Zarkesh
کاربر با تجربه
22 خرداد 1390 12:24 ب.ظ |
|
با سلام در یک شبکه با حدود سی کاربر که همگی از طریق soap ارتباط دارند در admin در قسمت تنظیمات سرور، در " کنترل اتصال همزمان یک کاربر " تنظیمات زیر را انجام داده ایم: و بعد از اعمال تنظیمات قطع و وصل موقت سرور را نیز زده ایم با این وجود کاربران می توانند بیش از یکبار برنامه را اجرا کنند! و در فهرست کاربران سیستم مشاهده می شوند لطفا راهنمایی فرمایید. لازم به ذکر است مشکل از طریق teamviewer مشاهده شده است.
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
22 خرداد 1390 01:53 ب.ظ |
|
سلام تمام عملیات را درست انجام دادهاید و قاعدتا باید مطابق پیش بینی کار میکرده، حتی نیازی هم به قطع و وصل موقت سرور نبوده است. حتما میدانید که این وضعیت در سیستمهای ما در شرکت پیش نمیاید یا حداقل با سیستمهایی که ما تست کردهایم. همکاران لطفا در سیستمهای خودشان هم این موضوع را کنترل کنند تا بتوانیم مشکل را در یک رایانه نزدیک مشاهده کنیم و در رفع آن تلاش کنیم. ممنون
|
|
|
|
kayalha
کاربر با تجربه
22 خرداد 1390 02:12 ب.ظ |
|
سلام ظاهرا خانم علمداری و آقای شاکری این موضوع تا تست نموده اند ولی مشکلی مشاهده نشده است . ممنون
|
|
|
|
Zarkesh
کاربر با تجربه
23 خرداد 1390 08:34 ق.ظ |
|
ضمن عرض خسته نباشید
با توچه به اینکه توسط همکاران تست شده است و مشکل مشاهده نشده ولی مشتری همچنان مشکل دارد لطفا راهنمایی فرمایید که مشتری چطور مشکلش حل شود
با تشکر
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
23 خرداد 1390 11:59 ق.ظ |
|
سلام سرکار خانم زرکش، این مشکل حتما، حالت خاص و مورد ویژه است و نیاز به بررسی بیشتر در محل مشتری دارد. متاسفانه از راه دور و در انجمن نمیتوان کمک زیادی کرد؛ مگر اینکه سایر دوستان در این زمینه تجربه خاصی داشته باشند. به هر حال بنده و سایر همکاران حتما برای کمک در خدمت هستیم. ارادت
|
|
|
|
Zarkesh
کاربر با تجربه
23 خرداد 1390 12:05 ب.ظ |
|
ممنون از توجه جنابعالی
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
24 خرداد 1390 11:30 ق.ظ |
|
سلام خدمت دوستان گرامی این سازمان با بنده نیز تماس گرفتند و مشکل را بنده نیز دیدم . نکته ای که فکر کردم شاید اهمیت داشته باشد آن است که در این سازمان کلاینتها بنا به دلایل امنیتی که خودشان می دانند در شبکه Local هم با SOAP به سرور نوسا متصل می شوند و البته تا قبل از تغییر نسخه به 303 علی الظاهر مشکلی نداشته اند .
بنده نیز از آقای صفارزاده که کامل در جریان کار این سازمان از اول تا الان هستند خواهش کردم این قضیه را در یکی از شرکتها که از نظر کاری کاملا شبیه این سازمان هستند تست کرده و نتیجه را منعکس کنند تا بررسی بیشتری کنم .
با تشکر
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
24 خرداد 1390 01:54 ب.ظ |
|
سلام مجدد خدمت دوستان
بنده با مسئول شبکه این سازمان تماس گرفتم و خودم قضیه را از طریق TeamViewer پیگیری کردم . شبکه آنها Domain می باشد و DC روی یک کامپیوتر و برنامه نوسا روی یک کامپیوتر دیگر نصب هستند و قفل هم 30 کاربره می باشد . کاربران روی کامپیوتر خودشان Admin هستند و چه از طریق SOAP و چه بدون آن به سرور نوسا متصل می شوند می توانند نوسا را به دفعات دلخواه باز کنند و تک تک برنامه های باز شده فعال و قابل استفاده می باشند . به گفته مسئول شبکه احتمالا ربطی به نسخه 303 دارد چون قبلا کاربران شکایتی از بابت داستان " تعداد کاربران به حداکثر رسیده است " نداشتند .
با تشکر
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
24 خرداد 1390 03:21 ب.ظ |
|
سلام ماجرای جالبی شد. تا حالا فکر میکردیم که مشکل با SOAP است ولی گویا با اتصال عادی هم این مشکل را دارند. تنظیماتی که مورد اشاره هستند، همگی در Registry نوشته میشوند و توسط سرور خوانده میشوند. Admin نیز در زمان بازنمایی محاوره تنظیمات سرور، دوباره اطلاعات را از Registry میخواند. منشاء اشکال حتما یکی از دو مورد زیر است: یا دادهها در Registry نوشته نمیشوند یا توسط سرور خوانده نمیشوند. آزمایش حالت اول بسیار ساده است: اگر Admin قادر است اطلاعاتی که یکبار در محاوره تنظیم و ثبت شده است را در اجرای بعدی بخواند و درست نمایش دهد، حتما اطلاعات به صورت مناسب در Registry نوشته شدهاند. اما اگر چنین باشد، حتما اشکالی وجود دارد که مانع خواندن Registry توسط سرور میشود - مثلا کاربری که برای اجرای سرور در همان تنظیمات سرور تعیین نمودهاید قادر به خواندن از Registry نیست یا به هر صورت تنظیمی در سیستم وجود دارد که مانع از دسترسی به Registry توسط سیستم ما میشود (مثلا در Policies). راه آزمایش سادهای هم برای این قسمت وجود دارد. یکی از دادههایی که همزمان با اطلاعات مورد بحث ما در Registry ثبت میشوند Timeout گزارشها است. لطفا به صورت موقت یک عدد بسیار کوچک در این بخش وارد کنید و بررسی فرمایید که آیا تاثیری در اخذ گزارشها دارد یا خیر - مثلا ترتیبی دهید که هر گزارشی در 1 یا 2 ثانیه Timeout بدهد. حال اگر سرور قادر به خواندن از Registry باشد، حتما میتوان گزارشی را یافت که در 1 یا 2 ثانیه Timeout بگیرد. اگر این تغییر دیده نشد، حتما مشکل به نحوی در خواندن Registry در سرور وجود دارد - مثلا خطای دستیابی کاربران یا مانند آن. کاربری که سرور با آن اجرا میشود در این شرایط بسیار مورد تردید قرار میگیرد - مثلا عضو گروه Admin نیست یا محدودیتی برای وی قائل شدهاید ارادت
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
25 خرداد 1390 09:40 ق.ظ |
|
سلام خدمت دوستان عزیز
زمان Timeout را یک ثانیه انتخاب کردیم و گزارشهای نسبتا سنگینی از پشت سرور نوسا و کلاینتها گرفتیم که حدود 5 الی 6 ثانیه زمان می گرفت ولی خطای Timeout نداد .
در ضمن با User با دسترسی Admin شبکه ، در سرور نوسا Login کرده اند و تنظیمات مدیریت نوسا را انجام داده اند ولی در مورد Policy ها در DC مطمئن نیستند.
تنظیمات انجام شده توسط ما در مدیریت نوسا هم با باز و بسته شدن مدیریت نوسا ، Reset نمی شوند .
با تشکر
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
28 خرداد 1390 11:12 ق.ظ |
|
سلام پوزش از تاخیر در پاسخ ممنون از اینکه مسیر درستی را برای بررسی مشکل طی نمودید. همانطور که دیده میشود، Admin قادر است تنظیمات را در Registry ثبت نماید (با بازگشت به Admin همان تنظیمات مشاهده میشوند و به قول شما Reset نمیشود). اما سرور قادر نیست اطلاعات را از Registry بخواند. حتما اشکال در کاربری است که برای سرور اختیار شده است. فرمودید کاربر Admin شبکه است؟ خیر. باید کاربر محلی (غیر Domain) و عضو گروه Administrators از رایانه سرور باشد. لطفا کاربر سرور (در همان تنظیمات سرور در صفحه Account) را بررسی فرمایید و نتیجه را همینجا اعلام کنید - با تشکر زیاد ارادت
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
28 خرداد 1390 03:39 ب.ظ |
|
سلام
با کاربر Administrator همان سرور بصورت Local هم Login کردیم و تست کردیم و تنظیمات Admin تغییر نکرده بودند و کماکان مشکل وجود داشت .
با تشکر
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
28 خرداد 1390 04:54 ب.ظ |
|
سلام ولله تنها داستان دیگری که به نظرم میرسد دسترسیهای Registry در regedit است. البته بسیار بعید است که تغییراتی در آن داده باشند ولی هم راهی نداریم و ناچاریم و هم ... به هر حال بی زحمت از regedit در رایانه سرور استفاده کنید و به HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Nosa\AccXP\Srv بروید. در روی این فولدر right click کنید و گزینه permissions را انتخاب کنید. وضعیت کاربرانی که در این فهرست نشان داده میشوند را بررسی کنید. گروه Administrators باید موجود باشد و امکان Full Control را داشته باشد و در مقابل برای هیچیک از کاربران یا گروههای موجود در فهرست، Deny نداشته باشیم. باز هم ممنون ارادت
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
04 تیر 1390 10:28 ق.ظ |
|
سلام با عرض پوزش از تاخیر چند روزه بنده به علت ماموریت رفتن مسئول شبکه این سازمان جناب آقای مومنی در سرور نوسا به قسمتهای مورد نظر در Registery رفتیم و تمام مواردی که فرموده بودید چک کردیم و گروه Administrators موجود بود و امکان Full Control را داشت و
در مقابل برای هیچیک از کاربران یا گروههای موجود در فهرست، Deny نداشتیم .
با تشکر
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
04 تیر 1390 10:36 ق.ظ |
|
سلام ممنون ولله داستان دیگری به نظرم نمیرسد - مگر اینکه کل سیستم را از نزدیک یا از طریق remote desktop بررسی کنیم. به عنوان آخرین پرسش، احیانا کاربر سرور ما که Interactive نیست. میدانید که در Win 7 و 2008 اگر UAC روشن باشد کاربر Interactive عضو گروه Administrators لحاظ نمیشود. برای بررسی بیشتر و حضوری هر زمان که هماهنگ فرمایید در خدمتم ارادت
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
04 تیر 1390 11:36 ق.ظ |
|
سلام
با مسئول شبکه چک کردیم و ویندوز سرور نوسا 2003 می باشد و بحث UAC و Interactive منتفی است .
با تشکر
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
04 تیر 1390 11:54 ق.ظ |
|
سلام بالاخره کاربر سرور ما Interactive هست یا خیر؟
|
|
|
|
saadat
کاربر پیشرفته
04 تیر 1390 12:13 ب.ظ |
|
با اجازه جناب مومنی وسایر دوستان بزرگوار این مبحث را به قسمت مربوط به کارشناسان نوسا انتقال دادم،از دوستان محترم ومحترمه ، خواهشمندم موضوعاتی که در شکل ظاهری بیان گر مشکلی می باشد که تاثیر منفی در ذهن مشتری میگذارد را در قسمت کارشناسان نوسا مطرح کنید، در قسمت نصب و راه اندازی از این مواردبه وفور یافت میشود، چندان وجهه خوشایندی ندارد. با تشکر.
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
04 تیر 1390 03:17 ب.ظ |
|
سلام مشکل از این بود که سرور نوسا با کاربری که در Domain تعریف شده بود کار میکرد (داستان مربوط به قسمت Account در همان تنظیمات سرور). اصولا استفاده از کاربر Domain برای سرور خودمان هیچ فایدهای ندارد و ایرادات زیادی هم برای آن قابل ذکر است که یکی هم همین مورد است. همواره باید برای سرور خودمان یک Account به صورت local در همان رایانه سرور تعریف شود (البته عضو گروه Administrators هم باشد - local). مشکل همان بود که فرض کرده بودیم، یعنی به دلیلی، رایانه سرور به کاربران domain اجازه استفاده از Registry را نمیداده است. پس تنظیمات در سرور خوانده نمیشدند. پ.ن. جناب سعادت، این بحثها کاملا طبیعی هستند و ما نیز چیزی برای مخفی کردن از کاربران نداریم. قرار نیست در این پورتالها بزک کرده و با بینی عمل کرده خود را نمایش دهیم. تا به حال هم چنین بوده است. به نظر حقیر این بحث به همین فرم طبیعی خود خیلی هم برای پورتال و کاربران آن مفید بوده است. بزکها و عملهای زیبایی بمانند برای همان بروشورها و سمینارها و احیانا سایت اصلی شرکت. ما در اینجا بنا را به صداقت قرار دهیم، حتما برای اهل صدق محترم و محترمه (و مکرمه) صداقت وجه خوشایندی خواهد داشت. در این بحث هم معلوم میشود که کاربرانی که داده نادرست به ما میدهند منبع اصلی مشکل هستند - بنده از ابتدا عرض کرده بودم: "فرمودید کاربر Admin شبکه است؟ خیر. باید کاربر محلی (غیر Domain) و عضو گروه Administrators از رایانه سرور باشد. لطفا کاربر سرور (در همان تنظیمات سرور در صفحه Account) را بررسی فرمایید و نتیجه را همینجا اعلام کنید" - اشکال هم همین بوده است... زنده باشید
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
04 تیر 1390 04:36 ب.ظ |
|
سلام
با تشکر بسیار از جناب آقای مومنی
همانطور که ایشان فرمودند مشکل از اطلاعات اشتباهی بود که کاربر به ما می داد و این هم یک تجربه دیگر از اینکه صرفا به گفته های کاربران ( حتی مسئول شبکه ) در بیان مشکلات اتکا نکنیم و خودمان هم بصورت مستقیم مشکل و ادعاها را بررسی کنیم .
به هر حال از همگی دوستان به خاطر وقتی که برای حل این مشکل صرف کردند ممنونم .
با تشکر
|
|
|
|
Zarkesh
کاربر با تجربه
05 تیر 1390 08:53 ق.ظ |
|
ممنون از همگی برای وقتی که گذاشتید
|
|
|
|