چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 03 مهر 1392 08:43 ب.ظ توسط shakeri
نسخه 4.01 (401)
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
24 شهریور 1392 04:34 ب.ظ
    سلام خدمت همکاران و دوستان گرامی

    نسخه 401 در شهریور ماه 1392 آماده شد و شامل تغییرات و امکانات زیر می باشد :


    امکانات اضافه شده  در نسخه 401 :

    • در رخدادهای برگشت در انبار از این پس با تعیین مرجع برگشت، سریال رخداد از مرجع کپی می‌شود.

    • در فهرست رخدادهای انبار (و خدمات) اطلاعات تفصیلی مرکز و دفتر تلفن و نشانی مربوط به آن اضافه شدند. این اطلاعات برای ارائه گزارش خرید (مالیات برارزش افزوده) لازم بودند.

    • در فرم نهایی برگه‌های فروش نوعی از سرجمع کردن سطرهای برگه بدون توجه به بهای واحد، سریال و مشخصات کالا اضافه کردیم.

    • در برگه‌های درخواست (و فهرست رخدادهای درخواست) کالا و خدمات، فیلدهای مقدار تحویل شده، فاکتور شده و مانده برحسب واحد فرعی اضافه کردیم.

    • در انواع گزارش‌های حسابداری که از ترکیب اسناد نرم‌افزارهای مختلف اخذ می‌شوند، برای سایر نرم‌افزارها یک تنظیم مهم داریم با عنوان "اسناد تایید شده به صورت اسناد حسابداری دیده شوند". از این پس، حالت پیش‌فرض این پارامتر در تنظیمات سیستم (برای کاربر فعلی) / پیش‌فرض پارامترهای گزارش‌ها / تنظیمات عمومی گزارش‌های حسابداری و دریافت و پرداخت قابل تعیین می‌باشد.

    • ارتباط کاربران با مراکز، در کل نرم‌افزار فروش برای انتخاب مشتری و انجام دهنده خدمات مورد توجه قرار داده شد؛ یعنی کاربر فقط امکان انتخاب مراکز مجاز خودش را خواهد داشت. لحاظ شدن این امکان با بحث قابل ملاحظه‌ای همراه بود؛ در نهایت تصمیم دوستان بر این شد که این محدودیت را قائل شویم. باید توجه کنید که این محدودیت پیش از این برای کاربران فروش وجود نداشته است و از این پس احتمالا امکان انتخاب مشتریان مورد نظر خود را نخواهند داشت! لازم است تا تعریف کاربران در سیستم‌های مشتریان اصلاح شود و مراکز مناسب برای این کاربران مجاز دانسته شود.

    • در تراز گروه‌بنده شده کلان، در تعریف ستون‌های گزارش، امکان تنظیم شرط برای حساب و تفصیلی‌ها اضافه شد.

    • در انواع گزارش‌های انبار، فیلد بهای واحد خالص (حاصل از تقسیم بهای خالص به تعداد) اضافه شد.

    • در فهرست رخدادهای انبار و گزارش‌های مشابه، فیلد "نقل شده از بچ" اضافه شد.

    • در فهرست اسناد، فیلدهای تعداد سطرهای هر سند و جمع مبالغ بدهکار و بستانکار را اضافه کردیم. یک بحثی برای بدست آوردن فهرست برگه‌های خالی در انجمن داشتیم که با استفاده از این تعداد و شرط برروی آن قاعدتا حل می‌شود.

    • به برگه‌های شمارش کالا فیلد سریال مرجع را اضافه کردیم.

    • در افزودن یکباره کالا به تعرفه، یک گزینه اضافه کردیم "[ ] کالاهایی که از قبل در تعرفه وجود دارند مجددا اضافه شوند".

    • یک اختیار جدید قابل نسبت دادن به کاربران: چاپ دفتر تلفن و نشانی.

    • کپی نشانی محل تحویل از برگه‌های درخواست و تحویل کالا و خدمات در زمان فراخوانی به فاکتور فروش از این پس میسر است.

    • گزارش‌های عملیات بچ کالا و گردش بچ‌های کالا از این پس برای کاربران فروش در اختیار قرار دارند.

    • در چاپ انواع برگه انبار، فیلد یادداشت وجود نداشت و اضافه شد (یادداشت سند).
    • فیلد "شناسه ملی" به دفتر تلفن و نشانی اضافه شده است . در "همه" قسمت‌هایی که اطلاعات دفتر تلفن و نشانی از طریق تفصیلی احضار می‌شوند (حتی در دستمزد!)، این فیلد هم در اختیار قرار دارد. در اطلاعات مشتری متفرقه در پیش‌فاکتور، قرارداد، فاکتور و صورت‌حساب برگشت از فروش هم این فیلد لحاظ شده است. در مشخصات فروشنده (در تنظیمات سیستم) هم شناسه ملی را اضافه کردیم. در فرم‌های پیش‌فرض نوسا در محاوره‌های دفتر تلفن و نشانی و همچنین در محاوره‌های اصلاح برگه‌ها این فیلد جدید هم تعریف شده است. در سایر فرم‌ها کماکان فقط کد اقتصادی وجود دارد. هر دو فیلد در کنار لازم نیستند. شناسه ملی صرفا تا پیش از دریافت شماره (کد) اقتصادی جدید معتبر است به همین دلیل فرم‌های نهایی برگه‌ها بدون تغییر مانده‌اند و در صورت نیاز باید برای مشتریان اصلاح شوند.

    • نشانی محل تحویل فاکتور فروش، در برگه‌های انبار و درخواست‌ای که به صورت خودکار از فاکتور فروش تشکیل می‌شوند، به عنوان نشانی محل تحویل درج می‌شود (مستقل از اینکه این نشانی به صورت دستی وارد شده باشد یا از یک برگه دیگر فراخوانی شده باشد).

    • پیش از این در تنظیم شرایط، امکان استفاده از عملگر روی نخستین شرط وجود نداشت. در نسخه جدید، نخستین شرط می‌تواند دارای عملگر "بجز" باشد.

    • در گزارش‌های سرجمع درخواست، همه انواع گردش انبار و همه انواع گردش فروش نوعی از شرایط به نام "شرایط سرجمع" اضافه شده‌اند. اینها شرایطی هستند که به مقادیری که از سرجمع اطلاعات بدست آمده‌اند (و درشرایط عادی نمی‌توانیم شرطی روی آنها داشته باشیم) اعمال می‌شوند. مثلا فهرست مشتریانی که سرجمع مبلغ برگه‌های فروش آنها از مقدار خاصی بزرگتر باشد.

    • در فهرست بچ‌های کالا (که برای ویرایش بچ‌ها و همچنین انتخاب یک بچ مورد استفاده قرار می‌گیرد)، فیلدهای موجودی، مقدار رزرو و موجودی با کسر رزرو را اضافه کردیم. منظور از مقدار رزرو، جمع مقادیر تحویل نشده از رخدادهای رزرو تایید شده با وضعیت جاری می‌باشد. در کنار فیلد وضعیت، یک فیلد جدید به نام "وضعیت با احتساب رزرو" تعریف کرده‌ایم و در محاوره ابتدایی فهرست بچ‌ها یک تنظیم جدید با عنوان "وضعیت، با احتساب رزرو تشخیص داده شود" اضافه شده است .  در صورت تشخیص انبار، همان انبار در فهرست بچ‌ها لحاظ می‌شود و به‌علاوه، وضعیت انبار حالت غیرفعال ندارد و به خواست کاربر قابل تغییر است.



    اشکالات رفع شده در نسخه 401 :

    • در جمع بلوکی گزارش‌ها اگر در بین مواردی که با هم جمع می‌شوند، "خالی" وجود داشته باشد، جمع موارد را صفر نشان می‌داد.

    • در چاپ خلاصه مانده حسابها و تفصیلی‌های یک مجموعه، گزینه "فقط سطرهای دارای محتوی ظاهر شوند" درست کار نمی‌کرد.

    • در صدور آنی اطلاعات به Excel (که مبتنی بر جدول در فرم‌های نمایشی گزارش‌ها عمل می‌کند)، اگر جدول دارای یک ستون با محتوای "تعیین نشده" باشد با خطا مواجه می‌شدیم.

    • در انتخاب همزمان تعدادی حساب یا تفصیلی (یا کالا، مرکز،...) در درخت‌ها، اگر آخرین عملی که کاربر انجام داده انصراف از انتخاب یک حساب با Ctrl+Click باشد، با آغاز عمل Drag، سطرها از حالت انتخاب شده خارج می‌شدند و فقط یک سطر Drag می‌شد.

    • در فهرست بچ‌ها (که همزمان ویرایش بچ‌ها و انتخاب یک بچ انجام می‌شود)، ترتیب همواره برحسب کد بچ است. به همین دلیل وجود امکان "ترتیب" در محاوره ابتدایی بی‌مورد بوده است. البته در چاپ فهرست بچ‌ها هم این ترتیب بدون تاثیر بود. ترتیب از نمایش حذف شد و مشکل اعمال آن در چاپ برطرف گردید.

    • در تنظیم خودکار اسناد، فعال و غیرفعال بودن نرم‌افزار سند حاصله و نوع سند (نسبت به هم) درست عمل نمی‌کرد. اختتامیه فقط باید برای حسابداری فعال باشد.

    • در رخداد انبار اصلاح بهای برآوردی به واقعی با طرف حساب اختصاصی، رخداد عملیاتی دوبار در کارت کالا نمایش داده می‌شد. مشابه این مشکل در رخدادهایی که دارای انحراف استاندارد بودند هم پیش می‌آمد.

    • در فاکتور فروش و پیش‌فاکتور، در قسمت اطلاعات خریدار، ترکیب شماره تلفن و نمابر را داریم. در صورتی که یکی از این فیلدها وارد نشده باشند، ترکیب مزبور خالی بازنمایی می‌شد.

    • در کاربرگ راس، اگر سطر خالی را ویرایش می‌کردیم با خطا مواجه می‌شدیم.

    • در سرجمع گرفتن از سطرهای فاکتور فروش (فرم نهایی) سریال‌هایی که هرگز وارد نشده باشند یا وارد شده و بعدا حذف شده باشند، دو مقدار متفاوت فرض می‌شدند و با هم سرجمع نمی‌شدند.

    • اگر فهرست چند برگه انبار یا فروش عملیاتی توسط یک کاربر احضار شود و در این حین از یک ایستگاه کاری دیگر و توسط یک کاربر دیگر یکی از آن برگه‌ها پیش‌نویس شود (بدون اینکه کاربر اول و فهرستی که برای وی بازنمایی شده متوجه این تغییر وضعیت شوند) و در ادامه کاربر اول اقدام به تایید برگه‌های عملیاتی موجود در فهرست نماید، عملا چنین خواهد شد که برگه از وضعیت پیش‌نویس (با مبالغ صفر) به تایید شده مبدل می‌شود. اشکال از آنجا بود که کنترل اینکه برگه‌هایی که قرار است تایید شوند حتما باید عملیاتی باشند فقط در Client انجام شده بود. این کنترل را در سرور هم تکرار کردیم.

    • اگر کاربری امکان اصلاح تعرفه را نداشته باشد، نمی‌توانست سطرهای تعرفه را ملاحظه نماید.

    • در صورت جستجوی عبارت‌های لاتین در سطرهای انواع گزارش‌ها (Ctrl+F) حساسیت به حروف کوچک و بزرگ لاتین وجود داشت.

    • در برگه‌های شمارش، اگر در ابتدا شرط برروی روش تعیین بها داشته باشیم، در افزودن کالا به برگه شمارش با خطا مواجه می‌شدیم.

    • در یکی از فرم‌های پیش‌فرض دفتر تفصیلی به نام "جمع تا مکان‌نما و بلوک"، در زیرنویس ستون تشخیص در محتوای اصلی، فیلد نادرست درج شده بود.

    • فاصله سطرهای دلخواه در فرم‌های چاپی کار نمی‌کرد (البته در مجموعه ستون‌ها درست بود).

    • در کنترل مقدار کالای رزرو شده در حین ذخیره برگه درخواست، چنانچه موجودی یک بچ به خصوص کالا رزرو می‌شد مشکل داشتیم. رفتار سیستم تقریبا تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی بود.

    • در دفتر تلفن و نشانی تکراری بودن ترکیب نام و نام خانوادگی (یا نام شرکت) را کنترل می‌کردیم و خطا می‌دادیم. این وضعیت از دو نظر دارای اشکال بود: اول اینکه ممکن است واقعا دو رکورد مختلف با نام و نام خانوادگی یکسان می‌داشتیم که خطا هم نبوده باشند. دوم اینکه در زمان فراخوانی فایل صادره به مشکل برخورد می‌کردیم (و توضیح مشکل برای مشتریان هم به نظر غیرممکن می‌رسید). امکان تاثیر دادن سایر فیلدها (مثلا کد ملی یا شماره ثبت) در این فرآیند هم غیرممکن است؛ این فیلدها می‌توانند خالی باشند (و احتمالا در بسیاری از داده‌های کاربران هم خالی هستند) ضمن اینکه اصولا نمی‌توانیم کاربر را مجبور به وارد کردن آنها کنیم. در نسخه جدید اصولا در این شرایط خطا نمی‌دهیم. صرفا در زمان درج سطر جدید در دفتر تلفن و نشانی یا اصلاح نام و/یا نام خانوادگی یکی از سطرهای موجود، تکراری بودن را کنترل می‌کنیم و به صورت یک اخطار به اطلاع کاربر می‌رسانیم.


    با تشکر
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    24 شهریور 1392 05:36 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    عرض خسته نباشید دارم خدمت جناب مومنی و صادقی و همکاران محترم تیم برنامه نویسی .
    با تشکر
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 مهر 1392 10:21 ب.ظ
    باسلام و عرض ارادت خدمت همه دوستان عزیز و همکاران قدیمی ام

    اگر من نویسنده این پست بودم بجای استفاده از کلمه "نسخه" از کلمه "شاهکار" استفاده می کردم ! افسوس که سعادت کارکردن با آخرین شاهکار جناب مومنی را ندارم ، از همینجا خدمت ایشان خسته نباشید عرض می کنم.

    با توجه به محدودیت دسترسی اینجانب به گروه انجمن "کارشناسان نوسا" و عدم مشاهده بحث های هیجان انگیز آن باعث شده تا کمتر به سامانه پشتیبانی مراجعه کنم ، ولی از کارافتادن سیستم هدیه موجب شد تا جهت دریافت آن به سامانه مراجعه کرده و عرض ادبی خدمت همکاران قدیمی ام داشته باشم .

    با آرزوی موفقیت روزافزون برای شرکت نوسا

    پ ن 1 : یاد عباراتی همچون "درخواست های جینگولکانه" و "تک چرخ زدن با تریلی" را گرامی می داریم.

    پ ن 2: تمام مطالب بالا توسط آقای کاشانی نوشته شده است .


    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 مهر 1392 11:02 ق.ظ
    سلام


    خیلی از لطف شما ممنونم جناب کاشانی عزیز. جای شما در قلب ما محفوظ است اما به صورت فیزیکی در شرکت خالی است. بسیار پیش می‌آید که با دوستان به یاد شما می‌افتیم و همیشه از شما به خیر یاد می‌کنیم. براتون آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

    پ‌ن: سیستم دستمزد هم در همین نسخه ارائه شده است شاکری جان. بد نیست برای دیدن این سیستم هم که شده سری به شرکت بزنید.

    به امید دیدار
    ارادت
    j-mohajeri
    کاربر
    کاربر

    --
    03 مهر 1392 02:55 ب.ظ
    با عرض سلام و جدا" خسته نباشید خدمت پرسنل محترم شرکت نوسا بخصوص گروه برنامه نویسی و البته جناب آقای مومنی


    جناب شاکری فرمودند باید از کلمه شاهکار استفاده نمود در حالیکه با وجود سیستم دستمزد در این نسخه و امکانات آن باید گفت که باید از عبارت "شاهکار در شاهکار " استفاده کرد.

    به امید موفقیت بیشتر برای شما
    j-mohajeri
    کاربر
    کاربر

    --
    03 مهر 1392 02:59 ب.ظ
    با عرض معذرت اصلاح می کنم "جناب آقای کاشانی"
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 مهر 1392 04:33 ب.ظ
    جناب مهاجری؛ لطف دارید قربان؛ شرمنده می‌فرمایید
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    03 مهر 1392 08:43 ب.ظ
    سلام

    ممنون جناب مومنی ، شما همیشه نسبت به من لطف دارید ؛ سیستم دستمزد را دیده ام و تعریفش را از سایر دوستان شنیده ام (همانطور که جناب مهاجری هم اشاره کردند) و حتما جهت دیدار خالق سیستم به زودی خدمت خواهم رسید.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.