در یکی از شرکتها حساب تنخواه دارای تفصیلی آقای X میباشند .این تنخواه از 2 مرکز تامین میشود که هر هزینه ای انجام میشود مشخص است از تنخواه کدام مرکز تامین کننده بوده است.بعنوان مثال از تنخواهی که از مرکز مهر تامین شده هزینه شده یا از تنخواهی که از مرکز سیبا تامین شده است.کاربر خواستار تهیه گزارشی به تفکیک تنخواه مهر و سیبا بود.بنابراین در نرم افزار دریافت و پرداخت 2 مرکز به نامهای تنخواه مهر و تنخواه سیبا تعریف کردند و نیز 2 نهادبا حساب و تفصیلی یکسان.هنگام ثبت سند کد نهاد تنخواه مورد نظر مشخص شد و همچین هنگام گزارشگیری.اما از هر کدام از نهاد ها گزارش میگرفتند جممع 2 نهاد نمایش داده میشد.چرا؟