برای تغییر نسخه می توان مراحل زیر را طی نمود .
1- ابتدا توصیه میشود برای اطمینان خاطر از کلیه پایگاهها پشتیبان تهیه کنیم . 2- نسخه موجود نرم افزار را از روی دستگاه سرور از داخل control panel و قسمت add or remove a program از روی رایانه حذف می نماییم . 3- از داخل cd نسخه جدید یا با استفاده از فایل download شده نسخه جدید اقدام به نصب نسخه جدید نرم افزار می نماییم . 4- برنامه admin یا مدیریت حسابداری نوسا را باز میکنیم از داخل منوی سیستم گزینه نصب سرور را با توجه به سیستم عامل و سخت افزار محافظ نرم افزار مورد استفاده انتخاب می نماییم . 5-برای مرحله بعدی کافی است از منوی سیستم گزینه نصب پایگاه حاوی تعاریف پایه سیستم انتخاب شود . 6- پس از نصب نسخه جدید برنامه admin یا همان مدیریت حسابداری نوسا را باز میکنیم و روی تک تک پایگاهها قرار گفته و از داخل منوی سیستم گزینه تبدیل یک سیستم اطلاعاتی به نسخه جاری نرم افزار را انتخاب می کنیم . در این زمان نسخه پایگاه ها از نسخه قدیم به نسخه جاری نرم افزار تبدیل خواهد شد ، شایان ذکر است که این تغییر صرفا برای upgrade نمودن قابل اجرا خواهد بود و قابل down grade شدن نیست . 7- در مرحله آخر روی تک تک پایگاه ها قرار گرفته از داخل منوی سیستم نرم افزار admin گزینه بازخوانی تعاریف پایگاه اطلاعاتی از پایگاه پایه سیستم را انتخاب کرده و گزینه بازخوانی فرمهای نمایشی را زده و عمل بازخوانی را انجام میدهیم .
اگر ایستگاه های کاری موجود در شبکه از copy فایل اجرایی برنامه به جای short cut استفاده میکنند لازم است فایل exe جدید را copy کپی نمایند .
|