چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 12 دی 1396 09:29 ق.ظ توسط s.shabany
ارجاع وارون
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
s.shabany
کاربر
کاربر

--
12 دی 1396 09:25 ق.ظ

    با سلام

    در این پست میخواهیم یک نمونه کاربرد ارجاع وارون در اطلاعات متغیر ماهانه را برای شما توضیح دهیم

    همانطور که میدانید برخی از اطلاعات اصلی حقوق حاوی همان داده های خام اعلام شده به سیستم می باشند که به منظور مستند سازی حقوق به همراه سایر اطلاعات در حقوق هر ماه ذخیره و نگهداری می شوند. این داده های خام عبارتند از اطلاعات گزارش شده(متغیر ماهانه) و همچنین احکام موجود در مشخصات پایه پرسنلی. داده های خام در فیلدهای ارجاعی از اطلاعات اصلی حقوق قرار میگیرند ، بنابراین به ازای هر یک از فیلدهای اطلاعات متغیر ماهانه یک فیلد اطلاعات اصلی حقوق نیز وجود دارد.

    در حین تدوین اطلاعات متغیر ماهانه می توان یک سطر از کاربرگ را با فیلدهای متناظر موجود در اطلاعات اصلی حقوق ماههای قبل پرنمود، به عبارت دیگر می توان اطلاعات را در یک سطر از کاربرگ فراخوانی کرد. یکی از کاربردهای این امکان مربوط به زمانی است که برای مثال ماه جاری مهر می باشد و بخواهیم رکوردهای اصلی حقوق یکی از ماههای قبل (مثلا فروردین) را حذف و مجددا ثبت حقوق را انجام دهیم که برای انجام این کار ما نیاز داریم که اطلاعات متغیر ماهانه آن ماه (فروردین) را عینا وارد نماییم که میتوانیم از ارجاع وارون استفاده کنیم .یعنی قبل از اینکه حذف حقوق یک ماه را برای پرسنل انجام دهیم(حذف فروردین) با استفاده از ارجاع وارون  همه  فیلدهای متغیر ماهانه آن ماه را (فروردین) با مقادیر فیلدها ارجاعی اطلاعات اصلی حقوق پر کنیم .

    مثال: فرض کنید برای یکی از پرسنل خود در فرودین ماه ثبت حقوق را انجام داده اید و حالا در ماه مهر هستید و میخواهید مجددا برگردید و حقوق ثبت شده فروردین یکی از پرسنل را حذف و مجددا ثبت نمایید.با توجه به اینکه ماهها از فروردین گذشته و اطلاعات متغیر ماهانه تغییرات زیادی داشته و مطمئنا به خاطر سپردن همه اطلاعات مربوط به تک تک  پرسنل در ماههای قبل کار غیر ممکنی میباشد میتوان برای این کار قبل از حذف حقوق فروردین در کاربرگ مربوط به اطلاعات متغیر ماهانه مانند تصاویر زیر عمل کنید


    تصویر (1)



    تصویر (2)

    بعد از انتخاب تکمه "ارجاع وارون:اصلاح یکباره سطر(های) کاربرگ با فیلدهای ارجاعی مربوط از اطلاعات اصلی حقوق"  پنجره ای مانند تصویر شماره (3) باز میشود که در اینجا ماهی که قصد فراخوانی اطلاعات اصلی حقوق آنرا دارید انتخاب میکنید 


    تصویر (3)

    پيوست ها
    s.shabany
    کاربر
    کاربر

    --
    12 دی 1396 09:29 ق.ظ

     همانگونه که مشاهده میکنید بعد از تصویب پنجره بالا پنجره ای مانند تصویر شماره (4) جهت تایید درخواست شما ظاهر میشود



    تصویر(4)


    که با تصویب آن کلیه فیلدهای ارجاعی اطلاعات اصلی حقوق در سطر کاربرگ فراخوانی میشوند(تصویر شماره 5)


    تصویر (5)

    بدین صورت با توجه به اینکه در ماه مهر بوده ایم توانستیم اطلاعات متغیر ماهانه فروردین ماه را فراخوانی نمائیم و بعد از حذف حقوق فروردین می توانیم مجددا ثبت حقوق نمائیم.

     امیدوارم این مطلب مفید واقع شده باشد

    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.