چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 28 آذر 1397 09:45 ق.ظ توسط H.Rahmani
ورژن های مختلف Microsoft Sql Server
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
H.Rahmani
کاربر
کاربر

--
28 آذر 1397 09:23 ق.ظ

    با سلام،

    بعضا دیده میشود که هنگام بازیابی فایل پشتیبان با پسوند nbk خطاهایی همانند خطای  زیر را در سیستم  دریافت میکنیم:

     

     

     

     

     

    همانطور که از خطا مشاهده میشود ورژن فایل پشتیبان موجود(که قصد بازیابی آن را داریم) 8.0 میباشد، به این معنی است که در سیستم مبدأ نسخه sql server 2000 نصب بوده، در صورتی که درسیستم مقصد ما ورژن 12.0 یا همان نسخه sql server 2014 نصب میباشد که همین امر سبب بروز مشکل یا خطا در سیستم گردیده است.

     

    پيوست ها
    H.Rahmani
    کاربر
    کاربر

    --
    28 آذر 1397 09:27 ق.ظ

    و یا گاهی ممکن است بخواهیم بجای بازیابی فایل پشتیبان با پسوند nbk از امکان فراخوانی مستقیم استفاده کرده و فایل با پسوند mdf و ldf را در سیستم فراخوانی کنیم، بدین صورت که از منوی عملیات ایجاد سیستم اطلاعاتی با معرفی مستقیم فایلها را انتخاب میکنیم:




    سپس در پنجره باز شده فایل مورد نظر را انتخاب کرده و تصویب میکنیم:





     

    پيوست ها
    H.Rahmani
    کاربر
    کاربر

    --
    28 آذر 1397 09:45 ق.ظ

     

     

    خطایی دریافت میکنیم مبنی بر اینکه فایل مزبور برای سیستم اطلاعاتی دیگری میباشد، همانطور که مشاهده میشود ورژن فایل mdf سیستم مبدأ 539 میباشد که این ورژن مربوط نسخه sql server 2000 میباشد و در سیستم مقصد قابل فراخوانی نیست.

    نکته: برای اینکه هنگام فراخوانی فایل با خطاهای مربوط به ورژن Sql server  مواجه نشویم رعایت کردن دو نکته ضروری است:

     1- نمیتوانیم فایلی را که ورژن بالاتری نسبت به سیستم مقصد دارد را در سیستم فراخوانی کنیم.

    2- فایل پشتیبانی که دارای ورژن پایین تری است را در صورتی میتوانیم فراخوانی کنیم که نسخه نصبی روی سرور مقصد حداکثر دو نسخه بالاتر از ورژن فایل پشتیبان موجود باشد.

    در مثالی که ذکر شده نسخه موجود در سیستم مقصد 2014 میباشد درصورتی که ورژن بکاپ مربوط به نسخه 2000 sql server  است، پس در نتیجه در سیستم مقصد قابل بازیابی نمی شود و تنها راه موجود این است که فایل را در ابتدا روی سیستمی بازیابی کنیم که نسخه 2008 یا R2 2008 روی آن نصب است (رعایت نکته شماره 2)، سپس دوباره backup بگیریم و روی سرور اصلی که نسخه 2014 روی آن نصب است بازیابی کنیم.


    در جدول زیر ورژنهای مختلفی از Sql Server تهیه شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

     

     

     Reference

     

    با تشکر

    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.