با سلام و عرض احترام
کارهایی که می بایست ابتدای هر سال مالی جهت محاسبه درست مالیات در نرم افزار دستمزد انجام گیرد:
در ابتدای هر سال با توجه به محاسبه مالیات به روش سالیانه و اینکه محاسبه مالیات در سال جدید مالی و در ماه اول نباید تاثیری از جمع درآمد مشمول ماههای گذشته و مالیات پرداختی ماههای گذشته را نشان دهد می بایست این در صفر شوند.اما معمولا محاسبه مالیات با جمع ماههای کارهم ارتباط دارد لذا این جمع نیز می بایست صفر شود.البته در صورت لزوم به نگهداری این اعداد می توان آنها را نگهداری نمود.(تعریف فیلدهای اصلی بدون مرجع و تعریف برنامه ای که در آن هر فیلد اصلی معادل یکی از این جمع ها باشد و انجام یک پردازه جهت پر شدن آنها)
FI50 : جمع ماههای کار ، FI51 : جمع درآمد مشمول مالیات تا به حال ، FI53 : جمع مالیات پرداختی تا به حال
1 - اگر تغییر TCهای مربوط به مالیات داشته ایم در جدول مقادیر ثابت (از جدول مقادیر ثابت ، ثبت حقوق ، حذف حقوق کپی جدیدی گرفته شود) اعمال شوند.تغییر این TCها وقتی مجاز است که از طریق مراجع رسمی اعلام شده باشد.
2 - برنامه Sefr بازدید شود تا سطرهای شامل FI50=0 ، FI51=0 ، FI53=0 در آن وجود داشته باشد.
3 - پردازه " صفر نمودن اطلاعات پایه پرسنلی در ابتدای سال " بازدید شود تا در اثر اجرای آن اطلاعات پایه پرسنلی اصلاح شوند و همچنین این پردازه به برنامه Sefr مرتبط باشد.
4 - گرفتن Backup و سپس اجرای پردازه در ماه اسفند با شرط اعمال روی همه پرسنل.
5 - کنترل مالیات پرداختی پرسنل با توجه به انواع استخدام.(یک نفر از هر نوع استخدام کنترل شود) باید در نظر داشت که محاسبه مالیات درماه اول به روش ماهیانه و سالیانه جواب یکسانی دارند.