چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 30 آبان 1391 08:56 ق.ظ توسط Sadri
پیغام خطا در ارسال به نرم افزار Excel
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Sadri
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
29 آبان 1391 11:57 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام ، کاربری در بعضی از مواقع هنگام ارسال گزارش به Excel با پیغام خطای زیر مواجه می شود ، قابل ذکر که این پیغام در سیستم سرور نوسا گرفته می شود . برای حل این مشکل هم بعضا با ریست کردن ، حذف پراکندگی یا بستن و باز کردن مجدد نرم افزار حل می شود .
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    29 آبان 1391 01:55 ب.ظ
    سلام

    اینکه این خطا در سرور گرفته می‌شود بسیار عجیب است. اصولا ارتباط سیستم ما با Excel صرفا در Client انجام می‌شود و به سرور ارتباطی ندارد. مگر اینکه منظور این باشد که در زمان اجرای Client برروی رایانه‌ای که در نقش سرور هم قرار دارد این خطا را داریم.

    ارتباط با Excel هیچ وابستگی به داده‌های سیستم ندارد. در واقع داده‌هایی که قبلا از سرور خوانده شده و در یک جدول به کاربر نمایش داده می‌شوند به Excel ارسال می‌گردند. بنابراین حذف پرداکندگی هم نمی‌تواند نقشی در این خطا داشته باشد.

    روش کار ما این است که یک نسخه از نرم‌افزار Excel را اجرا می‌کنیم و از متدها و مشخصه‌ها (Propertyهای) Excel برای درج داده‌ها استفاده می‌کنیم. یکی از اینها همان Add است که منجر به اضافه شدن یک Workbook جدید به مجموعه Workbooks می‌شود. همانطور که در خطا گفته شده است سیستم به دلیلی نمی‌تواند به Add دسترسی داشته باشد.

    احتمالا اشکال در این است که Excel در ابتدای کار (اولین اجرا) بیش از آنچه ما فرض کرده‌ایم زمان صرف می‌کند و آمادگی دریافت دستورات ما را ندارد. این وضعیت به خصوص در مواردی که Excel از یک نسخه قدیمی در سیستم وجود داشته و به نسخه‌ 2007 یا بعد از آن Upgrade شده باشد پیش می‌آید. متاسفانه در این زمینه کاری از ما بر نمی‌آید. اگر پیش از انتقال داده‌ها به Excel کاربر ابتدا برنامه Excel را اجرا نماید احتمالا مشکل مرتفع خواهد شد. شاید هم اشکال از کم بودن حافظه رایانه باشد، به خصوص برای اجرای همزمان سرور، Client و Excel.

    ارادت
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 آبان 1391 08:56 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    از پاسخ جامع شما سپاس گذارم ، منظور از سرور دقیقا همان چیزی است که اشاره فرمودید .
    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.