چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 01 مهر 1396 04:31 ب.ظ توسط debrahimi
معنا و کاربرد تفصیلی در حسابداری
�20 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
01 مهر 1396 04:31 ب.ظ
صحیح. پس عجالتا مشکل گزارشگیری با استفاده از این امکان حل نمی‌شود و تفصیلی‌ها نقش قبلی (درست یا غلط) را ادامه می‌دهند.
نمونه گزارشی که مد نظر بنده بود این است:
کارمندی داریم که بازاریاب ما است و پورسانت می‌گیرد. می‌خواهیم بفهمیم از قبل این کارمند چقدر فروش داشته ایم و برای این که کارمند مورد نظر به این جایگاه برسد تاکنون چقدر هزینه کرده‌ایم. در وضعیت استاندارد باید یک گزارش از سیستم فروش بگیریم که کل فروشهایی که بازاریاب آنها آقای X است را مشخص کنیم، یک گزارش هم از سیستم حقوق و دستمزد بگیریم که ببینیم چقدر به این شخص حقوق داده‌ایم. این دو گزارش از سیستم حسابداری قابل استخراج نیستند و یکجا هم قابل اخذ نیستند.
اما اگر تفصیلی مثلاً ۵ را در حساب فروش به عنوان تفصیلی بازاریاب تعریف کنیم و همین تفصیلی را در سیستم حقوق و دستمزد به عنوان تفصیلی کارمند در حساب حقوق بگذاریم (که تفصیلی ۱ آن مرکز هزینه است)، با گرفتن تحلیل کارمند با شرط فقط تفصیلی ۵ به گزارش مد نظر می‌رسیم. حرف شما هم کاملاً به جا است که داریم شخصی را در حساب فروش بستانکار می‌کنیم که در واقع بستانکار نیست. یعنی داریم برچسبی می‌زنیم که فقط بتوانیم با استفاده از آن در سیستم حسابداری فیلتری داشته باشیم. مشکلاتی هم که این روش در گزارش گیری‌ها به وجود می‌آورد را می‌دانیم.
از پست قبلی شما خوشحال شدم چون به نظرم رسید با استفاده از برچسب ها مشکل حل می‌شود و می‌توانیم کلیه رخدادهای درآمد و هزینه را با برچسب آقای X استخراج کنیم. اما اگر قرار باشد که دستی این کار انجام شود خیلی مشکل می‌شود.

در هر صورت خیلی ممنون از توضیحاتتون!
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12