با سلام و عرض احترام خدمت دوستان
در شرکتهایی که شعبات مختلفی دارند امکان بخش بندی در نرم افزار نوسا راهکاری مناسب است و البته ذکر چند ویژگی مرتبط با بخش جهت افزایش اطلاعات کاربران مفید خواهد بود:
بخش در ورود اطلاعات : بخش در سند حسابداری(نرم افزار حسابداری) ، سند دریافت و پرداخت(نرم افزار دریافت و پرداخت) ، کلیه برگه های انبار و برگه های درخواست انبار(نرم افزار انبار) ، پیش فاکتور و قرارداد و فاکتور فروش(نرم افزار فروش) وجود دارد. باید دقت داشت که در کلیه این موارد بخش بعنوان یک مشخصه مطرح می گردد و این ویژگی باعث می شود که بتوان به راحتی عملیات ثبت شده در هر بخش را از بخش دیگر متمایز کرد.هیچ فیلد ورود اطلاعاتی بدون بخش وجود ندارد.
بخش برای هر کاربر : هر کاربری در نرم افزار حتما در حداقل یک بخش معرفی می شود و استفاده از آن بخش برای وی ممکن است.معرفی کاربری که از هیچ بخشی استفاده نکند ممکن نیست.
بخش برای حساب و تفصیلی : برای حساب و تفصیلی نیز می توان بخش مشخص نمود(تب واحدهاو بخش ها در هنگام تعریف یا اصلاح حساب یا تفصیلی). باید در نظر داشت که برای حسابها و تفصیلی های مشترک بین تمام بخش ها نباید بخش خاصی را معرفی نمود.برای هر کاربر امکان استفاده از حسابهای بخش خودش ، حسابهای سایر بخش ها و حسابهای غیر وابسته به بخش وجود دارد.
بخش و گزارشات : در تمامی گزارشات از قسمت زیر می توان مشخص نمود که کاربر بتواند از یک یا همه بخش ها گزارش بگیرد.
بخش و فایل صادره و وارده : در نرم افزار می توان به تفکیک بخش ها از اسناد ،حسابها و یا تفصیلی ها فایل ایجاد نمود و یا فراخوانی کرد.
بخش و تنظیم سند سود و زیان و اختتامیه : باید در نظر داشت از آنجاییکه هر سند یک بخش خاص دارد این قاعده در مورد سند سود و زیان و اختتامیه نیز رعایت شود.