خواهد شد از حوصله و متانت جنابعالی نیز جهت پاسخگویی به سوالات نهایت امتنان و تشکر را دارم
    سوال آخر من در راستای اظهارنظر کاربران این شرکت مبنی بر قابل دسترس بودن و قابل ویرایش بودن database نرم افزار جهت افزودن گزارش مورد نیاز به نرم افزار بود و درخصوص دسترسی ها و اطلاعات انتقالی شما متشکرم
    روز خوش
    آژده
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.