سلطانی
کاربر
24 تیر 1391 08:00 ق.ظ |
|
با سلام خدمت دوستان و کارشناسان محترم نوسا میخواستم در مورد تهیه گزارشهای ماتریسی در منوی تحلیل کمک بگیرم بنده در منوی تحلیل قسمت تفکیک تفصیلی های یک مجموعه به حسابها در سطرهای گزارش مراکز هزینه را تعریف کرده ام و در ستون های آن مواد مستقیم،سربار ساخت و دستمزد را تعریف کرده ام حالا نمیدانم باید به چه منوالی عملیات ثبت اسناد باید صورت بگیرد تا هر یک از عملیات مالی (مواد،دستمزد وسربار )در جای خود قرار بگیرد،آیا ممکن با اختصاص ثفصیلی و یا .....بتوان این مشکل را حل کرد.ممنونم که با حوصله به مشکلات ما رسیدگی میکنید
|
|
|
|
shakeri
کاربر با تجربه
24 تیر 1391 08:39 ق.ظ |
|
سلام دوست گرامی طبیعتا با ثبت اسناد و اختصاص تفصیلی های مربوطه (مراکز هزینه) به حسابهای مذکور گزارش شما به درستی نمایش داده خواهد شد .
|
|
|
|
سلطانی
کاربر
24 تیر 1391 08:58 ق.ظ |
|
ضمن خسته نباشید
بدلیل اینکه ما از نرم افزار انبار هم استفاده میکنم نحوه ارتباط سربار را به مراکز نمیدانم-مثلا خرید سربار را در ورود ثبت میکنم اما زمان اخذ گزارش ارقام در گزارش نشان داده نمیشوند.ضمنا سربار شامل 2 کدینگ جدا میباشد در انبار شامل مواد مصرفی برای تولید ولی در حسابداری شامل نوشت افزار و لوازم التحریرو .... میباشد اگر نحوه لینک و متمرکز کردن این دو کد جدا را راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
|
|
|
|
shakeri
کاربر با تجربه
24 تیر 1391 09:24 ق.ظ |
|
لطفا درمورد ثبت های مربوطه و گزارشی که انتظار دارید ازسیستم بگیرید بیشتر توضیح دهید (با تمام جزئیات)
|
|
|
|
saadat
کاربر پیشرفته
25 تیر 1391 09:06 ق.ظ |
|
با سلام خدمت جناب سلطانی عزیز و با کسب اجازه از دوست و همکار محترمم جناب شاکری. ابتدا باید بین سرباری که جذب تولید میشود و در قیمت تمام شده تاثیر می گذارد، با سرباری که در تولید بصورت مستقیم دخیل نیست تمایز قائل شویم. بطور کلی سربار به 3 قسمت تقسیم میشود. 1-سربار ساخت( تولید) 2- سربار اداری تشکیلاتی 3- سربار توزیع و فروش ( کدینگ حسابها نیز جدا می باشد) در مورد سربار اداری و تشکیلاتی و همچنین سربار توزیع و فروش باید بدانیم که جزء هزینه های دوره می باشد و باید به حساب سود و زیان انتقال پیدا کند، نه به بهای تمام شده. در مورد سربار ساخت که از آن به عنوان هزینه های غیر مستقیم تولیدی نیز نام می برند، به حساب کالای در جریان ساخت منتقل میشود.
در مورد سربار دو موضوع حائز اهمیت است. 1-شناسایی سربار، 2-چگونگی تسهیم سربار (مبنای تسهیم سربار، سربار پیش بینی شده، مقدار جذب آن). در مورد تسهیم سربار که موضوع بحث نیست و در این مجال نمی گنجد. در مورد شناسایی سربار باید ابتدا هزینه ها را کامل شناخت، هزینه های ثابت متغیر، مستقیم و غیر مستقیم و.... که خود یک دانش و تجربه زیاد می طلبد. اما در مثال شما نوشت افزار و لوازم تحریر جزء هزینه های اداری تشکیلاتی میباشد و نباید در بهای تمام شده تاثیر گذار باشد بلکه در سود و زیان نمایان میشود. در مورد خرید سربار: ابتدا شفاف تر مشخص کنید چه چیزی خریداری می کنید ، آیا جزء سربار ساخت می باشد یا جزء اقلامی می باشد که مصرف میشود اما در تولید نقشی ندارد. .............. برای آنکه گزاشات ماتریسی مناسبی داشته باشید همانطور که جناب شاکری فرمودند باید ثبتها به درستی زده شده باشد، موضوع مواد اولیه درانبار، و حقوق و دستمزد و سربار در حسابداری درج میشود و با توجه به تفصیلی مربوطه در گزاشات ظاهر میشود.
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
|
|
|
|
سلطانی
کاربر
25 تیر 1391 04:01 ب.ظ |
|
با سلام خدمت دوستان گرامی آقایان شاکری و سعادت ابتدا ممنون از اینکه به سوالات توجه میکنید و با علم جواب رسا و شفاف میدهید جناب سعادت در مورد شناسایی وضعیت سربار خدارو شکر مشکلی نیست بنده برگه ای تهیه کرده ام که شامل وضعیت سربار(ثابت یا متغیر بودن و...)و هم چنین مبنای تسهیم آنها (ساعات کارکرد،ظرفیت تولیدو...)میباشد البته تهیه این برگه بسیار سخت بود باتوجه به اطلاعات ناقصی که وجود داشت ولی به لطف خدا حل شد.در مورد سربار پیش بینی شده که میفرمایید در حسابداری صرفا جهت اطلاع تهیه میگردد و بنده فکر میکنم بیشتر در حسابهای بودجه بندی دخیل باشد البته هنگام بستن حسابها و تسهیم هزینه ها بزرگترین اهرم کمکی میباشد.(البته اگر مطالب بنده ایراد دارد خوشحال میشوم که قید بفرمایید)حال اگر نوسا قابلیت ثبت حسابهای بودجه ای(بدون تاثیر گذاری در حسابها) وگزارشات رادارد ممنون میشوم راهنمایی کنید.چون همانطور که میدانید حسابهای بودجه صرفا ماهیت پیش بینی داشته و نهایتا در پایان دوره با واقعیت سنجیده میشود و انحرافات را مشخص میسازد. حال با توجه به تماس های تلفنی که با واحد پشتیبانی (سرکار خانم علمداری)برقرارشد(اخذ راهنمایی های مفید از ایشان) بنده توانستم که گزارش ماتریسی خوبی تهیه کنم حال اگر مایل بودید میتوانم یک فایل پشتیبان برایتان ارسال کنم که ملاحظه بفرمایید (ومهمتر از ملاحظه این است که با بررسی پشتیبان ایرادات بنده را رفع میکنید).ان شااله که همیشه سرافراز باشید( منتظر رفع ایرادات و نوافصی صحبتمان خواهم بود)
|
|
|
|
saadat
کاربر پیشرفته
25 تیر 1391 04:12 ب.ظ |
|
خدا رو شکر مشکلتان حل شد، هدف نیز حل مشکل در سریعترین زمان است که خود بهترین روش را انتخاب کردید و با همکاران مجربمان در قسمت پشتیبانی تماس گرفتید تا گام به گام فرم مطلوب خود را بسازید، حتما گزارش مناسب شماست. جناب سلطانی عزیز صرفا با هم همفکری کردیم و مطالبی را با هم مرور کردیم و گرنه بنده صلاحیت این رو ندارم که تجربه و دانش چندین ساله حسابداری شما را اصلاح نمایم . شاد و موفق باشید.
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
|
|
|
|
سلطانی
کاربر
26 تیر 1391 07:36 ق.ظ |
|
جناب سعادت سلام بنده خوشحال می شوم که از دانش به روز و بالای شما استفاده میکنم.ضمنا مطالب فوق همفکری نبود صرفا کلاس یادگیری بنده از شما بود و خیلی استفاده کردم. خوشحال میشم که ایرادات را ذکر بفرمایید چون آنگاه مطمئن میشوم که دیگر به تنهایی به نتیجه نرسیدم بلکه از دانش و همفکری استادی چون شما استفاده کرده ام.یا حق
|
|
|
|
melika
کاربر
19 بهمن 1391 12:15 ب.ظ |
|
سلام چگونه می توان سطر های فاقد مانده در گزارشات ماتریسی را از گزارش حذف کرد ؟ من تمام تنظیمات را چک کردم ، ولی هیچ گزینه ای برای ظاهر نشدن سطرهای فاقد مانده پیدا نکردم !
|
|
|
|
j-esfahani
کاربر پیشرفته
19 بهمن 1391 02:01 ب.ظ |
|
سلام روی این گزارش منم کار کرده بودم ولی نتیجه ای جز EXcell پیدا نکردم.
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
21 بهمن 1391 02:21 ب.ظ |
|
سلام همانطور که می دانید معمولا سطرهای گزارش های ماتریسی را باید تغییر بدهیم تا به گزارشی که می خواهیم برسیم و در قسمت طراحی این فرمها دقیقا می توان هر ستونی را با هر شکل و محتوائی که می خواهیم اضافه و یا کم کنیم و به همین علت فکر می کنم در این نوع گزارشها ، محدود کردن به اینکه سطرهای فاقد مانده نیایند خیلی مطلوب نباشد .
با تشکر
|
|
|
|
melika
کاربر
21 بهمن 1391 03:13 ب.ظ |
|
سلام
من که متوجه موضوع نشدم
|
|
|
|
samaeenya
کاربر با تجربه
21 بهمن 1391 03:35 ب.ظ |
|
سلام گزارش مورد نظر شما که"سطر های فاقد مانده در گزارشات ماتریسی را از گزارش حذف کرد " وجود ندارد و تنها راه ممکن این است که گزارش ماتریسی را انتقال به اکسل بدهید و سطرهایی که کاملا صفر هستند را دستی در اکسل پاک کنید.
|
|
|
|
saadat
کاربر پیشرفته
21 بهمن 1391 03:41 ب.ظ |
|
با سلام و عرض ادب خدمت کاربر گرامی "melika" همانطور که جناب اعتمادی عزیز فرمودند گزارشهای ماتریسی از جمله گزارشاتی میباشند که به دلخواه کاربر با هدف خاص ایجاد میشود ( مثلا هزینههای مرتبط با تمام مراکز هزینه به تفکیک) که منطقا باید حداقل یکی از سلولهای حاصل از تلاقی سطر و ستون دارای مانده باشد، که حذف کل سطر خیلی مطلوب نیست. اما به هر حال شما درگیر این مسئله هستید و گرنه اینجا بیان نمیفرمودید. تنها راهی که به ذهن بنده می رسد قبل از اتخاذ گزارش مربوطه در پنجره محاوره ابتدا بر حسب مانده بدهکار( نزولی) سورت کنید تا سطرهایی که صفر میشوند به انتهای گزارش انتقال بیابد که می توان در خروجی اکسل کل آنها را پاک نمود. "هرچند امکان دارد راه حل بهتری هم وجود داشته باشد." با تشکر
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
|
|
|
|
Sadri
کاربر با تجربه
21 بهمن 1391 03:44 ب.ظ |
|
سلام فرمایش جناب اعتمادی کاملا منطقی و مفهوم است . چرا که گزارشاتی که خود کاربر " با اختیارات کامل " ایجاد می کند نیازی به فاقد مانده ندارد . بهتر اینکه اصلا گزارشات ماتریسی برای اعلام مانده در سطر و ستون مورد نظر ساخته می شود .
با تشکر
|
|
|
|
melika
کاربر
21 بهمن 1391 04:13 ب.ظ |
|
باز هم متوجه دلایل شما عزیزان نمی شوم ؛ جملات "حداقل یکی از سلولهای حاصل از تلاقی سطر و ستون دارای مانده باشد" ، "با اختیارات کامل" و... اصلا برایم مفهومی ندارد. تیک "سطرهای فاقد مانده بازنمایی نشوند" و یا Combo box "فقط تفصیلیها یا حسابهای دارای مانده ظاهر شوند" در جای جای سیستم مشاهده می شود ؛ من حتما یک دلیل سیستمی برای آن متصورم . منتظر توضیح آقای مومنی خواهم ماند
|
|
|
|
Sadri
کاربر با تجربه
21 بهمن 1391 04:35 ب.ظ |
|
جسارتا ، من هم متوجه کاربرد آیتم فاقد مانده در این نوع از گزارشات نمی شوم . حتما برای وجود و عدم وجود تمامی امکانات در نوسا یک توضیح منطقی و دلیل سیستمی وجود دارد .
با تشکر
|
|
|
|
melika
کاربر
21 بهمن 1391 04:48 ب.ظ |
|
ای کاش تمام سئوالات و پاسخ ها در این سایت فارغ از غرض ورزی و فقط جهت ارتقاء دانشمان باشد . ممنون
|
|
|
|
Sadri
کاربر با تجربه
21 بهمن 1391 04:50 ب.ظ |
|
جسارتا غرض از این جمله "من هم متوجه کاربرد آیتم فاقد مانده در این نوع از گزارشات نمی شوم . " این بود که یک مثال کاربردی از طرف شما مطرح شود . همین ...
با تشکر
|
|
|
|
j-esfahani
کاربر پیشرفته
21 بهمن 1391 05:08 ب.ظ |
|
سلام خانم ملیکا ، توی این 2 سالی که در پرتال هستم (بعنوان یک عضو عادی) هدف تمام کارشناسان نوسا را جز همین مطلبی که فرمودین ندیدم ( لااقل برای بنده این طور بوده) زیبایی پرتال به همینه که هرکسی میتونه نظر خودشو با هر عقیده ای که داره بگه.(چه کارشناس ، چه شخص عادی) مهم اینه که شما چه برداشت و نتیجه ای از این مطالب میبرید ، در بهترین حالت ، ممکنه کسی برداشت نادرست از یک موضوع ساده داشته باشه. لطفا به نوسا و طراحان و کارشناسان آن اعتماد داشته باشد و کلید های سوالات خود را با دید بازتر پیدا کنید.
|
|
|
|
melika
کاربر
21 بهمن 1391 05:13 ب.ظ |
|
جناب صدری گزارشی چاپی ساخته ایم که سطرهای آن تفصیلیهایمان است و ستون هایمان" حساب بدهکاران تجاری" و "چک های برگشتی" ؛ مشتریان مرتب و منظمی داریم که نه بدهی دارند و نه چک برگشتی (طبیعتا مانده آنها در هر دو ستون فوق صفر است)ولی گردش دارند و درگزارش ما ظاهر می شوند.
|
|
|
|
Sadri
کاربر با تجربه
21 بهمن 1391 05:16 ب.ظ |
|
جسارتا ، و هدف از این گزارش ؟ ( با این ترکیبی که فرموده اید ، تفصیلی ها در سطر و حساب های بدهکاران در ستون )
با تشکر
|
|
|
|
Sadri
کاربر با تجربه
21 بهمن 1391 05:17 ب.ظ |
|
چون طبق فرمایش شما که "" مشتریان مرتب و منظمی داریم که نه بدهی دارند و نه چک برگشتی (طبیعتا مانده آنها در هر دو ستون فوق صفر است)""" دیگر گزارش که باید خالی باشد . زیرا مانده ها همگی صفر است .
با تشکر
|
|
|
|
melika
کاربر
|
momeni
کاربر ارشد
21 بهمن 1391 05:28 ب.ظ |
|
سلام من خواستم در این بحث شرکت نکنم و صرفا تماشاچی (خواننده) باشم ولی صراحتا احضار شدم. قبل از شروع توضیحات، عرض میکنم که لطفا مطالب جدید را در پستهای جدید مطرح بفرمایید. این گزارش خاص فقط از یک "مجموعه" اخذ میشود. سطرهایی از مجموعه که فاقد گردش هستند در این گزارش قابل پردازش و بازنمایی نمیباشند - به همین دلیل تنظیم "فقط موارد دارای گردش" به صورت ضمنی در این گزارش وجود دارد و به قول دوستان "تیک" هم خورده است. اما در مورد مانده، با توجه به اینکه هدف این گزارش "تفکیک" عملیات هر سطر از مجموعه با توجه به شرایط خاص میباشد، اولا نمیتوانیم "مانده" مورد نظر طراح گزارش را تشخیص دهیم و ثانیا حذف مواردی که فاقد مانده کل (بدون توجه به شرایط ستونها) میباشند به نظر بنده ممکن است دردسرساز شود. تصور بفرمایید که در شرایط ستونها از محدوده حسابها یا الگوی آنها به صورتی استفاده شده باشد که همه عملیات یک تفصیلی را پوشش ندهد. در این شرایط یک تفصیلی ممکن است در تعدادی از ستونها منعکس شود، در حالیکه با توجه به کل عملیات فاقد مانده باشد. وجود امکان اینکه این تفصیلی را نمایش دهیم یا خیر به نظر بنده (با توجه به اینکه مجموعه و شرایط ستونها توسط کاربر تعریف میشود) ممکن است گزارش را نادست نماید. ضمن اینکه در پردازش سطرهای این گزارش (تفصیلیهای مجموعه) لزوما مانده کل محاسبه و بازنمایی نمیشود. یعنی آنچه کاربر به عنوان مانده درنظر دارد (با توجه به حسابهای دخیل در ستونهای گزارش) ممکن است با آنچه ما در اینجا مانده میگوییم متفاوت باشد - و مانده مورد نظر کاربر (که از تعریف ستونها ناشی میشود) هم برای ما قابل تشخیص نمیباشد. به هر حال این پرسش از نمونههای بارز امکانی است که باید برای عدم وجود آن در سیستم توضیح دهیم و... پاسخ سادهتر به پرسش ابتدایی "چگونه..." این است که این امکان در سیستم موجود نیست. ارادت
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
21 بهمن 1391 05:42 ب.ظ |
|
مجددا به دلیل همزمانی، پیش از نوشتن پاسخ، مطالب 5:13 به بعد را ندیده بودم - ولی فکر کنم این مطالب هم به نوعی در جهت مطلب من قرار دارند - منظور شما از فاقد مانده، فاقد ارقام معنیدار در ستونهای گزارش خودتان است. این همان حالتی است که تشخیص آن برای ما میسر نیست.
|
|
|
|
melika
کاربر
23 بهمن 1391 12:10 ب.ظ |
|
سلام ممنون از توضیحات کاملتون.
|
|
|
|