چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 مهر 1399 04:01 ب.ظ توسط momeni
ارائه راهکار جهت بهم ریختن شماره اسناد
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
محمد نظری
کاربر جدید
کاربر جدید

--
07 مهر 1399 03:35 ب.ظ

    با سلام و وقت بخیر، اینجانب به نمایندگی از جامعه المصفی العالمیه که جزو مشتریان قدیمی شرکت نوسا می باشد، مستدعی است نسبت به سه موضوع به عنوان مسأله با بیان راه حل پیشنهادی دراسرع وقت پس از بررسی و در صورت وجود راه حل بهتر از سوی شرکت نوسا، اقدامات لازم صورت پذیرد.

    1 – با توجه به اینکه کاربرهای متفاوتی در پایگاهای مختلف در حال ثبت سند حسابداری می باشند، اگر کاربری اقدام به حذف سندی در بین اسناد ثبت شده برای مثال جهت اصلاح نماید، شماره اسناد تغییر می کند و تا زمان جایگزینی سند حذف شده، این امکان وجود دارد که کاربر دومی در پایگاه دیگر اقدام به ثبت و چاپ سند کند، در نتیجه زمانی که سند حذف شده جایگزین شد، شماره چاپ شده روی روکش سند توسط کاربر دوم با شماره ثبت شده در سیستم مغایر می باشد که این مسأله امکان دارد تا چند شماره نیز باشد. پیشنهاد می شود به محض خذف سند در بین اسناد یک سند با یک عنوان از پیش تعریف شده و ترجیحا خالی از سوی سیستم جایگزین سند حذف شده شود یا مانند بعضی از نرم افزارهای بزرگ دیگر در صورتی که سند نیاز به اصلاح داشته باشد، در صورت اصلاح سند دریافت و پرداخت، سند حسابداری مربوطه نیز اصلاح گردد.

    2 – در حالت دیگر، زمانی که یک سند درتاریخ غیر از روز جاری (ماقبل) صادر می شود، سند مذکور در بین اسناد قرار می گیرد که این امر منجر به اضافه شدن و در نیتجه به هم ریختن شماره سندهای بعدی می شود. پیشنهاد می شود سندی که بدین صورت از سوی کاربر ثبت می شود حتما به جای اسنادی که با عنوان سند خالی باشد (همان عنوانی که در مورد اول ذکر شد) ثبت شود و یا با پیغامی به کاربر اعلام کند که این ثبت این سند باعث به هم خوردن شماره اسناد می شود باشد.

    3 – یک فرد احتمال دارد با توجه به عملکردهای مختلف در واحدهای سازمان چند کد مجری داشته باشد. در زمان گزارش گیری این امکان که بتوان یک گزارش واحد از تمام عملکردهای وی گرفت میسر نمی باشد یا به سختی انجام می پذیرد. پیشنهاد می شود کد ملی فرد به جای کد مجری (تفضیلی) وی تعریف شود که مستلزم این است کارکترهای موجود جهت کد مجری به 10 کاراکتر افزایش پیدا کند.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1399 04:01 ب.ظ
    سلام

    موارد اول و دوم یک صورت مسئله‌ی معتبر هستند - حتما چنین است که درج و حذف اسناد قبلی منجر به تغییر شماره‌ی اسناد بعدی می‌شوند. در یک سیستم بزرگ با مشخصاتی که شما اشاره فرمودید راه حل این است که انجام این عملیات را برای پرسنل ممنوع فرمایید و فقط اشخاصی توانایی انجام آنرا داشته باشند که بتوانند همزمان تبعات این اقدام را نیز مدیریت فرمایند - مثلا ابتدا سند جدید را درج کنند و در شماره‌ی مناسب قرار دهند و سپس قبلی را حذف نمایند. راه‌حلی که ارائه فرمودید، احتمالا، برای کاربردی که در سازمان شما دارد معتبر است اما به هیچ‌وجه برای عمده‌ی کاربرانی که واقعا قصد حذف سند (و نه اصلاح آن) را دارند مناسب نیست. اصولا اصلاح به جای حذف در این موارد توصیه می‌شود.
    مگر اینکه با یک پدیده‌ی معروف مواجه شویم: حذف سند حسابداری ناشی از تایید اسناد سایر نرم‌افزارها - مثلا دریافت و پرداخت. چنین است که این اسناد اصولا باید به عنوان انتهای سلسله عملیات مالی اتلاق شوند و به همین دلیل اصلاح اسناد حسابداری این‌چنینی بسیار بسیار محدود است. اصلاح اسناد سایر نرم‌افزارها پس از تایید به عمد ممنوع شده است (با توجه به توضیحات فوق). همه‌ی عملیات سیستم در همه‌ی نرم‌افزارها بلافاصله پس از ثبت در گزارش‌ها منعکس می‌شوند و نیازی به تایید سریع آنها نیست. ویژگی‌های کنونی سیستم در این زمینه جزء مشخصات اصلی سیستم ما هستند و متاسفانه قابل تغییر نیستند.

    در مورد استفاده از شماره‌ی ملی به جای شماره‌ی 9 رقمی تفصیلی توصیه می‌کنیم از 9 رقم انتهایی شماره‌ی ملی استفاده فرمایید.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.