با سلام و عرض احترام،
چک لیست راه اندازی نرم افزار دستمزد :
1 - مشخص کردن انواع استخدام ( قراردادی ، مشاوره ای ، ساعتی و ...)و مزایا و کسورات هر نوع ازاستخدام.
2 - مشخص کردن نحوه عملکرد کارکرد ، کارکرد بیمه ای ، غیبت ، مرخصی استعلاجی ، مرخصی استعلاجی عهده بیمه ،مرخصی بدون حقوق ، تاخیر و مرخصی استحقاقی در محاسبه کلیه مزایا و کسورات.نحوه عملکرد کارکرد ساعتی در کارکرد بیمه ای درصورت وجود نوع استخدام ساعتی.نحوه محاسبه مانده مرخصی (آیا مرخصی ساعتی بر مرخصی استحقاقی تاثیر دارد؟) .
3 - مشخص کردن فرمول محاسباتی تمامی مزایا و کسورات و تعیین مزایا و کسورات دوره ای ( وامها ، صندوق پس انداز، بیمه تکمیلی).
4 - تعیین مزایای بیمه پذیر ، مالیات پذیر.
5 - نحوه محاسبه عیدی ، سنوات ، بازخرید مرخصی در انتهای هرسال ونحوه محاسبه جهت پرسنل ترک کار(تسویه حساب).
6 - تعیین روش محاسبه مالیات(ماهیانه یا سالیانه) و مالیات عیدی(جمع عیدی و حقوق یا فقط عیدی).
7 - مشخص کردن انواع گزارشات نمایشی و چاپی مورد نیاز.(لیست بیمه ، فیش و ...).
8 - مشخص نمودن خروجی های مورد نیازاز نرم افزار(DBF : دیسکت بیمه ، بانک وTXT: دیسکت مالیات ، بانک) و همچنین ورودیهای مورد نیازبه نرم افزار
(DBF: فراخوانی از کارت ساعت زنی).
9 – در سند حقوق بدهکار و بستانکار را به چه صورت نیاز دارند.(تفکیک مرکز هزینه ، پرسنل و یا سرجمع)