چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 28 خرداد 1391 09:41 ق.ظ توسط s.kalantari
تفکیک اسناد
�8 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
s.kalantari
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
25 خرداد 1391 09:22 ق.ظ
    با سلام
    در یک سیستم اطلاعاتی که نرم افزار حسابداری ،انبار ،فروش دارند اسناد انبار و فروش را تایید کرده اند آیا می توان گزارشی در حسابداری گرفت که فقط اسنادی را نشان دهد که مربوط به نرم افزار حسابداری هستند و یا اسنادی که مربوط به نرم افزارهای دیگر هستند را بطور جداگانه نمایش دهد.
    نیاز این سیستم به گرفتن یک فایل صادره از اسنادی است که فقط در نرم افزار حسابداری بطور مستقیم وارد شده اند.
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    25 خرداد 1391 10:49 ق.ظ

    با سلام و احترام

    زماني که قرار است اطلاعات فقط اسناد حسابداري را به کمک XML منتقل کنيد، هنگام تهيه خروجي، علاوه بر برداشتن تيک عملياتي اسناد انبار و فروش و احيانا دريافت و پرداخت، پس از برداشتن تيک عبارت "اسناد تاييد شده به همراه اسناد حسابداري صادر شوند"، تيک تاييد شده‌هاي اين نرم‌افزارها را هم برداريد. به اين ترتيب هنگام فراخواني، فقط اسناد حسابداري که مستقيما در حسابداري تنظيم شده‌اند، فراخواني خواهند شد.

    با تشکر

    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    25 خرداد 1391 11:04 ق.ظ
    لازم به ذکر است، در ساير گزارشات نيز به همين ترتيب مي‌توان عمل نمود. علاوه بر آن در گزارشاتي که به فيلد "نرم‌افزار رخداد" دسترسي باشد (تفکيک اسناد به اجزاء) مي‌توان فهرست اسناد را به تفکيک نرم‌افزار نهيه نمود.
    s.kalantari
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 خرداد 1391 09:50 ق.ظ
    سلام
    متاسفانه من قبلا این روش رو تست کردم ولی جواب نمیده .شما تست کردین؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 خرداد 1391 11:55 ق.ظ
    سلام

    روشی که خانم سجادی فرمودند دقیق و طبق تعریف است. اگر "جواب نمیده" حتما اشکالی وجود دارد. لطفا همکاران کمک کنند ببینیم داستان چیست؟
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 خرداد 1391 02:27 ب.ظ
    با سلام و احترام

    نکته مهم براي تهيه فايل، همان تيک‌هاي تاييد شده‌هاست. البته وقتي تيک‌ها را برداريد، زماني که درحال تهيه فايل خروجي است تعداد اسناد را با احتساب اسناد حسابداري نرم‌افزارهاي ديگر نشان مي‌دهد. همينطور موقع فراخواني، در اطلاعات مشخصات فايل هم، همينطور (تعداد اسناد را با احتساب اسناد حسابداري ساير نرم‌افزارها نشان مي‌دهد)! در حاليکه در هر صورت (حتي با زدن تيک ساير اسناد در هنگام فراخواني) فقط اسناد حسابداري فراخواني مي‌گردد.

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 خرداد 1391 04:41 ب.ظ
    سلام

    گزینه‌هایی که شما مورد اشاره قرار داده‌اید منجر به لحاظ نشدن برخی از سطرهای اسناد حسابداری از گزارش فایل صادره می‌شوند و نه لزوما منجر به لحاظ نشدن اسناد حسابداری. این رفتار (که به دقت تعریف و طرح شده است) از این واقعیت ناشی می‌شود که آنچه در اثر تایید اسناد سایر نرم‌افزارها در سیستم به وجود می‌آید یک سند حسابداری با سطرهای مناسب است و البته همیشه می‌توان یک سند حسابداری که به این شکل ایجاد شده است را اصلاح نمود و سطرهای دیگری را با آن اضافه کرد. بنابراین سند به خودی خود ماهیتی مانند "ایجاد شده توسط سایر نرم‌افزارها" ندارد. یک سند حسابداری ممکن است دارای "سطرهایی" باشد که از سایر نرم‌افزارها آمده است.

    به همین دلیل تمامی اسناد حسابداری در تعداد لحاظ می‌شوند اما اگر فقط حاوی سطرهای ناشی از تایید اسناد سایر نرم‌افزارها باشند، چون این سطرها به روشی که فرمودید از پردازش خارج شده‌اند، در نهایت آن اسناد نیز فراخوانی نخواهند شد (فاقد سطر خواهند شد). در مورد گزارش‌ها نیز دقیقا همین وضعیت برقرار است.

    ارادت
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 خرداد 1391 05:06 ب.ظ
    همينطور موقع فراخواني، در اطلاعات مشخصات فايل هم، همينطور (تعداد اسناد را با احتساب اسناد حسابداري ساير نرم‌افزارها نشان مي‌دهد)!



    ببخشيد در جملات قبلي‌ام علامت تعجبي که گذاشتم را پس مي‌گيرم و در ازاي آن بايد بگويم خيلي خيلي جالب است که دقيقا آنچه در حسابداري تنظيم شده (حتي سطرهايي که در اسناد تاييد شده ساير نرم‌افزارها) قابل شناسايي و انتقال است.
    ممنون از راهنماييتان.




    s.kalantari
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    28 خرداد 1391 09:41 ق.ظ
    با سلام
    ممنون از راهنماییتون .بله اشتباه از من بود لحظه تشکیل و فراخوانی فایل وقتی تعداد اسناد را می دیدم عملیات را متوقف میکردم
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.