aliaghamiri
کاربر
25 اردیبهشت 1391 09:35 ق.ظ |
|
سلام
برخی عبارات خاص در تفصیلی ها جستجو نمی شوند .
مثلا "کا" در حالی که همان تفصیلی با عبارت دیگری پیدا می شود .
|
|
|
|
Sadri
کاربر با تجربه
25 اردیبهشت 1391 09:43 ق.ظ |
|
با عرض سلام و احترام ،
برای Search کردن در نام یک حساب یا تفصیلی باید همان کلمه یا حرفی که تایپ شده مورد جستجو قرار گیرد ، حتی بکار بردن دکمه Space نیز در نتیجه جستجو کاملا اثر گذار خواهد بود .
با تشکر
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
25 اردیبهشت 1391 11:01 ق.ظ |
|
سلام مشکلی در زمینه حروف ک و ی وجود دارد. از این حروف دو نسخه در Windows وجود دارند: عربی و فارسی. قاعدتا ما باید از کاف و یای فارسی استفاده میکردیم. اما متاسفانه نسخههای بیشماری از Windows فارسی شده (غیراستاندارد) در بازار وجود دارند و توسط بسیاری از مشتریان ما نیز استفاده میشوند که در آنها ساز و کاری به کار رفته است که فقط دارای کاف و یای عربی میباشند. در نسخههای قبلی سعی کردیم با تمهیداتی مشکل دوگانه بودن این حروف را رفع کنیم اما به دلیل وجود Windows فارسی شده غیراستاندارد که از قضا زیاد هم بکار میروند موفق نشدیم. برای اینکه تا حد توان دادههای موجود در سیستم را یکنواخت نماییم، ترتیبی دادیم که ک و ی در سیستم ما همواره به صورت عربی تایپ شوند. لذا در تمام دادههایی که در نوسا درج میشوند، این حروف به شکل عربی خواهند بود و در زمان جستجو نیز به همان صورت قابل بازیابی خواهند بود. اما در موارد خاصی امکان درج ک و ی فارسی در دادههای سیستم وجود دارد: اگر دادهها با فایل XML خوانده شده باشند یا به نوعی از سیستمهای قدیمی شما Convert شده باشند، احتمال دارد که ک به صورت فارسی در آنها درج شده باشد و به همین دلیل با ک عربی (پیش فرض سیستم) قابل جستجو نباشد. اگر چنین است، برای یافتن این موارد و احیانا اصلاح نام آنها (استفاده از ک سیستم به جای ک درج شده در اسامی) میتوانید ابتدا در Notepad حرف ک را تایپ کنید و آنرا در دریچه جستجوی سیستم Paste نمایید. فهرست بافتهها شامل تفصیلیهایی خواهند بود که در اسامی آنها ک فارسی بکار رفته است. اصلاح این اسامی و تایپ مجدد حرف ک در آنها مشکل شما را حل خواهد نمود. اگر در مطالب انجمن جستجو کنید، خواهید دید که چه میزان وقت و انرژی برای رفع این مشکل صرف شده است ولی متاسفانه به همان دلیلی که پیش از این ذکر کردیم، راه حل بهتری برای رفع آن بدست نیامد. ارادت
|
|
|
|
aliaghamiri
کاربر
25 اردیبهشت 1391 01:12 ب.ظ |
|
با تشکر از توضیحات کامل شما در حال حاضر تمام تفصیلی ها توسط کاریر ایجاد شده اند. آیا امکان دارد ایراد از تنظیمات Regional Settings کاربر باشد ؟
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
25 اردیبهشت 1391 01:49 ب.ظ |
|
سلام خیر. همانطور که عرض کردم ترتیبی دادهایم که مستقل از تنظیمات Windows همواره از حروف پیشگفته استفاده شود. اگر اسامی تفصیلیها توسط کاربر وارد شدهاند قاعدتا نباید مشکلی وجود داشته باشد. اگر فایل صادره از تفصیلیها را برای بررسی بیشتر در اختیار همکاران ما قرار دهید ممنون خواهم شد. ارادت
|
|
|
|