چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 30 آذر 1401 03:40 ب.ظ توسط روزبه
نسخه 11.09 (1109)
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
30 آذر 1401 03:40 ب.ظ

    امکانات جدید در نسخه 11.09 نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا

     

    ویرایش 11.09 نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا به عنوان نسخه خارج از نوبت در آذر ماه سال 1401 جهت کارکرد صحیح و امن نرم‌افزار با توجه به تغییرات گسترده امنیتی جدید مایکروسافت و نحوه کارکرد درایور‌ها با نرم‌افزارهای زیرساخت ارائه گردیده است. همچنین این نسخه با نسل جدید ویندوز‌های 11 و ویندوز‌های سرور 2022 بروز شد. تبدیل تمامی نسخ قدیمی به این نسخه جهت کارکرد امن و درست برای مشتریان الزامیست و با توجه به تغییرات موجود، هیچ یک از مشکلات امنیتی و کاربردی نسخ قبلی قابل پشتیبانی نبوده و کارکرد صحیح نسخ قدیمی نرم‌افزار قابل اتکا نمی‌باشد. در این نسخه برخی اشکالات گزارش شده و تعداد محدودی از خواسته‌هایی که تغییر و تست آن در مدت کوتاه بنا به الزام ارائه نسخه سریع با توجه به تغییرات نرم‌افزارهای زیرساخت قابل انجام بود نیز صورت گرفته که برخی از این تغییرات و اشکالات شامل موارد اعلامی در این مستند می‌باشد. عموم تغییرات نسخه در سال 1401 متعلق به نسخه 11.02 می‌باشد، مستند آن نسخه همراه با گستره تغییرات و ویدیو مربوطه با استفاده از این لینک قابل بازدید است، همچنین فایل اجرایی سرور و کلاینت‌های این نسخه در بخش فایل و مستندات  این انجمن قابل دریافت می‌باشد.

     

    در صورتی که سرور و یا کلاینت‌های شما حداقل از ویندوز 10 (نسخه 21H1 یا 21H2)، سرور 2016 و یا سرور 2019 استفاده نکرده و یا SQL سرور شما از 2016 قدیمی‌تر است، لطفا قبل از بروز‌رسانی نسخه، با توجه به آخرین نیازمند‌ی‌های سخت‌افزاری موجود در بخش فایل و مستندات، از بروز‌رسانی ساختار‌های مورد نیاز اطمینان حاصل فرمایید. این نسخه قابلیت کارکرد صحیح در نسخ قدیمی نرم‌افزارهای زیرساخت را نخواهد داشت.  

     

     

    منتخبی از امکانات، تغییرات و اشکالات رفع شده در این نسخه از نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا به تفکیک نرم‌افزار به شرح زیر در دسترس است:

    • عمومی: در نسخه 11.09 از آخرین بروز‌رسانی‌های ویندوز سرور 2019، سرور 2022، ویندوز 10 (21H1 و 21H2)، ویندوز 11، اکسل 2019، اکسل 2021 ، SQL 2019 و SQL 2022 ارائه شده تا شهریور 1401 به همراه آخرین بروزرسانی ها پشتیبانی می‌کنیم. شایان ذکر است بنا به عدم پشتیبانی شرکت مایکروسافت از نسخه‌های قدیمی نرم‌افزارهای خود، مشکلات امنیتی این نرم‌افزارهای قدیمی، تغییرات امنیتی گسترده مایکروسافت در نسخ جدید و نیاز به استفاده از برخی امکانات جدید ویندوز و SQL جهت ارائه ابزار نوین در این نسخه، از این نسخه تنها SQL 2016 و ویندوز 10 (حداقل 21H1) یا سرور 2016 به بالا جهت استفاده از نرم‌‍‌‌افزارهای مالی نوسا پیشنهاد و پشتیبانی می‌گردند.
    • عمومی: در دفتر تلفن و نشانی، صحت شماره ملی اشخاص حقیقی از این پس بررسی می‌شود. در ویرایش یک سطر از دفتر تلفن و نشانی، اگر سطر مربوط به یک شخص حقیقی باشد به فیلد شماره ثبت یا شماره ملی توجه می‌شود. شماره‌ی ملی باید فقط حاوی 8 تا 10 رقم باشد (8 یا 9 رقم با فرض اینکه صفرهای ابتدایی وارد نشده باشند) و سازوکار کنترلی که در بین ارقام آن طرح شده است نیز معتبر باشد. در برخورد با شماره‌ ملی نادرست نرم‌افزار به کاربر اخطار می‌دهد. این کنترل در زمان ثبت رکورد جدید و یا اصلاح اطلاعات قبلی در دسترس می‌باشد. یکی از دلایل افزوده شدن این کنترل با نگاه به تغییرات جدید سازمان مالیات در رابطه با پایانه‌های فروش و حافظه مالیاتی می‌باشد، تغییراتی گسترده در قوانین که در نسخ آتی نرم‌افزار‌های نوسا در دست اجرا می‌باشد.
    • عمومی: در حین کار با شرایط گزارش‌ها، در تعریف شرط برای فیلدهای اعشاری، ارقام پس از ممیز حذف می‌شدند، این رفتار اصلاح شد.
    • عمومی: در تعریف فیلدهای یک جدول محوری (در تعریف فرم گزارش‌ها) اگر محتوای فیلد تعیین نشده بود و کاربر این وضعیت را تایید می‌کرد، اولا عنوان فیلد در نمودارها به صورت یک عبارت بی‌معنی لاتین بازنمایی می‌شد و ثانیا هیچیک از مشخصات فیلد که در صفحه‌ «محتوی» تعریف می‌شوند لحاظ نمی‌شدند، عملکرد این فیلد‌ها اصلاح شد.
    • عمومی: در انتقال درخواست‌ها از سال قبل ممکن است یک رخداد درخواست مانده داشته باشد ولی مانده‌ی فرعی نداشته باشد و این باعث می‌شود که واحد و مقدار فرعی آن رخداد درخواست را در سال جدید حذف کنیم. اگر این درخواست به پیش‌فاکتور مربوط باشد خطایی خواهیم گرفت مبنی بر اینکه مشخصات رخداد درخواست با سطر پیش‌فاکتور منطبق نیست – چرا که در این وضعیت پیش‌فاکتور دارای واحد و مقدار فرعی بوده ولی درخواست فاقد آنها. ترتیبی دادیم که در این وضعیت ارتباط درخواست با پیش‌فاکتور یا قرارداد مرجع حذف شود. تعداد رخدادهایی که به این صورت تغییر داده شده‌اند در انتهای عملیات گزارش می‌شوند.
    • عمومی (Admin): در Admin، وقتی خطای پایگاه پایه داشتیم نسخه SQL Server کنترل نشده بود و از آنجا که کدها از این پس برای SQL 2016 نوشته می‌شوند با خطا مواجه می‌شدیم.
    • حسابداری: در ذخیره صورت مغایرت مستقل از بخش (یعنی وقتی بیش از یک بخش داریم) در نسخه 11.02 یک پیغام تایید اضافه کرده بودیم که درست پردازش نشده بود - یعنی همیشه «تایید نشده» تشخیص داده می‌شد و به همین دلیل صورت مغایرت‌های مستقل از بخش اصلا ذخیره نمی‌شدند. توجه کنید که اگر کاربر فقط یک بخش در کل سیستم داشته باشد (یا مثلا اگر با مدل M کار می‌کند اصلا با آن پیغام تایید مواجه نمی‌شد و به همین دلیل اشکال را هم مشاهده نمی‌کرد، این رفتار در نسخه 11.09 بروز شد.
    • فروش: در کپی تعرفه‌ها، شرح و شرح لاتین سطرها کپی نمی‌شدند، از این پس این فیلد‌ها نیز کپی می‌شوند.
    • فروش: در اصلاح یکباره کالا در سطرهای یک پیش‌فاکتور یا قرارداد با خطا مواجه می‌شدیم، این خطا اصلاح شد.
    • فروش: در فهرست سطرهای برگه‌های فروش و فهرست سطرهای پیش‌فاکتورها و قراردادها تنظیم شرط برروی فیلدهای مبلغ منجر به خطا می‌شد، این رفتار اصلاح شد.
    • فروش: اگر یک سطر از پیش‌فاکتور به بیش از یک سطر از قرارداد متصل شود، در فهرست پیش‌فاکتورها و قراردادها جمع برگه پیش‌فاکتور نادرست بازنمایی می‌شد (به تعداد اتصال‌ها تکرار می‌شد)، این مشکل حل شد.
    • حقوق، دستمزد و پرسنلی: اشکالی مربوط به انتخاب پرسنل با شماره پرسنلی بیش از 9 رقم در برخی از فرم‌ها داشتیم که در این نسخه رفع گردید.
    • اموال و دارایی‌های ثابت: در فهرست رخدادهای دارایی‌ها، امکان بازنمایی مشخصات سند اموال مرتبط با هر رخداد فراهم شده است. فیلدهای مزبور پس از این در تعریف فرم‌ها یا در شرایط قابل استفاده هستند.
    • اموال و دارایی‌های ثابت: در اصلاح یکباره مشخصات دارایی‌ها، همیشه رخدادهای دارایی‌ها مجددا مورد بررسی و محاسبه و کنترل صحت واقع می‌شدند. این کار برای بسیاری از انواع اصلاح (نظیر شرح‌های توصیفی یا معین‌کننده‌ها) لازم نبود و عملا کار اضافه انجام می‌شد. عملیات را تا حد امکان سبک کردیم.
    • اموال و دارایی‌های ثابت: در برخی از سناریوها اصلاح مشخصات دینامیکی دارایی‌ها در درخت دارایی‌ها با خطا مواجه می‌شد. مثلا اگر یک دارایی تعریف کنیم که در مشخصات دینامیکی آن به جز نوع و نرخ یا مدت استهلاک هیچ فیلد دیگری تعیین نشده باشد و بعد از فهرست دارایی‌ها با اصلاح یکباره برای آن دارایی مرکز هزینه تعیین کنیم و سپس به درخت دارایی‌ها بازگردیم و برای همان دارایی پلاک اموال تعیین کنیم، در نسخ قبل با خطا مواجه می‌گردیدیم، این مشکل رفع شد.

     

     

     

    -- پایان

    گروه توسعه سیستم‌های مالی نوسا

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.